Prikaz osnovnih podataka o dokumentu
Saradnjom do boljeg rešenja, a vežbom do uspešne saradnje: PEER trening za podsticanje veština kolaborativnog rešavanja problema u srednjoškolskoj populaciji.
dc.creator | Baucal, Aleksandar | |
dc.creator | Pavlović Babić, Dragica | |
dc.creator | Altaras Dimitrijević, Ana | |
dc.creator | Krstić, Ksenija | |
dc.creator | Jolić Marjanović, Zorana | |
dc.creator | Stepanović Ilić, Ivana | |
dc.creator | Videnović, Marina | |
dc.creator | Jošić, Smilja | |
dc.creator | Nikitović, Tijana | |
dc.creator | Mojović Zdravković, Kristina | |
dc.creator | Rajić, Milana | |
dc.creator | Ivanović, Jovan | |
dc.date.accessioned | 2023-12-26T17:12:24Z | |
dc.date.available | 2023-12-26T17:12:24Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-8937-756-9 | |
dc.identifier.uri | http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/5894 | |
dc.description.abstract | Овај рад представља први приказ садржаја и резултата евалуације једног програма за подстицање вештина сарадње и тимског решавања проблема код младих. Реч је о тренингу који је осмишљен у оквиру пројекта PEERSolvers (https://peersolvers.f.bg.ac.rs), а заснован на PEER моделу успешне сарадње, који је већ представљен нашој научној и стручној јавности. Сходно поставкама тог модела, истоимени (PEER) тренинг има четири основна сегмента. Први сегмент посвећен је формулисању и утврђивању правила конструктивног дијалога и размене идеје; други подразумева рад на препознавању и уважавању особина личности односно индивидуалних разлика у тимском раду; трећи сегмент тиче се вештина из области емоционалне интелигенције и подстиче правилно уочавање, разумевање и регулисање емоција током сарадње; најзад, четврти део тренинга бави се умешношћу чланова тима да користе спољне ресурсе – превасходно дигиталне изворе података – који су од помоћи у решавању проблема с којим се тим суочава. Сваком сегменту посвећен је по један трочасовни блок, с тим што првом сегменту претходи и кратка уводна сесија (која служи узајамном упознавању и упознавању учесника са програмом рада), док се последњи улива у завршну рекапитулацију и евалуацију тренинга. Целокупан тренинг одвија се у четири дана и састоји од низа групних вежби и интерактивних задатака. Тренинг је први пут реализован у марту текуће године, а полазници су били ученици другог разреда из шест београдских средњих школа (три гимназије, три средње стручне школе), при чему је у свакој школи тренингом обухваћена по једна група величине N = 21. Искуства тренера потврђују да тренинг може успешно да се изведе према предвиђеном сценарију; истовремено, евалуације учесника указују на то да је садржај тренинга за њих релевантан (просечне оцене релевантности четирију сегмената износе 3,39–3,58, на скали од 1 до 4) и да су њиме стекли одговарајуће вештине (просечне оцене самоопажене компетентности су у распону 3,61–3,80). Ипак, уочен је и простор за даље унапређивање тренинга, пре свега у смислу диференцијације материјала и начина рада с обзиром на образовни профил, те на ниво зрелости и заинтересованости ученика. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Друштво психолога Србије | sr |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/inst-2020/200163/RS// | sr |
dc.relation | PEERSolvers - The PEER model of collaborative problem solving: Developing young people’s capacities for constructive interaction and teamwork | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.source | Knjiga rezimea, 71. Kongres psihologa Srbije: novi horizonti (sajber)psihologije | sr |
dc.subject | пеер модел | sr |
dc.subject | сарадња | sr |
dc.subject | тимски рад | sr |
dc.subject | средњошколци | sr |
dc.subject | тренинг | sr |
dc.title | Saradnjom do boljeg rešenja, a vežbom do uspešne saradnje: PEER trening za podsticanje veština kolaborativnog rešavanja problema u srednjoškolskoj populaciji. | sr |
dc.type | conferenceObject | sr |
dc.rights.license | BY | sr |
dc.description.other | М64 | sr |
dc.identifier.fulltext | http://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/14987/Kongres-psihologa-2023-Knjiga-rezimea-2023-08-26.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5894 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |