Приказ основних података о документу

dc.contributorГутвајн, Николета
dc.contributorРанђеловић, Бранислав
dc.contributorСтојковић, Јелена
dc.creatorGagić, Dragana
dc.date.accessioned2024-01-11T10:35:29Z
dc.date.available2024-01-11T10:35:29Z
dc.date.issued2023-12-14
dc.identifier.isbn978-86-7447-166-1
dc.identifier.urihttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/5999
dc.description.abstractУ оквиру истраживања PIRLS 2021, испитано је да ли су се учитељи у претходне две године усавршавали у следећим областима: а) подучавање о вештинама разумевања прочитаног и/или стратегијама читања; б) интегрисање писмености у наставни програм; в) одговарање на језичке потребе ученика у оквиру подучавања читања; г) примена савремених технологија у настави читања; д) настава усмерена на дигиталну писменост; ђ) диференцијација наставе; е) процена способности читања. У вези са схватањем да стручно усавршавање учитеља има утицај на академска постигнућа ученика, формулисано је следеће истраживачко питање: Да ли постоји значајна разлика у постигнућима ученика у области читалачке писмености (N=4037) у зависности од тога да ли су се њихови учитељи (N=221) усавршавали у наведеним областима у току претходне две године? За обраду података је коришћен t-тест како би се утврдило да ли постоји значајна разлика у постигнућима ученика у односу на то да ли су се учитељи усавршавали у овим областима. Добијени резултати указују на то да није утврђена статистички значајна разлика у постигнућима ученика чији су се учитељи усавршавали, односно чији се учитељи нису усавршавали у поменутим областима: а) p= 0,261; б) p=0,525; в) p= 0, 275; г) p=0,334; д) p=0,06; ђ) p=0,813 и e) p=0,55. На основу вредности t и наведених нивоа вероватноћа (p>0,05) закључујемо да не постоји статистички значајна разлика у постигнућима оних ученика чији су се учитељи усавршавали, односно оних ученика чији се учитељи нису усавршавали током претходне две године у поменутим областима. Узимајући у обзир добијене резултате, правце даљих истраживања би требало усмерити на испитивање повезаности осталих аспеката рада наставника и постигнућа ученика у домену читалачке писмености, односно на испитивање фактора који доводе до разлика у њиховим постигнућима.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherИнститут за педагошка истраживања, Београдsr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourcePIRLS 2021: резултати и импликације, Зборник резимеаsr
dc.subjectстручно усавршавање учитељаsr
dc.subjectчиталачка писменостsr
dc.subjectпостигнућа ученикаsr
dc.subjectPIRLS 2021sr
dc.titleПовезаност стручног усавршавања учитеља и постигнућа ученика у домену читалачке писменостиsr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBYsr
dc.citation.epage44
dc.citation.spage43
dc.identifier.fulltexthttp://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/15259/bitstream_15259.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5999
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу