Slika grada u filmovima postapokalipse
Апстракт
U ovom radu baviću se predstavama o gradovima budućnosti u filmovima postapokalipse. Kako je prikazano u datim filmovima, globalna kataklizma koja se dešava u budućnosti dovodi do radikalne transformacije postojećih političkih, društvenih i kulturnih struktura koje utiču i na promenu "poznatog" urbanog okruženja. Na osnovu kriterijuma tehnološkog razvoja imaginarnih budućih društava, u radu se opisuju dva najčešća tipa grada budućnosti nakon apokalipse – futuristički grad napredne tehnologije i mali grad/naseobina nazadne tehnologije. Cilj rada jeste da makar delimično odgovori na pitanje šta nam ove popularne kinematografske predstave o gradu budućnosti govore o našem odnosu prema gradu i gradskom životu uopšte.
Кључне речи:
grad budućnosti / filmovi na temu postapokalipse / ograđene zajedniceИзвор:
Urbani kulturni identiteti i religioznost u savremenom kontekstu, 2013, 149-171Издавач:
- Odeljenje za etnologiju i antropologiju Filozofskog fakulteta u Beogradu
- Srpski genealoški centar
Финансирање / пројекти:
- Антрополошко проучавање Србије: Од културног наслеђа до модерног друштва (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-177035)
Институција/група
Etnologija i antropologija / Ethnology and AnthropologyTY - CHAP AU - Banić Grubišić, Ana PY - 2013 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/5394 AB - U ovom radu baviću se predstavama o gradovima budućnosti u filmovima postapokalipse. Kako je prikazano u datim filmovima, globalna kataklizma koja se dešava u budućnosti dovodi do radikalne transformacije postojećih političkih, društvenih i kulturnih struktura koje utiču i na promenu "poznatog" urbanog okruženja. Na osnovu kriterijuma tehnološkog razvoja imaginarnih budućih društava, u radu se opisuju dva najčešća tipa grada budućnosti nakon apokalipse – futuristički grad napredne tehnologije i mali grad/naseobina nazadne tehnologije. Cilj rada jeste da makar delimično odgovori na pitanje šta nam ove popularne kinematografske predstave o gradu budućnosti govore o našem odnosu prema gradu i gradskom životu uopšte. PB - Odeljenje za etnologiju i antropologiju Filozofskog fakulteta u Beogradu PB - Srpski genealoški centar T2 - Urbani kulturni identiteti i religioznost u savremenom kontekstu T1 - Slika grada u filmovima postapokalipse EP - 171 SP - 149 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5394 ER -
@inbook{ author = "Banić Grubišić, Ana", year = "2013", abstract = "U ovom radu baviću se predstavama o gradovima budućnosti u filmovima postapokalipse. Kako je prikazano u datim filmovima, globalna kataklizma koja se dešava u budućnosti dovodi do radikalne transformacije postojećih političkih, društvenih i kulturnih struktura koje utiču i na promenu "poznatog" urbanog okruženja. Na osnovu kriterijuma tehnološkog razvoja imaginarnih budućih društava, u radu se opisuju dva najčešća tipa grada budućnosti nakon apokalipse – futuristički grad napredne tehnologije i mali grad/naseobina nazadne tehnologije. Cilj rada jeste da makar delimično odgovori na pitanje šta nam ove popularne kinematografske predstave o gradu budućnosti govore o našem odnosu prema gradu i gradskom životu uopšte.", publisher = "Odeljenje za etnologiju i antropologiju Filozofskog fakulteta u Beogradu, Srpski genealoški centar", journal = "Urbani kulturni identiteti i religioznost u savremenom kontekstu", booktitle = "Slika grada u filmovima postapokalipse", pages = "171-149", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5394" }
Banić Grubišić, A.. (2013). Slika grada u filmovima postapokalipse. in Urbani kulturni identiteti i religioznost u savremenom kontekstu Odeljenje za etnologiju i antropologiju Filozofskog fakulteta u Beogradu., 149-171. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5394
Banić Grubišić A. Slika grada u filmovima postapokalipse. in Urbani kulturni identiteti i religioznost u savremenom kontekstu. 2013;:149-171. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5394 .
Banić Grubišić, Ana, "Slika grada u filmovima postapokalipse" in Urbani kulturni identiteti i religioznost u savremenom kontekstu (2013):149-171, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5394 .