Položaj učenika kao merilo kvaliteta vaspitno-obrazovnog procesa u Srbiji krajem 19. veka
2023
Аутори
Ilić Rajković, AleksandraОстала ауторства
Šaljić, ZoricaDubljanin, Saša
Aleksandra, Pejatović
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
,
Univerzitet u Beogradu – Filozofski fakultet Institut za pedagogiju i andragogiju i Pedagoško društvo Srbije
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Zakonom o osnovnim školama iz 1882. godine uvedena je školska obaveza u Srbiji. U ovom radu razmatramo položaj učenika u vaspitno-obrazovnom procesu na primeru škola u Kruševačkom okrugu. Odnos zakonodavca prema proveri znanja učenika od strane nadzornika, kao i položaj učenika unutar razuđene školske mreže, koji za posledicu ima specifičan vid boravka učenika u školi, ukazuje na to učenici nisu posmatrani kao aktivni učesnici obrazovnog procesa i života zajednice uopšte, te da ni položaj učenika uoči, kao ni nakon velike reforme osnovnog obrazovanja koja je započeta 1882. godine, nije predstavljao merilo kvaliteta vaspitno-obrazovnog rada škole. U zaključku se konstatuje da se zanemarivanje ovog važnog pitanja može smatrati jednim od uzroka usporene modernizacije obrazovanja u Srbiji krajem 19. veka, što je ostavilo značajne posledice po opšti društveni razvoj.
Кључне речи:
položaj učenika / kriterijumi kvaliteta vaspitno-obrazovnog procesa / Novakovićeve reforme školstvaИзвор:
U potrazi za kvalitetnim vaspitanjem i obrazovanjem: izazovi i moguća rešenja, Susreti pedagoga – nacionalni naučni skup, Filozofski fakultet, 22. Maj 2023., 2023, 61-64Издавач:
- Univerzitet u Beogradu – Filozofski fakultet Institut za pedagogiju i andragogiju
- Pedagoško društvo Srbije
Финансирање / пројекти:
- Министарство науке, технолошког развоја и иновација Републике Србије, институционално финансирање - 200163 (Универзитет у Београду, Филозофски факултет) (RS-MESTD-inst-2020-200163)
Институција/група
Pedagogija / PedagogyTY - CONF AU - Ilić Rajković, Aleksandra PY - 2023 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/5980 AB - Zakonom o osnovnim školama iz 1882. godine uvedena je školska obaveza u Srbiji. U ovom radu razmatramo položaj učenika u vaspitno-obrazovnom procesu na primeru škola u Kruševačkom okrugu. Odnos zakonodavca prema proveri znanja učenika od strane nadzornika, kao i položaj učenika unutar razuđene školske mreže, koji za posledicu ima specifičan vid boravka učenika u školi, ukazuje na to učenici nisu posmatrani kao aktivni učesnici obrazovnog procesa i života zajednice uopšte, te da ni položaj učenika uoči, kao ni nakon velike reforme osnovnog obrazovanja koja je započeta 1882. godine, nije predstavljao merilo kvaliteta vaspitno-obrazovnog rada škole. U zaključku se konstatuje da se zanemarivanje ovog važnog pitanja može smatrati jednim od uzroka usporene modernizacije obrazovanja u Srbiji krajem 19. veka, što je ostavilo značajne posledice po opšti društveni razvoj. PB - Univerzitet u Beogradu – Filozofski fakultet Institut za pedagogiju i andragogiju PB - Pedagoško društvo Srbije C3 - U potrazi za kvalitetnim vaspitanjem i obrazovanjem: izazovi i moguća rešenja, Susreti pedagoga – nacionalni naučni skup, Filozofski fakultet, 22. Maj 2023. T1 - Položaj učenika kao merilo kvaliteta vaspitno-obrazovnog procesa u Srbiji krajem 19. veka EP - 64 SP - 61 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5980 ER -
@conference{ author = "Ilić Rajković, Aleksandra", year = "2023", abstract = "Zakonom o osnovnim školama iz 1882. godine uvedena je školska obaveza u Srbiji. U ovom radu razmatramo položaj učenika u vaspitno-obrazovnom procesu na primeru škola u Kruševačkom okrugu. Odnos zakonodavca prema proveri znanja učenika od strane nadzornika, kao i položaj učenika unutar razuđene školske mreže, koji za posledicu ima specifičan vid boravka učenika u školi, ukazuje na to učenici nisu posmatrani kao aktivni učesnici obrazovnog procesa i života zajednice uopšte, te da ni položaj učenika uoči, kao ni nakon velike reforme osnovnog obrazovanja koja je započeta 1882. godine, nije predstavljao merilo kvaliteta vaspitno-obrazovnog rada škole. U zaključku se konstatuje da se zanemarivanje ovog važnog pitanja može smatrati jednim od uzroka usporene modernizacije obrazovanja u Srbiji krajem 19. veka, što je ostavilo značajne posledice po opšti društveni razvoj.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Filozofski fakultet Institut za pedagogiju i andragogiju, Pedagoško društvo Srbije", journal = "U potrazi za kvalitetnim vaspitanjem i obrazovanjem: izazovi i moguća rešenja, Susreti pedagoga – nacionalni naučni skup, Filozofski fakultet, 22. Maj 2023.", title = "Položaj učenika kao merilo kvaliteta vaspitno-obrazovnog procesa u Srbiji krajem 19. veka", pages = "64-61", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5980" }
Ilić Rajković, A.. (2023). Položaj učenika kao merilo kvaliteta vaspitno-obrazovnog procesa u Srbiji krajem 19. veka. in U potrazi za kvalitetnim vaspitanjem i obrazovanjem: izazovi i moguća rešenja, Susreti pedagoga – nacionalni naučni skup, Filozofski fakultet, 22. Maj 2023. Univerzitet u Beogradu – Filozofski fakultet Institut za pedagogiju i andragogiju., 61-64. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5980
Ilić Rajković A. Položaj učenika kao merilo kvaliteta vaspitno-obrazovnog procesa u Srbiji krajem 19. veka. in U potrazi za kvalitetnim vaspitanjem i obrazovanjem: izazovi i moguća rešenja, Susreti pedagoga – nacionalni naučni skup, Filozofski fakultet, 22. Maj 2023.. 2023;:61-64. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5980 .
Ilić Rajković, Aleksandra, "Položaj učenika kao merilo kvaliteta vaspitno-obrazovnog procesa u Srbiji krajem 19. veka" in U potrazi za kvalitetnim vaspitanjem i obrazovanjem: izazovi i moguća rešenja, Susreti pedagoga – nacionalni naučni skup, Filozofski fakultet, 22. Maj 2023. (2023):61-64, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5980 .