Participacija pedagoga u promeni kulture dečjeg vrtića
2020
Autori
Krnjaja, ŽivkaPurešević, Dragana
Ostala autorstva
Radulović, Lidija R.Milin, Vladeta
Ljujić, Bojan
Konferencijski prilog (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Rad se bavi pitanjem učešća pedagoga u promeni kulture dečjeg vrtića, polazeći od
razumevanja promene kulture vrtića kao uzajamno povezane sa promenom prakse vrtića.
Učešću pedagoga u promeni pristupili smo na osnovu shvatanja pedagoškog vođenja kao
socijalnog procesa i razumevanja promene kao kompleksnog i kontekstno određenog
procesa. Učešće pedagoga sagledali smo kroz tri aspekta: usmerenost pedagoškog vođenja
na ključne tačke promene u kulturi vrtića; načine učešća pedagoga kao poluge u pokretanju
promene; oslonce koji su pedagogu potrebni za delotvorno učešće u promeni. Razmatranje
učešća pedagoga u promeni kulture vrtića je rezultat ne samo teorijskih razmatranja, nego i
našeg zajedničkog učešća sa praktičarima i promišljanja tog učešća u projektu „Pilotiranje
Nacrta Osnova programa predškolskog vaspitanja i obrazovanja – Godine uzleta”.
Ključne reči:
kultura dečjeg vrtića / participacija pedagoga / tačke promene / oslonci promeneIzvor:
Партиципација у образовању: педагошки (п)огледи, 2020, 226-233Izdavač:
- Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu Institut za pedagogiju i andragogiju
- Pedagoško društvo Srbije
Institucija/grupa
Pedagogija / PedagogyTY - CONF AU - Krnjaja, Živka AU - Purešević, Dragana PY - 2020 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3710 AB - Rad se bavi pitanjem učešća pedagoga u promeni kulture dečjeg vrtića, polazeći od razumevanja promene kulture vrtića kao uzajamno povezane sa promenom prakse vrtića. Učešću pedagoga u promeni pristupili smo na osnovu shvatanja pedagoškog vođenja kao socijalnog procesa i razumevanja promene kao kompleksnog i kontekstno određenog procesa. Učešće pedagoga sagledali smo kroz tri aspekta: usmerenost pedagoškog vođenja na ključne tačke promene u kulturi vrtića; načine učešća pedagoga kao poluge u pokretanju promene; oslonce koji su pedagogu potrebni za delotvorno učešće u promeni. Razmatranje učešća pedagoga u promeni kulture vrtića je rezultat ne samo teorijskih razmatranja, nego i našeg zajedničkog učešća sa praktičarima i promišljanja tog učešća u projektu „Pilotiranje Nacrta Osnova programa predškolskog vaspitanja i obrazovanja – Godine uzleta”. PB - Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu Institut za pedagogiju i andragogiju PB - Pedagoško društvo Srbije C3 - Партиципација у образовању: педагошки (п)огледи T1 - Participacija pedagoga u promeni kulture dečjeg vrtića EP - 233 SP - 226 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3710 ER -
@conference{ author = "Krnjaja, Živka and Purešević, Dragana", year = "2020", abstract = "Rad se bavi pitanjem učešća pedagoga u promeni kulture dečjeg vrtića, polazeći od razumevanja promene kulture vrtića kao uzajamno povezane sa promenom prakse vrtića. Učešću pedagoga u promeni pristupili smo na osnovu shvatanja pedagoškog vođenja kao socijalnog procesa i razumevanja promene kao kompleksnog i kontekstno određenog procesa. Učešće pedagoga sagledali smo kroz tri aspekta: usmerenost pedagoškog vođenja na ključne tačke promene u kulturi vrtića; načine učešća pedagoga kao poluge u pokretanju promene; oslonce koji su pedagogu potrebni za delotvorno učešće u promeni. Razmatranje učešća pedagoga u promeni kulture vrtića je rezultat ne samo teorijskih razmatranja, nego i našeg zajedničkog učešća sa praktičarima i promišljanja tog učešća u projektu „Pilotiranje Nacrta Osnova programa predškolskog vaspitanja i obrazovanja – Godine uzleta”.", publisher = "Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu Institut za pedagogiju i andragogiju, Pedagoško društvo Srbije", journal = "Партиципација у образовању: педагошки (п)огледи", title = "Participacija pedagoga u promeni kulture dečjeg vrtića", pages = "233-226", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3710" }
Krnjaja, Ž.,& Purešević, D.. (2020). Participacija pedagoga u promeni kulture dečjeg vrtića. in Партиципација у образовању: педагошки (п)огледи Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu Institut za pedagogiju i andragogiju., 226-233. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3710
Krnjaja Ž, Purešević D. Participacija pedagoga u promeni kulture dečjeg vrtića. in Партиципација у образовању: педагошки (п)огледи. 2020;:226-233. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3710 .
Krnjaja, Živka, Purešević, Dragana, "Participacija pedagoga u promeni kulture dečjeg vrtića" in Партиципација у образовању: педагошки (п)огледи (2020):226-233, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3710 .