dc.creator | Stepanović Ilić, Ivana | |
dc.date.accessioned | 2023-05-29T14:01:39Z | |
dc.date.available | 2023-05-29T14:01:39Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.isbn | ISBN 978-86-6427-248-3 | |
dc.identifier.uri | http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/4499 | |
dc.description.abstract | U ovoj monografiji razmatra se značaj interakcije vršnjaka adolescentskog uzrasta prilikom zajedničkog rešavanja proble¬ma za razvoj njihovog mišljenja. Akcenat je prvenstveno na vršnjačkoj interakciji kao faktoru razvoja mišljenja, dok su karakteristike i razvoj mišljenja tokom adolescencije detaljno razmatrani u prethodnoj monografiji autorke (Stepanović, 2007).
Monografija je podeljena u četiri tematske celine. U prvoj celini, koja se sastoji iz tri poglavlja, predsta¬vljene su teorijske osnove istraživanja uloge vršnjačke interakcije u kognitiv¬nom razvoju tokom adolescencije, odnosno teorije Pijažea i Vigotskog kao naj¬uticajnji pristupi u oblasti razvojne psihologije koji se bave ovim problemom. Druga celina, koju takođe čine tri poglavlja, prati razvoj istraživanja koja su potekla iz pomenuta dva teorijska pristupa. Treća celina, koju čine dva poglavlja, posvećena je radovima autora koji se bave obrazovanjem i posmatraju vršnjačku interakciju kao pedagošku strategiju važnu za ostvari¬vanje obrazovnih ciljeva. Četvrta celina, kroz dva poglavlja, donosi prikaz istraživanja sprovedenih u prethodne dve decenije koja su se bavila dijalogom vršnjaka tokom zajednič¬kog rešavanja problema i ulogom vršnjačke interakcije u kognitivnom razvoju adolescenata. Na kraju autorka sumira sve što je iznela u prehodnim tematskim celinama prikazujući i šemu kojom se mogu predstaviti dosadašnja saznanja o fenomenu kojim se bavi u ovoj momografiji, ali i ukratko razmatra najvažnije implikacije značaja vršnjačke interakcije u ovom razvojnom periodu za obrazovni proces. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Institut za psihologiju, Filozofski fakultet u Beogradu | sr |
dc.publisher | Kreativni centar, Beograd | sr |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/inst-2020/200163/RS// | sr |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/ScienceFundRS/Ideje/7744729/RS// | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | vršnjačka interakcija | sr |
dc.subject | adolescencija | sr |
dc.subject | kognitivni razvoj | sr |
dc.title | Značaj vršnjačke interakcije za razvoj mišljenja u adolescenciji | sr |
dc.type | book | sr |
dc.rights.license | BY | sr |
dc.citation.epage | 207 | |
dc.citation.rank | M42 | |
dc.citation.spage | 1 | |
dc.identifier.fulltext | http://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/11086/bitstream_11086.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4499 | |
dc.type.version | acceptedVersion | sr |
dc.identifier.cobiss | 116601097 | |