Multimodalni pristup u proceni kvaliteta obrazovanja
No Thumbnail
Authors
Medić, SnežanaMatejić Đuričić, Zorica
Milošević, Zorica B.
Contributors
Kačavenda-Radić, NadaPavlović Breneselović, Dragana
Antonijević, Radovan
Book part (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
U poslednje dve decenije zabeležen je nagli porast naučnog i šire društvenog interesovanja za probleme kvaliteta obrazovanja (kvalitetnog obrazovanja). U ovom radu izvršena je analiza različitih pristupa u određivanju kvaliteta obrazovanja, uz kritičko preispitivanje tzv. multimodalnog ili kovarijatnog modela. Multimodalni pristup zasniva se na činjenici da postoje vrlo različite
dimenzije obrazovanja i da je, stoga, nemoguće očekivati da se kvalitet obrazovanja definiše preko jednog izolovanog indikatora kvaliteta. Evropska komisija (2002) podnela je Izveštaj – dokument radne grupe o 15 indikatora kvaliteta doživotnog učenja, koje je EAEA (Evropska asocijacija za obrazovanje odraslih, 2006) dalje razvila kao okvir strategije i modela za procenu kvaliteta učenja i obrazovanja odraslih (za starosnu dob od 16–24 do 65 godina). Za uspostavljanje mogućeg validnog modela za procenu kvaliteta obrazovanja starih (65+) analizirani su ponuđeni indikatori kvaliteta obrazovanja i učenja odraslih... sa aspekta njihove relevantnosti za procenu kvaliteta učenja i obrazovanja starih kao i njihova primerenost specifičnostima obrazovanja u Srbiji.
During the past two decades, the rapid growths of scientific, and broader social interest in the problem of education quality (quality of education) have been written. This paper deals with the analysis of the different approaches in quality education definition by critical re-assessment of, so called, multi-modal or co-variant model. Multimodal assessment is based on the evidence of
multidimensional character of education, and impossibility to define its quality by one isolate indicator. European Commission has submitted the Report – document of the Work Group on 15 indicators of Lifelong learning quality, and it has been further developing by EAEA (European Association for Education of Adult, 2006) as the framework of the strategy and the model of assessment of the quality of Adult education and adult learning (for the age over 16, and 24
to 65 age group). In order to create a valid model of elder education quality assessment (65+) analysis of the defined indicators of adult educa...tion quality was done in the charge of its relevance for the elder education and its adaptability for specificity of education in Serbia.
Keywords:
multimodalni pristup / kvalitet obrazovanja / indikatori kvaliteta / učenje odraslih / obrazovanje starih / multi-modal approaches / quality of education / indicators of quality / adult learning / elder educationSource:
Kvalitet u obrazovanju, 2011, 113-133Publisher:
- Beograd: Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu
Funding / projects:
- Models of evaluation and strategies for improvement of education quality in Serbia (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-179060)
Institution/Community
Andragogija / AndragogyTY - CHAP AU - Medić, Snežana AU - Matejić Đuričić, Zorica AU - Milošević, Zorica B. PY - 2011 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/4823 AB - U poslednje dve decenije zabeležen je nagli porast naučnog i šire društvenog interesovanja za probleme kvaliteta obrazovanja (kvalitetnog obrazovanja). U ovom radu izvršena je analiza različitih pristupa u određivanju kvaliteta obrazovanja, uz kritičko preispitivanje tzv. multimodalnog ili kovarijatnog modela. Multimodalni pristup zasniva se na činjenici da postoje vrlo različite dimenzije obrazovanja i da je, stoga, nemoguće očekivati da se kvalitet obrazovanja definiše preko jednog izolovanog indikatora kvaliteta. Evropska komisija (2002) podnela je Izveštaj – dokument radne grupe o 15 indikatora kvaliteta doživotnog učenja, koje je EAEA (Evropska asocijacija za obrazovanje odraslih, 2006) dalje razvila kao okvir strategije i modela za procenu kvaliteta učenja i obrazovanja odraslih (za starosnu dob od 16–24 do 65 godina). Za uspostavljanje mogućeg validnog modela za procenu kvaliteta obrazovanja starih (65+) analizirani su ponuđeni indikatori kvaliteta obrazovanja i učenja odraslih sa aspekta njihove relevantnosti za procenu kvaliteta učenja i obrazovanja starih kao i njihova primerenost specifičnostima obrazovanja u Srbiji. AB - During the past two decades, the rapid growths of scientific, and broader social interest in the problem of education quality (quality of education) have been written. This paper deals with the analysis of the different approaches in quality education definition by critical re-assessment of, so called, multi-modal or co-variant model. Multimodal assessment is based on the evidence of multidimensional character of education, and impossibility to define its quality by one isolate indicator. European Commission has submitted the Report – document of the Work Group on 15 indicators of Lifelong learning quality, and it has been further developing by EAEA (European Association for Education of Adult, 2006) as the framework of the strategy and the model of assessment of the quality of Adult education and adult learning (for the age over 16, and 24 to 65 age group). In order to create a valid model of elder education quality assessment (65+) analysis of the defined indicators of adult education quality was done in the charge of its relevance for the elder education and its adaptability for specificity of education in Serbia. PB - Beograd: Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu T2 - Kvalitet u obrazovanju T1 - Multimodalni pristup u proceni kvaliteta obrazovanja EP - 133 SP - 113 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4823 ER -
@inbook{ author = "Medić, Snežana and Matejić Đuričić, Zorica and Milošević, Zorica B.", year = "2011", abstract = "U poslednje dve decenije zabeležen je nagli porast naučnog i šire društvenog interesovanja za probleme kvaliteta obrazovanja (kvalitetnog obrazovanja). U ovom radu izvršena je analiza različitih pristupa u određivanju kvaliteta obrazovanja, uz kritičko preispitivanje tzv. multimodalnog ili kovarijatnog modela. Multimodalni pristup zasniva se na činjenici da postoje vrlo različite dimenzije obrazovanja i da je, stoga, nemoguće očekivati da se kvalitet obrazovanja definiše preko jednog izolovanog indikatora kvaliteta. Evropska komisija (2002) podnela je Izveštaj – dokument radne grupe o 15 indikatora kvaliteta doživotnog učenja, koje je EAEA (Evropska asocijacija za obrazovanje odraslih, 2006) dalje razvila kao okvir strategije i modela za procenu kvaliteta učenja i obrazovanja odraslih (za starosnu dob od 16–24 do 65 godina). Za uspostavljanje mogućeg validnog modela za procenu kvaliteta obrazovanja starih (65+) analizirani su ponuđeni indikatori kvaliteta obrazovanja i učenja odraslih sa aspekta njihove relevantnosti za procenu kvaliteta učenja i obrazovanja starih kao i njihova primerenost specifičnostima obrazovanja u Srbiji., During the past two decades, the rapid growths of scientific, and broader social interest in the problem of education quality (quality of education) have been written. This paper deals with the analysis of the different approaches in quality education definition by critical re-assessment of, so called, multi-modal or co-variant model. Multimodal assessment is based on the evidence of multidimensional character of education, and impossibility to define its quality by one isolate indicator. European Commission has submitted the Report – document of the Work Group on 15 indicators of Lifelong learning quality, and it has been further developing by EAEA (European Association for Education of Adult, 2006) as the framework of the strategy and the model of assessment of the quality of Adult education and adult learning (for the age over 16, and 24 to 65 age group). In order to create a valid model of elder education quality assessment (65+) analysis of the defined indicators of adult education quality was done in the charge of its relevance for the elder education and its adaptability for specificity of education in Serbia.", publisher = "Beograd: Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu", journal = "Kvalitet u obrazovanju", booktitle = "Multimodalni pristup u proceni kvaliteta obrazovanja", pages = "133-113", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4823" }
Medić, S., Matejić Đuričić, Z.,& Milošević, Z. B.. (2011). Multimodalni pristup u proceni kvaliteta obrazovanja. in Kvalitet u obrazovanju Beograd: Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu., 113-133. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4823
Medić S, Matejić Đuričić Z, Milošević ZB. Multimodalni pristup u proceni kvaliteta obrazovanja. in Kvalitet u obrazovanju. 2011;:113-133. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4823 .
Medić, Snežana, Matejić Đuričić, Zorica, Milošević, Zorica B., "Multimodalni pristup u proceni kvaliteta obrazovanja" in Kvalitet u obrazovanju (2011):113-133, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4823 .