Приказ основних података о документу

Saradnjom do boljeg rešenja, a vežbom do uspešne saradnje: PEER trening za podsticanje veština kolaborativnog rešavanja problema u srednjoškolskoj populaciji

dc.contributorЂигић, Гордана
dc.contributorСтојадиновић, Милош
dc.creatorБауцал, Александар
dc.creatorПавловић Бабић, Драгица
dc.creatorАлтарас Димитријевић, Ана
dc.creatorКрстић, Ксенија
dc.creatorЈолић Марјановић, Зорана
dc.creatorСтепановић Илић, Ивана
dc.creatorВиденовић, Марина
dc.creatorЈошић, Смиљана
dc.creatorНикитовић, Тијана
dc.creatorМојовић Здравковић, Кристина
dc.creatorРајић, Милана
dc.creatorИвановић, Јован
dc.date.accessioned2023-08-24T08:15:38Z
dc.date.accessioned2023-10-10T12:20:50Z
dc.date.available2023-08-24T08:15:38Z
dc.date.available2023-10-10T12:20:50Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.isbn978-86-8937-756-9
dc.identifier.urihttp://ipir.ipisr.org.rs/handle/123456789/957
dc.identifier.urihttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/4951
dc.description.abstractОвај рад представља први приказ садржаја и резултата евалуације једног програма за подстицање вештинасарадње и тимског решавања проблема код младих. Реч је о тренингу који је осмишљен у оквиру пројектаPEERSolvers (https://peersolvers.f.bg.ac.rs), а заснован на PEER моделу успешне сарадње, који је већпредстављен нашој научној и стручној јавности. Сходно поставкама тог модела, истоимени (PEER) тренингима четири основна сегмента. Први сегмент посвећен је формулисању и утврђивању правилаконструктивног дијалога и размене идеје; други подразумева рад на препознавању и уважавању особиналичности односно индивидуалних разлика у тимском раду; трећи сегмент тиче се вештина из областиемоционалне интелигенције и подстиче правилно уочавање, разумевање и регулисање емоција токомсарадње; најзад, четврти део тренинга бави се умешношћу чланова тима да користе спољне ресурсе –превасходно дигиталне изворе података – који су од помоћи у решавању проблема с којим се тим суочава.Сваком сегменту посвећен је по један трочасовни блок, с тим што првом сегменту претходи и кратка уводнасесија (која служи узајамном упознавању и упознавању учесника са програмом рада), док се последњиулива у завршну рекапитулацију и евалуацију тренинга. Целокупан тренинг одвија се у четири дана исастоји од низа групних вежби и интерактивних задатака. Тренинг је први пут реализован у марту текућегодине, а полазници су били ученици другог разреда из шест београдских средњих школа (три гимназије,три средње стручне школе), при чему је у свакој школи тренингом обухваћена по једна група величине N= 21. Искуства тренера потврђују да тренинг може успешно да се изведе према предвиђеном сценарију;истовремено, евалуације учесника указују на то да је садржај тренинга за њих релевантан (просечне оценерелевантности четирију сегмената износе 3,39–3,58, на скали од 1 до 4) и да су њиме стекли одговарајућевештине (просечне оцене самоопажене компетентности су у распону 3,61–3,80). Ипак, уочен је и просторза даље унапређивање тренинга, пре свега у смислу диференцијације материјала и начина рада с обзиромна образовни профил, те на ниво зрелости и заинтересованости ученика.sr
dc.description.abstractOvaj rad predstavlja prvi prikaz sadržaja i rezultata evaluacije jednog programa za podsticanje veštinasaradnje i timskog rešavanja problema kod mladih. Reč je o treningu koji je osmišljen u okviru projektaPEERSolvers (https://peersolvers.f.bg.ac.rs), a zasnovan na PEER modelu uspešne saradnje, koji je većpredstavljen našoj naučnoj i stručnoj javnosti. Shodno postavkama tog modela, istoimeni (PEER) treningima četiri osnovna segmenta. Prvi segment posvećen je formulisanju i utvrđivanju pravilakonstruktivnog dijaloga i razmene ideje; drugi podrazumeva rad na prepoznavanju i uvažavanju osobinaličnosti odnosno individualnih razlika u timskom radu; treći segment tiče se veština iz oblastiemocionalne inteligencije i podstiče pravilno uočavanje, razumevanje i regulisanje emocija tokomsaradnje; najzad, četvrti deo treninga bavi se umešnošću članova tima da koriste spoljne resurse –prevashodno digitalne izvore podataka – koji su od pomoći u rešavanju problema s kojim se tim suočava.Svakom segmentu posvećen je po jedan tročasovni blok, s tim što prvom segmentu prethodi i kratka uvodnasesija (koja služi uzajamnom upoznavanju i upoznavanju učesnika sa programom rada), dok se poslednjiuliva u završnu rekapitulaciju i evaluaciju treninga. Celokupan trening odvija se u četiri dana isastoji od niza grupnih vežbi i interaktivnih zadataka. Trening je prvi put realizovan u martu tekućegodine, a polaznici su bili učenici drugog razreda iz šest beogradskih srednjih škola (tri gimnazije,tri srednje stručne škole), pri čemu je u svakoj školi treningom obuhvaćena po jedna grupa veličine N= 21. Iskustva trenera potvrđuju da trening može uspešno da se izvede prema predviđenom scenariju;istovremeno, evaluacije učesnika ukazuju na to da je sadržaj treninga za njih relevantan (prosečne ocenerelevantnosti četiriju segmenata iznose 3,39–3,58, na skali od 1 do 4) i da su njime stekli odgovarajućeveštine (prosečne ocene samoopažene kompetentnosti su u rasponu 3,61–3,80). Ipak, uočen je i prostorza dalje unapređivanje treninga, pre svega u smislu diferencijacije materijala i načina rada s obziromna obrazovni profil, te na nivo zrelosti i zainteresovanosti učenika.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherБеоград : Друштво психолога Србијеsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/ScienceFundRS/Ideje/7744729/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.source71. Конгрес психолога Србије - Нови хоризонти (сајбер) психологијеsr
dc.subjectPEER моделsr
dc.subjectсарадњаsr
dc.subjectтимски радsr
dc.subjectсредњошколциsr
dc.subjectтренингsr
dc.subjectPEER modelsr
dc.subjectsaradnjasr
dc.subjecttimski radsr
dc.subjectsrednjoškolcisr
dc.subjecttreningsr
dc.titleСарадњом до бољег решења, а вежбом до успешне сарадње: PEER тренинг за подстицање вештина колаборативног решавања проблема у средњошколској популацијиsr
dc.titleSaradnjom do boljeg rešenja, a vežbom do uspešne saradnje: PEER trening za podsticanje veština kolaborativnog rešavanja problema u srednjoškolskoj populacijisr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage92
dc.citation.spage92
dc.citation.volume71
dc.description.other71. Конгрес психолога Србије, Палић, 24–27. мај 2023.sr
dc.identifier.fulltexthttp://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/12152/Saradnjom_do_boljeg_resenja_2023.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_ipir_957
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.cobiss120762121


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу