Приказ основних података о документу
Nastava studenata sa invaliditetom tokom i nakon COVID-19 pandemije: izazovi i preporuke.
dc.contributor.editor | Polić, Milica | |
dc.contributor.editor | Bosnić, Danilo | |
dc.creator | Gojak, Natalija | |
dc.date.accessioned | 2022-11-30T12:01:46Z | |
dc.date.available | 2022-11-30T12:01:46Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.isbn | 978-99976-49-27-0 | |
dc.identifier.issn | 2637-1901 | |
dc.identifier.uri | http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/3907 | |
dc.description.abstract | Uvod: Usled izbijanja COVID-19 pandemije sprovode se mere zatvaranja škola i fakulteta. Neposredno obrazovno okruženje biva zamenjeno virtuelnim obrazovnim okruženjem i online nastavom na daljinu. Studenti sa invaliditetom, članovi njihovih porodica i univerzitetski nastavnici koji ih podučavaju su se tokom online nastave na daljinu suočavali sa brojnim poteškoćama. Cilj: Cilj rada je prikaz izazova online nastave na daljinu studenata sa invaliditetom tokom COVID-19 pandemije i definisanje preporuka za nastavu studenata sa invaliditetom tokom perioda tranzicije sa online nastave na daljinu na neposrednu, uživo nastavu i za period nakon COVID-19 pandemije. Materijal i metode: Metoda korišćena tokom pisanja rada je analitičko-deduktivna metoda. Rezultati: Preporuke za nastavu studenata sa invaliditetom tokom perioda tranzicije sa online nastave na daljinu na neposrednu, uživo nastavu i za period nakon COVID-19 pandemije su: Odabir softvera/platformi za učenje koji pružaju mogućnosti raznovrsnih kanala za prenos informacija; Komunikacija univerzitetskih nastavnika i visokoškolskih ustanova sa studentima sa invaliditetom i njihovim porodicama; Podsticanje komunikacije studenata sa invaliditetom i njihovih vršnjaka; Uvođenje IOP-a u visoko obrazovanje i predviđanje njegove primene u virtuelnom obrazovnom okruženju; Obuka studenata sa invaliditetom, univerzitetskih nastavnika i roditelja studenata sa invaliditetom; Dostupna psihosocijalna podrška za studente sa invaliditetom, njihove porodice i univerzitetske nastavnike. Zaključak: Kako bi se postigao cilj optimalnog razvoja studenata sa invaliditetom, neophodno je tokom perioda tranzicije sa virtuelnog obrazovnog okruženja na neposredno obrazovno okruženje kreirati adekvatan i dostupan sistem podrške za studente sa invaliditetom, članove njihovih porodica i univerzitetske nastavnike koji ih podučavaju. | sr |
dc.description.abstract | Due to the outbreak of the COVID-19 pandemic, school and university closure measures were implemented. The immediate educational environment was replaced by a virtual educational environment and online distance learning. Students with disabilities, their family members, and the university teachers who teach them have faced numerous difficulties during online distance learning. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Univerzitet u Banja Luci, Studentski parlament Univerziteta u Banja Luci | sr |
dc.relation | "Čovek i društvo u vreme krize" finansiran od strane Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.source | 15. Naučno-stručni skup Studenti u susret nauci StES 2022, Zbornik radova - humanističke nauke | sr |
dc.subject | studenti sa invaliditetom | sr |
dc.subject | nastava studenata sa invaliditetom | sr |
dc.subject | nastava studenata sa invaliditetom tokom COVID-19 pandemije | sr |
dc.subject | students with disabilities | sr |
dc.subject | teaching students with disabilities | sr |
dc.subject | teaching students with disabilities during the COVID-19 pandemic | sr |
dc.title | Nastava studenata sa invaliditetom tokom i nakon COVID-19 pandemije: izazovi i preporuke. | sr |
dc.type | conferenceObject | sr |
dc.rights.license | BY | sr |
dc.citation.epage | 132 | |
dc.citation.spage | 121 | |
dc.identifier.fulltext | http://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/9249/bitstream_9249.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_3907 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |