Prikaz osnovnih podataka o dokumentu

dc.creatorBaucal, Aleksandar
dc.creatorPavlović Babić, Dragica
dc.creatorAltaras Dimitrijević, Ana
dc.creatorKrstić, Ksenija
dc.creatorJolić Marjanović, Zorana
dc.creatorStepanović Ilić, Ivana
dc.creatorVidenović, Marina
dc.creatorJošić, Smilja
dc.creatorNikitović, Tijana
dc.creatorMojović Zdravković, Kristina
dc.creatorRajić, Milana
dc.creatorIvanović, Jovan
dc.date.accessioned2023-12-26T17:12:24Z
dc.date.available2023-12-26T17:12:24Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.isbn978-86-8937-756-9
dc.identifier.urihttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/5894
dc.description.abstractОвај рад представља први приказ садржаја и резултата евалуације једног програма за подстицање вештина сарадње и тимског решавања проблема код младих. Реч је о тренингу који је осмишљен у оквиру пројекта PEERSolvers (https://peersolvers.f.bg.ac.rs), а заснован на PEER моделу успешне сарадње, који је већ представљен нашој научној и стручној јавности. Сходно поставкама тог модела, истоимени (PEER) тренинг има четири основна сегмента. Први сегмент посвећен је формулисању и утврђивању правила конструктивног дијалога и размене идеје; други подразумева рад на препознавању и уважавању особина личности односно индивидуалних разлика у тимском раду; трећи сегмент тиче се вештина из области емоционалне интелигенције и подстиче правилно уочавање, разумевање и регулисање емоција током сарадње; најзад, четврти део тренинга бави се умешношћу чланова тима да користе спољне ресурсе – превасходно дигиталне изворе података – који су од помоћи у решавању проблема с којим се тим суочава. Сваком сегменту посвећен је по један трочасовни блок, с тим што првом сегменту претходи и кратка уводна сесија (која служи узајамном упознавању и упознавању учесника са програмом рада), док се последњи улива у завршну рекапитулацију и евалуацију тренинга. Целокупан тренинг одвија се у четири дана и састоји од низа групних вежби и интерактивних задатака. Тренинг је први пут реализован у марту текуће године, а полазници су били ученици другог разреда из шест београдских средњих школа (три гимназије, три средње стручне школе), при чему је у свакој школи тренингом обухваћена по једна група величине N = 21. Искуства тренера потврђују да тренинг може успешно да се изведе према предвиђеном сценарију; истовремено, евалуације учесника указују на то да је садржај тренинга за њих релевантан (просечне оцене релевантности четирију сегмената износе 3,39–3,58, на скали од 1 до 4) и да су њиме стекли одговарајуће вештине (просечне оцене самоопажене компетентности су у распону 3,61–3,80). Ипак, уочен је и простор за даље унапређивање тренинга, пре свега у смислу диференцијације материјала и начина рада с обзиром на образовни профил, те на ниво зрелости и заинтересованости ученика.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherДруштво психолога Србијеsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/inst-2020/200163/RS//sr
dc.relationPEERSolvers - The PEER model of collaborative problem solving: Developing young people’s capacities for constructive interaction and teamworksr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceKnjiga rezimea, 71. Kongres psihologa Srbije: novi horizonti (sajber)psihologijesr
dc.subjectпеер моделsr
dc.subjectсарадњаsr
dc.subjectтимски радsr
dc.subjectсредњошколциsr
dc.subjectтренингsr
dc.titleSaradnjom do boljeg rešenja, a vežbom do uspešne saradnje: PEER trening za podsticanje veština kolaborativnog rešavanja problema u srednjoškolskoj populaciji.sr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBYsr
dc.description.otherМ64sr
dc.identifier.fulltexthttp://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/14987/Kongres-psihologa-2023-Knjiga-rezimea-2023-08-26.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5894
dc.type.versionpublishedVersionsr


Dokumenti

Thumbnail

Ovaj dokument se pojavljuje u sledećim kolekcijama

Prikaz osnovnih podataka o dokumentu