Gde nas vodi obrazovna politika – analiza strategije društvene brige o deci i predškolskog vaspitanja iz perspektive prava deteta
Аутори
Anstanasijević, AnaIlić, Ljubica
Mančić, Leonora
Mitranić, Nevena
Остала ауторства
Dubljanin, SašaMitrović, Milica
Orlović, Violeta
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Obrazovna politika i shvatanje detinjstva na kom je zasnovana i koje dalje promoviše u velikoj meri utiču na oblikovanje uslova u kojima dete odrasta. Iz tog razloga, značajno je analizirati dokumenta obrazovne politike iz perspektive dobrobiti deteta i zapitati se koliko ona dobrobit istinski razumeju i koliko konstruktivne mere predlažu kao podršku dobrobiti. U ovom radu porediće se Opšti komentar br. 7, koji je proistekao iz Konvencije o pravima deteta i Strategija razvoja obrazovanja u Srbiji 2020. – Sistem društvene brige, vaspitanja i obrazovanja dece predškolskog uzrasta, kao deo dugoročnije vizije i misije obrazovanja i vaspitanja i kao dva veoma važna dokumenta na kojima se zasniva politika i ostvarivanje predškolskih programa u Republici Srbiji. Kategorije za poređenje obuhvataju: shvatanje deteta i detinjstva, shvatanje funkcije predškolskog vaspitanja, ulogu porodice, zajednice, države i drugih važnih činilaca u detetovom odrastanju. Izvođenje paralele ova dva dokumenta pot...encijalno nam omogućava njihovo temeljnije upoznavanje i uočavanje tačaka u kojima se susreću i u kojima su dijametralno različiti, kao osnove za preispitivanje i dalje razvijanje obrazovne prakse u Srbiji.
Кључне речи:
obrazovna politika / prava deteta / dobrobit / obrazovna praksaИзвор:
Nacionalni naučni skup Susreti pedagoga: Pedagoški doprinos unapređivanju učenja i podučavanja, 2015, 154-158Издавач:
- Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta u Beogradu
- Pedagoško društvo Srbije
Институција/група
Pedagogija / PedagogyTY - CONF AU - Anstanasijević, Ana AU - Ilić, Ljubica AU - Mančić, Leonora AU - Mitranić, Nevena PY - 2015 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/5763 AB - Obrazovna politika i shvatanje detinjstva na kom je zasnovana i koje dalje promoviše u velikoj meri utiču na oblikovanje uslova u kojima dete odrasta. Iz tog razloga, značajno je analizirati dokumenta obrazovne politike iz perspektive dobrobiti deteta i zapitati se koliko ona dobrobit istinski razumeju i koliko konstruktivne mere predlažu kao podršku dobrobiti. U ovom radu porediće se Opšti komentar br. 7, koji je proistekao iz Konvencije o pravima deteta i Strategija razvoja obrazovanja u Srbiji 2020. – Sistem društvene brige, vaspitanja i obrazovanja dece predškolskog uzrasta, kao deo dugoročnije vizije i misije obrazovanja i vaspitanja i kao dva veoma važna dokumenta na kojima se zasniva politika i ostvarivanje predškolskih programa u Republici Srbiji. Kategorije za poređenje obuhvataju: shvatanje deteta i detinjstva, shvatanje funkcije predškolskog vaspitanja, ulogu porodice, zajednice, države i drugih važnih činilaca u detetovom odrastanju. Izvođenje paralele ova dva dokumenta potencijalno nam omogućava njihovo temeljnije upoznavanje i uočavanje tačaka u kojima se susreću i u kojima su dijametralno različiti, kao osnove za preispitivanje i dalje razvijanje obrazovne prakse u Srbiji. PB - Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta u Beogradu PB - Pedagoško društvo Srbije C3 - Nacionalni naučni skup Susreti pedagoga: Pedagoški doprinos unapređivanju učenja i podučavanja T1 - Gde nas vodi obrazovna politika – analiza strategije društvene brige o deci i predškolskog vaspitanja iz perspektive prava deteta EP - 158 SP - 154 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5763 ER -
@conference{ author = "Anstanasijević, Ana and Ilić, Ljubica and Mančić, Leonora and Mitranić, Nevena", year = "2015", abstract = "Obrazovna politika i shvatanje detinjstva na kom je zasnovana i koje dalje promoviše u velikoj meri utiču na oblikovanje uslova u kojima dete odrasta. Iz tog razloga, značajno je analizirati dokumenta obrazovne politike iz perspektive dobrobiti deteta i zapitati se koliko ona dobrobit istinski razumeju i koliko konstruktivne mere predlažu kao podršku dobrobiti. U ovom radu porediće se Opšti komentar br. 7, koji je proistekao iz Konvencije o pravima deteta i Strategija razvoja obrazovanja u Srbiji 2020. – Sistem društvene brige, vaspitanja i obrazovanja dece predškolskog uzrasta, kao deo dugoročnije vizije i misije obrazovanja i vaspitanja i kao dva veoma važna dokumenta na kojima se zasniva politika i ostvarivanje predškolskih programa u Republici Srbiji. Kategorije za poređenje obuhvataju: shvatanje deteta i detinjstva, shvatanje funkcije predškolskog vaspitanja, ulogu porodice, zajednice, države i drugih važnih činilaca u detetovom odrastanju. Izvođenje paralele ova dva dokumenta potencijalno nam omogućava njihovo temeljnije upoznavanje i uočavanje tačaka u kojima se susreću i u kojima su dijametralno različiti, kao osnove za preispitivanje i dalje razvijanje obrazovne prakse u Srbiji.", publisher = "Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta u Beogradu, Pedagoško društvo Srbije", journal = "Nacionalni naučni skup Susreti pedagoga: Pedagoški doprinos unapređivanju učenja i podučavanja", title = "Gde nas vodi obrazovna politika – analiza strategije društvene brige o deci i predškolskog vaspitanja iz perspektive prava deteta", pages = "158-154", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5763" }
Anstanasijević, A., Ilić, L., Mančić, L.,& Mitranić, N.. (2015). Gde nas vodi obrazovna politika – analiza strategije društvene brige o deci i predškolskog vaspitanja iz perspektive prava deteta. in Nacionalni naučni skup Susreti pedagoga: Pedagoški doprinos unapređivanju učenja i podučavanja Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta u Beogradu., 154-158. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5763
Anstanasijević A, Ilić L, Mančić L, Mitranić N. Gde nas vodi obrazovna politika – analiza strategije društvene brige o deci i predškolskog vaspitanja iz perspektive prava deteta. in Nacionalni naučni skup Susreti pedagoga: Pedagoški doprinos unapređivanju učenja i podučavanja. 2015;:154-158. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5763 .
Anstanasijević, Ana, Ilić, Ljubica, Mančić, Leonora, Mitranić, Nevena, "Gde nas vodi obrazovna politika – analiza strategije društvene brige o deci i predškolskog vaspitanja iz perspektive prava deteta" in Nacionalni naučni skup Susreti pedagoga: Pedagoški doprinos unapređivanju učenja i podučavanja (2015):154-158, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5763 .