Kvalitet obrazovanja ili kvalitetno rangiranje - Primer Times Higher Education rangiranja univerziteta
Аутори
Nikolić, LukaRadulović, Lidija R.
Остала ауторства
Šaljić, ZoricaDubljanin, Saša
Pejatović, Aleksandra
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
U radu je analizirana jedna od najpoznatijih globalno prepoznatljivih metodologija za rangiranje univerziteta – Times Higher Education (THE) metodologija. Kao okvir za analizu korišćen je model konceptualizacije kvaliteta koji su razvili Šindlerova i saradnici. Ovaj model konceptualizuje kvalitet visokog obrazovanja kroz četiri pristupa i predstavlja indikatore svakog od njih. Uporedili smo indikatore THE metodologije sa pokazateljima različitih konceptualizacija kvaliteta sa ciljem da utvrdimo koja konceptualizacija kvaliteta se nalazi u njenoj osnovi, koliko je metodologija konzistentno razrađena i validna za tu konceptualizaciju i šta su ograničenja ovakvog viđenja kvaliteta. Nalazi ukazuju na to da THE metodologiju možemo svrstati u onu grupu pristupa koja kvalitet konceptualizuje kao izuzetnost. Bez obzira na koherentnost koja postoji i koja bi ukazivala na validnost metodologije, otvaraju se pitanja ograničenja ovakvog shvatanja kvaliteta i kritičkog preispitivanja ovog problema ...sa pedagoškog aspekta.
Кључне речи:
visokoškolsko obrazovanje / univerzitet / kvalitet kao izuzetnostИзвор:
Susreti pedagoga Nacionalni naučni skup U potrazi za kvalitetnim obrazovanjem i vaspitanjem: izazovi i moguća rešenja, 2023, 43-49Издавач:
- Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogiju
- Pedagoško društvo Srbije
Финансирање / пројекти:
- Министарство науке, технолошког развоја и иновација Републике Србије, институционално финансирање - 200163 (Универзитет у Београду, Филозофски факултет) (RS-MESTD-inst-2020-200163)
Институција/група
Pedagogija / PedagogyTY - CONF AU - Nikolić, Luka AU - Radulović, Lidija R. PY - 2023 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/4518 AB - U radu je analizirana jedna od najpoznatijih globalno prepoznatljivih metodologija za rangiranje univerziteta – Times Higher Education (THE) metodologija. Kao okvir za analizu korišćen je model konceptualizacije kvaliteta koji su razvili Šindlerova i saradnici. Ovaj model konceptualizuje kvalitet visokog obrazovanja kroz četiri pristupa i predstavlja indikatore svakog od njih. Uporedili smo indikatore THE metodologije sa pokazateljima različitih konceptualizacija kvaliteta sa ciljem da utvrdimo koja konceptualizacija kvaliteta se nalazi u njenoj osnovi, koliko je metodologija konzistentno razrađena i validna za tu konceptualizaciju i šta su ograničenja ovakvog viđenja kvaliteta. Nalazi ukazuju na to da THE metodologiju možemo svrstati u onu grupu pristupa koja kvalitet konceptualizuje kao izuzetnost. Bez obzira na koherentnost koja postoji i koja bi ukazivala na validnost metodologije, otvaraju se pitanja ograničenja ovakvog shvatanja kvaliteta i kritičkog preispitivanja ovog problema sa pedagoškog aspekta. PB - Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogiju PB - Pedagoško društvo Srbije C3 - Susreti pedagoga Nacionalni naučni skup U potrazi za kvalitetnim obrazovanjem i vaspitanjem: izazovi i moguća rešenja T1 - Kvalitet obrazovanja ili kvalitetno rangiranje - Primer Times Higher Education rangiranja univerziteta EP - 49 SP - 43 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4518 ER -
@conference{ author = "Nikolić, Luka and Radulović, Lidija R.", year = "2023", abstract = "U radu je analizirana jedna od najpoznatijih globalno prepoznatljivih metodologija za rangiranje univerziteta – Times Higher Education (THE) metodologija. Kao okvir za analizu korišćen je model konceptualizacije kvaliteta koji su razvili Šindlerova i saradnici. Ovaj model konceptualizuje kvalitet visokog obrazovanja kroz četiri pristupa i predstavlja indikatore svakog od njih. Uporedili smo indikatore THE metodologije sa pokazateljima različitih konceptualizacija kvaliteta sa ciljem da utvrdimo koja konceptualizacija kvaliteta se nalazi u njenoj osnovi, koliko je metodologija konzistentno razrađena i validna za tu konceptualizaciju i šta su ograničenja ovakvog viđenja kvaliteta. Nalazi ukazuju na to da THE metodologiju možemo svrstati u onu grupu pristupa koja kvalitet konceptualizuje kao izuzetnost. Bez obzira na koherentnost koja postoji i koja bi ukazivala na validnost metodologije, otvaraju se pitanja ograničenja ovakvog shvatanja kvaliteta i kritičkog preispitivanja ovog problema sa pedagoškog aspekta.", publisher = "Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogiju, Pedagoško društvo Srbije", journal = "Susreti pedagoga Nacionalni naučni skup U potrazi za kvalitetnim obrazovanjem i vaspitanjem: izazovi i moguća rešenja", title = "Kvalitet obrazovanja ili kvalitetno rangiranje - Primer Times Higher Education rangiranja univerziteta", pages = "49-43", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4518" }
Nikolić, L.,& Radulović, L. R.. (2023). Kvalitet obrazovanja ili kvalitetno rangiranje - Primer Times Higher Education rangiranja univerziteta. in Susreti pedagoga Nacionalni naučni skup U potrazi za kvalitetnim obrazovanjem i vaspitanjem: izazovi i moguća rešenja Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogiju., 43-49. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4518
Nikolić L, Radulović LR. Kvalitet obrazovanja ili kvalitetno rangiranje - Primer Times Higher Education rangiranja univerziteta. in Susreti pedagoga Nacionalni naučni skup U potrazi za kvalitetnim obrazovanjem i vaspitanjem: izazovi i moguća rešenja. 2023;:43-49. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4518 .
Nikolić, Luka, Radulović, Lidija R., "Kvalitet obrazovanja ili kvalitetno rangiranje - Primer Times Higher Education rangiranja univerziteta" in Susreti pedagoga Nacionalni naučni skup U potrazi za kvalitetnim obrazovanjem i vaspitanjem: izazovi i moguća rešenja (2023):43-49, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4518 .