Konceptualni okviri proučavanja kvaliteta u obrazovanju
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Potreba da se osigura kvalitet u obrazovanju je globalno prihvaćen kao jedan od osnovnih prioriteta. Iako postoji saglasnost da je neophodno osigurati kvalitet u obrazovanju, ne postoji konsenzus šta je kvalitet u obrazovanju i na koji način se postiže tako da bude jednako distribuiran i dostupan. Merila kvaliteta zavise od dominantno prihvaćenog pristupa proučavanja kvaliteta u obrazovanju. Da bi se obezbedila osnova za proučavanje i razumevanje kvaliteta u obrazovanju, neophodno je artikulisati konceptualne okvire. Konceptualna utemeljenost
kvaliteta u obrazovanju olakšava razumevanje obrazovne prakse i stvara mogućnost da se uspostavi sistem za praćenje i vrednovanje kvaliteta u obrazovanju. U ovom radu analizirani su bihevioristički i humanistički pristup kvalitetu u obrazovanju, kao i načini na koje oni oblikuju obrazovnu praksu u različitim segmentima obrazovnog rada.
Кључне речи:
kvalitet u obrazovanju / konceptualni okviri / humanistički pristup / bihevioristički pristupИзвор:
"Obrazovanje u vreme krize i kako dalje" (sa nacionalnog naučnog skupa Susreti pedagoga), 2023, 19-26Издавач:
- Univerzitet u Beogradu – Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogij
- Pedagoško društvo Srbije
Финансирање / пројекти:
- Министарство науке, технолошког развоја и иновација Републике Србије, институционално финансирање - 200163 (Универзитет у Београду, Филозофски факултет) (RS-MESTD-inst-2020-200163)
Институција/група
Pedagogija / PedagogyTY - CONF AU - Nikolić, Nataša T. PY - 2023 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/4999 AB - Potreba da se osigura kvalitet u obrazovanju je globalno prihvaćen kao jedan od osnovnih prioriteta. Iako postoji saglasnost da je neophodno osigurati kvalitet u obrazovanju, ne postoji konsenzus šta je kvalitet u obrazovanju i na koji način se postiže tako da bude jednako distribuiran i dostupan. Merila kvaliteta zavise od dominantno prihvaćenog pristupa proučavanja kvaliteta u obrazovanju. Da bi se obezbedila osnova za proučavanje i razumevanje kvaliteta u obrazovanju, neophodno je artikulisati konceptualne okvire. Konceptualna utemeljenost kvaliteta u obrazovanju olakšava razumevanje obrazovne prakse i stvara mogućnost da se uspostavi sistem za praćenje i vrednovanje kvaliteta u obrazovanju. U ovom radu analizirani su bihevioristički i humanistički pristup kvalitetu u obrazovanju, kao i načini na koje oni oblikuju obrazovnu praksu u različitim segmentima obrazovnog rada. PB - Univerzitet u Beogradu – Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogij PB - Pedagoško društvo Srbije C3 - "Obrazovanje u vreme krize i kako dalje" (sa nacionalnog naučnog skupa Susreti pedagoga) T1 - Konceptualni okviri proučavanja kvaliteta u obrazovanju EP - 26 SP - 19 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4999 ER -
@conference{ author = "Nikolić, Nataša T.", year = "2023", abstract = "Potreba da se osigura kvalitet u obrazovanju je globalno prihvaćen kao jedan od osnovnih prioriteta. Iako postoji saglasnost da je neophodno osigurati kvalitet u obrazovanju, ne postoji konsenzus šta je kvalitet u obrazovanju i na koji način se postiže tako da bude jednako distribuiran i dostupan. Merila kvaliteta zavise od dominantno prihvaćenog pristupa proučavanja kvaliteta u obrazovanju. Da bi se obezbedila osnova za proučavanje i razumevanje kvaliteta u obrazovanju, neophodno je artikulisati konceptualne okvire. Konceptualna utemeljenost kvaliteta u obrazovanju olakšava razumevanje obrazovne prakse i stvara mogućnost da se uspostavi sistem za praćenje i vrednovanje kvaliteta u obrazovanju. U ovom radu analizirani su bihevioristički i humanistički pristup kvalitetu u obrazovanju, kao i načini na koje oni oblikuju obrazovnu praksu u različitim segmentima obrazovnog rada.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogij, Pedagoško društvo Srbije", journal = ""Obrazovanje u vreme krize i kako dalje" (sa nacionalnog naučnog skupa Susreti pedagoga)", title = "Konceptualni okviri proučavanja kvaliteta u obrazovanju", pages = "26-19", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4999" }
Nikolić, N. T.. (2023). Konceptualni okviri proučavanja kvaliteta u obrazovanju. in "Obrazovanje u vreme krize i kako dalje" (sa nacionalnog naučnog skupa Susreti pedagoga) Univerzitet u Beogradu – Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogij., 19-26. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4999
Nikolić NT. Konceptualni okviri proučavanja kvaliteta u obrazovanju. in "Obrazovanje u vreme krize i kako dalje" (sa nacionalnog naučnog skupa Susreti pedagoga). 2023;:19-26. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4999 .
Nikolić, Nataša T., "Konceptualni okviri proučavanja kvaliteta u obrazovanju" in "Obrazovanje u vreme krize i kako dalje" (sa nacionalnog naučnog skupa Susreti pedagoga) (2023):19-26, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_4999 .