Kvalitet nastave u ogledalu ispita za licencu nastavnika: šta nam otkrivaju pisane pripreme za časove?
Апстракт
O razumevanju kvaliteta nastave možemo zaključivati oslanjajući se na različite izvore podataka. U ovom radu smo se u tom poduhvatu oslonili na analizu pisanih priprema za časove koje su nastavnici kreirali prilikom polaganja ispita za licencu. Analizirana je ukupno 21 priprema za čas, a koje su preuzete sa grupe „Ispit za licencu” na Fejsbuku. Podaci su analizirani metodom analize sadržaja. Primećujemo da je reč o prazničnim pripremama koje nisu deo svakodnevne prakse nastavnika, kao i da u svim priprema postoji tradicionalna artikulacija časa na uvod, središnji i završni deo. Planirani časovi su obojeni kognitivističkom koncepcijom obrazovanja, odnosno planirane aktivnosti u fokus stavljaju kognitivne aspekte nastave/učenja. Budući da u situaciji polaganja ispita nastavnici treba da pokažu svoje kompetencije na jednom času, nije začuđujuće da fokus stavljaju na efikasno dolaženje do predviđenih ishoda, umesto na druge aspekte razvoja učenika i na druge kvalitete nastavnog procesa.
Кључне речи:
kvalitet nastave / pisana priprema za čas / ispit za licencuИзвор:
U potrazi za kvalitetnim obrazovanjem i vaspitanjem: izazovi i moguća rešenja - zbornik radova sa Nacionalnog naučnog skupa Susreti pedagoga, 2023, 173-178Издавач:
- Univerzitet u Beogradu – Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogiju
- Pedagoško društvo Srbije
Институција/група
Pedagogija / PedagogyTY - CONF AU - Stančić, Milan PY - 2023 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/4580 AB - O razumevanju kvaliteta nastave možemo zaključivati oslanjajući se na različite izvore podataka. U ovom radu smo se u tom poduhvatu oslonili na analizu pisanih priprema za časove koje su nastavnici kreirali prilikom polaganja ispita za licencu. Analizirana je ukupno 21 priprema za čas, a koje su preuzete sa grupe „Ispit za licencu” na Fejsbuku. Podaci su analizirani metodom analize sadržaja. Primećujemo da je reč o prazničnim pripremama koje nisu deo svakodnevne prakse nastavnika, kao i da u svim priprema postoji tradicionalna artikulacija časa na uvod, središnji i završni deo. Planirani časovi su obojeni kognitivističkom koncepcijom obrazovanja, odnosno planirane aktivnosti u fokus stavljaju kognitivne aspekte nastave/učenja. Budući da u situaciji polaganja ispita nastavnici treba da pokažu svoje kompetencije na jednom času, nije začuđujuće da fokus stavljaju na efikasno dolaženje do predviđenih ishoda, umesto na druge aspekte razvoja učenika i na druge kvalitete nastavnog procesa. PB - Univerzitet u Beogradu – Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogiju PB - Pedagoško društvo Srbije C3 - U potrazi za kvalitetnim obrazovanjem i vaspitanjem: izazovi i moguća rešenja - zbornik radova sa Nacionalnog naučnog skupa Susreti pedagoga T1 - Kvalitet nastave u ogledalu ispita za licencu nastavnika: šta nam otkrivaju pisane pripreme za časove? EP - 178 SP - 173 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4580 ER -
@conference{ author = "Stančić, Milan", year = "2023", abstract = "O razumevanju kvaliteta nastave možemo zaključivati oslanjajući se na različite izvore podataka. U ovom radu smo se u tom poduhvatu oslonili na analizu pisanih priprema za časove koje su nastavnici kreirali prilikom polaganja ispita za licencu. Analizirana je ukupno 21 priprema za čas, a koje su preuzete sa grupe „Ispit za licencu” na Fejsbuku. Podaci su analizirani metodom analize sadržaja. Primećujemo da je reč o prazničnim pripremama koje nisu deo svakodnevne prakse nastavnika, kao i da u svim priprema postoji tradicionalna artikulacija časa na uvod, središnji i završni deo. Planirani časovi su obojeni kognitivističkom koncepcijom obrazovanja, odnosno planirane aktivnosti u fokus stavljaju kognitivne aspekte nastave/učenja. Budući da u situaciji polaganja ispita nastavnici treba da pokažu svoje kompetencije na jednom času, nije začuđujuće da fokus stavljaju na efikasno dolaženje do predviđenih ishoda, umesto na druge aspekte razvoja učenika i na druge kvalitete nastavnog procesa.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogiju, Pedagoško društvo Srbije", journal = "U potrazi za kvalitetnim obrazovanjem i vaspitanjem: izazovi i moguća rešenja - zbornik radova sa Nacionalnog naučnog skupa Susreti pedagoga", title = "Kvalitet nastave u ogledalu ispita za licencu nastavnika: šta nam otkrivaju pisane pripreme za časove?", pages = "178-173", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4580" }
Stančić, M.. (2023). Kvalitet nastave u ogledalu ispita za licencu nastavnika: šta nam otkrivaju pisane pripreme za časove?. in U potrazi za kvalitetnim obrazovanjem i vaspitanjem: izazovi i moguća rešenja - zbornik radova sa Nacionalnog naučnog skupa Susreti pedagoga Univerzitet u Beogradu – Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogiju., 173-178. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4580
Stančić M. Kvalitet nastave u ogledalu ispita za licencu nastavnika: šta nam otkrivaju pisane pripreme za časove?. in U potrazi za kvalitetnim obrazovanjem i vaspitanjem: izazovi i moguća rešenja - zbornik radova sa Nacionalnog naučnog skupa Susreti pedagoga. 2023;:173-178. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4580 .
Stančić, Milan, "Kvalitet nastave u ogledalu ispita za licencu nastavnika: šta nam otkrivaju pisane pripreme za časove?" in U potrazi za kvalitetnim obrazovanjem i vaspitanjem: izazovi i moguća rešenja - zbornik radova sa Nacionalnog naučnog skupa Susreti pedagoga (2023):173-178, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4580 .