Prikaz osnovnih podataka o dokumentu

dc.creatorЈеремић, Ивана
dc.date.accessioned2023-12-29T22:54:29Z
dc.date.available2023-12-29T22:54:29Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn0352-2334
dc.identifier.urihttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/5941
dc.description.abstractThe paper presents the results of an empirical research which determined the stages of con struction of knowledge tests in educational practice, the difficulties faced by teachers in the process of test development, as well as the ways of overcoming these difficulties. The descriptive-analytical re search method, content analysis and survey techniques were used in the research. The research sample included 362 subject teachers employed in primary schools in Serbia. All respondents included in the research indicated the difficulties they face in the process of making tests, i.e., the ways of solving these difficulties. A sub-sample of a total of 80 teachers consisted of Serbian language and mathematics teachers who reported on the phases of the knowledge test construction in their practice. The results of the research indicate that teachers perceive only a small number of theoretically defined stages in the construction of knowledge tests. Certain differences were identified in explaining the phases among the teachers of Serbian language and teachers of mathematics. At the same time, two-thirds of the surveyed teachers face difficulties when they prepare knowledge tests independently. The exist ing difficulties are usually solved by consulting the more experienced colleagues or by searching for a solution independently. The author’s recommendation is to enable teachers by means of an additional teacher training courses, to acquire the appropriate knowledge and skills that would help them create the knowledge tests with satisfactory methodological characteristics, and at the same time adequate for the needs of their teaching practice.sr
dc.description.abstractУ раду се представљају резултати емпиријске студије којом су утврђиване фазе конструкције тестова знања у образовно-васпитној пракси, тешкоће са којима се наставници суочавају у процесу израде тестова, као и начини превазилажења датих тешкоћа. У истраживању је коришћена дескриптивно-аналитичка метода истраживања, технике анализе садржаја и анкетирања. Узорак истраживања обухватао је 362 наставника предметне наставе запослена у основним школама у Србији. Сви испитаници обухваћени истраживањем указивали су на тешкоће са којима се суочавају у процесу израде тестова, односно на начине решавања датих тешкоће. Подузорак од укупно 80 наставника чинили су наставници српског језика и математике који су извештавали о фазама конструкције тестова знања у својој пракси. Резултати истраживања показују да наставници уочавају тек мањи број теоријски дефинисаних фаза конструкције тестова знања. Регистроване су одређене разлике у експлицирању фаза код наставника српског језика и математике. Истовремено, две трећине анкетираних наставника суочава се са тешкоћама када самостално израђују тестове знања. Постојеће тешкоће најчешће решавају тако што се консултују са искуснијим колегама или самостално трагају за решењем. Препорука аутора је да се, путем одговарајућих обука за стручно усавршавање запослених у образовању, омогући наставницима да стекну одговарајућа знања и вештине које би им помогле да креирају тестове знања задовољавајућих методолошких карактеристика, и истовремено адекватне потребама њихове наставне праксе.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherУчитељски факултет у Београдуsr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceИновације у наставиsr
dc.subjectknowledge testssr
dc.subjectconstruction of knowledge testssr
dc.subjectdifficulties in creating knowledge testssr
dc.subjecteducational practicesr
dc.subjectтестови знањаsr
dc.subjectконструкција тестова знањаsr
dc.subjectтешкоће у изради тестова знањаsr
dc.subjectобразовно-васпитна праксаsr
dc.titleФазе конструкције и тешкоће у изради тестова знања у образовно-васпитној праксиsr
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBYsr
dc.citation.epage36
dc.citation.spage20
dc.citation.volume36
dc.description.otherСадржај рада је делимично преузет из необјављене докторске дисертације Иване М. Јеремић (дев. Луковић) одбрањене на Филозофском факултету у Београду под називом "Тестови знања у школској пракси".sr
dc.identifier.doi10.5937/inovacije2303020J
dc.identifier.fulltexthttp://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/14902/bitstream_14902.pdf
dc.type.versionpublishedVersionsr


Dokumenti

Thumbnail

Ovaj dokument se pojavljuje u sledećim kolekcijama

Prikaz osnovnih podataka o dokumentu