Епидемија као регулатор интерперсоналних односа: утицај комбиноване наставе на однос између ученика основне школе
The Epidemic as a ‘Regulator’ of Interpersonal Relationships: the Impact of ‘Combined’ Schooling on the Relationship Among Primary School Students
Article (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Рад представља студију случаја чији је фокус на испитивању односа између ученика једног одељења петог разреда током периода комбиноване наставе у школској 2020/2021. години. Овај модел наставе уведен је да би се омогућила одговарајућа физичка дистанца између ученика током боравка у учионици, а у циљу спречавања ширења епидемије изазване вирусом SARS-CoV-2. Наша намера је да проверимо да ли се и у којој мери примена овог модела наставе, који је подразумевао поделу одељења на две групе, одразила на међусобне односе ученика, при чему смо највише пажње посветили пријатељским односима. Овај рад представља антрополошки допринос питању међуљудских односа између деце млађег узраста у условима када су многи односи у друштву, због „нове нормалности“, измењени.
The paper presents a case study whose focus is on examining the relationship among students of one fifth grade class during the period of combined schooling in the school year 2020/2021. This schooling model was introduced in order to enable appropriate physical distance among students in the classroom. Аlso, this was one of the important preventiv measures of the COVID-19 epidemic. Our intention is to check whether and to what extent the application of this schooling model, which included the division of classes into two groups, reflected on the mutual relations of students. We paid the most attention to friend’s relations. This paper represents an anthropological contribution to the issue of interpersonal relations among children in condition when many relations in society have changed due to the ‘new normality’.
Keywords:
комбинована настава / основна школа / ученици / студија случаја / епидемија / интерперсонални односи / пријатељство / combined schooling / primary school / students / case study / COVID-19 epidemic / interpersonal relationships / friendshipSource:
Гласник Етнографског Института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA, 2021, 69, 3, 625-639Publisher:
- Београд : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA
Funding / projects:
Note:
- Тема броја: Култура „новe нормалности“. Локалне и глобалне перспективе (ур. Весна Трифуновић и Иван Ђорђевић) / Topic of the Issue: Culture of the “New Normal”. Local and Global Perspectives (eds. Vesna Trifunović and Ivan Đorđević).
URI
https://www.ei.sanu.ac.rs/index.php/geihttps://dais.sanu.ac.rs/123456789/12488
http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3890
Collections
Institution/Community
Etnologija i antropologija / Ethnology and AnthropologyTY - JOUR AU - Анђелковић, Биљана AU - Недељковић, Саша PY - 2021 UR - https://www.ei.sanu.ac.rs/index.php/gei UR - https://dais.sanu.ac.rs/123456789/12488 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3890 AB - Рад представља студију случаја чији је фокус на испитивању односа између ученика једног одељења петог разреда током периода комбиноване наставе у школској 2020/2021. години. Овај модел наставе уведен је да би се омогућила одговарајућа физичка дистанца између ученика током боравка у учионици, а у циљу спречавања ширења епидемије изазване вирусом SARS-CoV-2. Наша намера је да проверимо да ли се и у којој мери примена овог модела наставе, који је подразумевао поделу одељења на две групе, одразила на међусобне односе ученика, при чему смо највише пажње посветили пријатељским односима. Овај рад представља антрополошки допринос питању међуљудских односа између деце млађег узраста у условима када су многи односи у друштву, због „нове нормалности“, измењени. AB - The paper presents a case study whose focus is on examining the relationship among students of one fifth grade class during the period of combined schooling in the school year 2020/2021. This schooling model was introduced in order to enable appropriate physical distance among students in the classroom. Аlso, this was one of the important preventiv measures of the COVID-19 epidemic. Our intention is to check whether and to what extent the application of this schooling model, which included the division of classes into two groups, reflected on the mutual relations of students. We paid the most attention to friend’s relations. This paper represents an anthropological contribution to the issue of interpersonal relations among children in condition when many relations in society have changed due to the ‘new normality’. PB - Београд : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA T2 - Гласник Етнографског Института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA T1 - Епидемија као регулатор интерперсоналних односа: утицај комбиноване наставе на однос између ученика основне школе T1 - The Epidemic as a ‘Regulator’ of Interpersonal Relationships: the Impact of ‘Combined’ Schooling on the Relationship Among Primary School Students EP - 639 IS - 3 SP - 625 VL - 69 DO - 10.2298/GEI2103625A UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12488 ER -
@article{ author = "Анђелковић, Биљана and Недељковић, Саша", year = "2021", abstract = "Рад представља студију случаја чији је фокус на испитивању односа између ученика једног одељења петог разреда током периода комбиноване наставе у школској 2020/2021. години. Овај модел наставе уведен је да би се омогућила одговарајућа физичка дистанца између ученика током боравка у учионици, а у циљу спречавања ширења епидемије изазване вирусом SARS-CoV-2. Наша намера је да проверимо да ли се и у којој мери примена овог модела наставе, који је подразумевао поделу одељења на две групе, одразила на међусобне односе ученика, при чему смо највише пажње посветили пријатељским односима. Овај рад представља антрополошки допринос питању међуљудских односа између деце млађег узраста у условима када су многи односи у друштву, због „нове нормалности“, измењени., The paper presents a case study whose focus is on examining the relationship among students of one fifth grade class during the period of combined schooling in the school year 2020/2021. This schooling model was introduced in order to enable appropriate physical distance among students in the classroom. Аlso, this was one of the important preventiv measures of the COVID-19 epidemic. Our intention is to check whether and to what extent the application of this schooling model, which included the division of classes into two groups, reflected on the mutual relations of students. We paid the most attention to friend’s relations. This paper represents an anthropological contribution to the issue of interpersonal relations among children in condition when many relations in society have changed due to the ‘new normality’.", publisher = "Београд : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA", journal = "Гласник Етнографског Института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA", title = "Епидемија као регулатор интерперсоналних односа: утицај комбиноване наставе на однос између ученика основне школе, The Epidemic as a ‘Regulator’ of Interpersonal Relationships: the Impact of ‘Combined’ Schooling on the Relationship Among Primary School Students", pages = "639-625", number = "3", volume = "69", doi = "10.2298/GEI2103625A", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12488" }
Анђелковић, Б.,& Недељковић, С.. (2021). Епидемија као регулатор интерперсоналних односа: утицај комбиноване наставе на однос између ученика основне школе. in Гласник Етнографског Института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA Београд : Етнографски институт САНУ / Belgrade : Institute of Ethnography SASA., 69(3), 625-639. https://doi.org/10.2298/GEI2103625A https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12488
Анђелковић Б, Недељковић С. Епидемија као регулатор интерперсоналних односа: утицај комбиноване наставе на однос између ученика основне школе. in Гласник Етнографског Института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA. 2021;69(3):625-639. doi:10.2298/GEI2103625A https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12488 .
Анђелковић, Биљана, Недељковић, Саша, "Епидемија као регулатор интерперсоналних односа: утицај комбиноване наставе на однос између ученика основне школе" in Гласник Етнографског Института САНУ / Bulletin of the Institute of Ethnography SASA, 69, no. 3 (2021):625-639, https://doi.org/10.2298/GEI2103625A ., https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_dais_12488 .