Pedagogical Science and Reform of Teaching in Serbia Between the Two World Wars: An Example of Ljubica Jovičić
Pedagoška nauka i reforma nastave u Srbiji između dva svetska rata: primer Ljubice Jovičić
2023
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
,
Univerzitet u Novom Sadu, Filozofski fakultet
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Ljubica Jovičić (1884-1938), the first woman with a PhD in pedagogy engaged
in Serbia, served as a teacher's school professor and primary school supervisor in Belgrade. This study explores her approach to school supervision, emphasizing her efforts to cultivate a specific didactic attitude among teachers and promote educational reform aligned with the principles of the new school movement. Jovičić's work contributed to the implementation of comprehensive teaching methods in primary education and the
encouragement of diverse forms of children's self-expression. This study highlights the
importance of considering pedagogues' roles in improving educational practices and calls for further research on the significant contributions of women in the field of pedagogy.
Ljubica Jovičić (1884-1938), prva žena sa doktoratom iz oblasti pedagogije angažovana u Srbiji, radila je kao profesor Učiteljske škole i nadzornik osnovne škole u Beogradu. Ovo istraživanje proučava njen pristup školskoj superviziji naglašavajući njene napore da neguje specifičan didaktički stav među nastavnicima i promoviše obrazovnu reformu usklađenu sa principima novog školskog pokreta. Jovičićevin rad je doprineo primeni sveobuhvatne nastavne metode u osnovnom obrazovanju i vaspitanju i podsticanju raznovrsnih oblika dečjeg samoizražavanja. Ovo istraživanje naglašava važnost razmatranja uloge pedagoga u unapređenju obrazovne prakse i poziva na dalja istraživanja o značajnim doprinosima žena u oblasti pedagogije.
Кључне речи:
the professional identity of pedagogues / women in science / pedagogical science and school practice / profesionalni identitet pedagoga / žene u nauci / pedagoška nauka i školska praksaИзвор:
Međunarodna naučna konferencija - Pedagogija – juče, danas, sutra, Zbornik radova, 2023, 329-333Издавач:
- Univerzitet u Novom Sadu, Filozofski fakultet
Финансирање / пројекти:
- Министарство науке, технолошког развоја и иновација Републике Србије, институционално финансирање - 200163 (Универзитет у Београду, Филозофски факултет) (RS-MESTD-inst-2020-200163)
Институција/група
Pedagogija / PedagogyTY - CONF AU - Ilić Rajković, Aleksandra PY - 2023 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/5979 AB - Ljubica Jovičić (1884-1938), the first woman with a PhD in pedagogy engaged in Serbia, served as a teacher's school professor and primary school supervisor in Belgrade. This study explores her approach to school supervision, emphasizing her efforts to cultivate a specific didactic attitude among teachers and promote educational reform aligned with the principles of the new school movement. Jovičić's work contributed to the implementation of comprehensive teaching methods in primary education and the encouragement of diverse forms of children's self-expression. This study highlights the importance of considering pedagogues' roles in improving educational practices and calls for further research on the significant contributions of women in the field of pedagogy. AB - Ljubica Jovičić (1884-1938), prva žena sa doktoratom iz oblasti pedagogije angažovana u Srbiji, radila je kao profesor Učiteljske škole i nadzornik osnovne škole u Beogradu. Ovo istraživanje proučava njen pristup školskoj superviziji naglašavajući njene napore da neguje specifičan didaktički stav među nastavnicima i promoviše obrazovnu reformu usklađenu sa principima novog školskog pokreta. Jovičićevin rad je doprineo primeni sveobuhvatne nastavne metode u osnovnom obrazovanju i vaspitanju i podsticanju raznovrsnih oblika dečjeg samoizražavanja. Ovo istraživanje naglašava važnost razmatranja uloge pedagoga u unapređenju obrazovne prakse i poziva na dalja istraživanja o značajnim doprinosima žena u oblasti pedagogije. PB - Univerzitet u Novom Sadu, Filozofski fakultet C3 - Međunarodna naučna konferencija - Pedagogija – juče, danas, sutra, Zbornik radova T1 - Pedagogical Science and Reform of Teaching in Serbia Between the Two World Wars: An Example of Ljubica Jovičić T1 - Pedagoška nauka i reforma nastave u Srbiji između dva svetska rata: primer Ljubice Jovičić EP - 333 SP - 329 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5979 ER -
@conference{ author = "Ilić Rajković, Aleksandra", year = "2023", abstract = "Ljubica Jovičić (1884-1938), the first woman with a PhD in pedagogy engaged in Serbia, served as a teacher's school professor and primary school supervisor in Belgrade. This study explores her approach to school supervision, emphasizing her efforts to cultivate a specific didactic attitude among teachers and promote educational reform aligned with the principles of the new school movement. Jovičić's work contributed to the implementation of comprehensive teaching methods in primary education and the encouragement of diverse forms of children's self-expression. This study highlights the importance of considering pedagogues' roles in improving educational practices and calls for further research on the significant contributions of women in the field of pedagogy., Ljubica Jovičić (1884-1938), prva žena sa doktoratom iz oblasti pedagogije angažovana u Srbiji, radila je kao profesor Učiteljske škole i nadzornik osnovne škole u Beogradu. Ovo istraživanje proučava njen pristup školskoj superviziji naglašavajući njene napore da neguje specifičan didaktički stav među nastavnicima i promoviše obrazovnu reformu usklađenu sa principima novog školskog pokreta. Jovičićevin rad je doprineo primeni sveobuhvatne nastavne metode u osnovnom obrazovanju i vaspitanju i podsticanju raznovrsnih oblika dečjeg samoizražavanja. Ovo istraživanje naglašava važnost razmatranja uloge pedagoga u unapređenju obrazovne prakse i poziva na dalja istraživanja o značajnim doprinosima žena u oblasti pedagogije.", publisher = "Univerzitet u Novom Sadu, Filozofski fakultet", journal = "Međunarodna naučna konferencija - Pedagogija – juče, danas, sutra, Zbornik radova", title = "Pedagogical Science and Reform of Teaching in Serbia Between the Two World Wars: An Example of Ljubica Jovičić, Pedagoška nauka i reforma nastave u Srbiji između dva svetska rata: primer Ljubice Jovičić", pages = "333-329", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5979" }
Ilić Rajković, A.. (2023). Pedagogical Science and Reform of Teaching in Serbia Between the Two World Wars: An Example of Ljubica Jovičić. in Međunarodna naučna konferencija - Pedagogija – juče, danas, sutra, Zbornik radova Univerzitet u Novom Sadu, Filozofski fakultet., 329-333. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5979
Ilić Rajković A. Pedagogical Science and Reform of Teaching in Serbia Between the Two World Wars: An Example of Ljubica Jovičić. in Međunarodna naučna konferencija - Pedagogija – juče, danas, sutra, Zbornik radova. 2023;:329-333. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5979 .
Ilić Rajković, Aleksandra, "Pedagogical Science and Reform of Teaching in Serbia Between the Two World Wars: An Example of Ljubica Jovičić" in Međunarodna naučna konferencija - Pedagogija – juče, danas, sutra, Zbornik radova (2023):329-333, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5979 .