Prikaz osnovnih podataka o dokumentu
A contribution to the research of the symbolism and the context of the double-headed eagle in Byzantine and Serbian medieval art
Прилог тумачењу значења и изучавању контекста појаве двоглавог орла у византијској и српској средњовековној уметности
dc.creator | Gavrilović, Anđela | |
dc.date.accessioned | 2024-02-13T12:48:50Z | |
dc.date.available | 2024-02-13T12:48:50Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.issn | 1450-6645 | |
dc.identifier.uri | http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/6185 | |
dc.description.abstract | The motif of the double-headed eagle appeared very early in the ancient cultures of the Orient, from where it then reached Europe and later medieval Serbia. Much has been written about this motif in international scholarly circles, as numerous examples have been preserved. The paper shows that the motif of the double-headed eagle in Byzantine and Serbian medieval art has a different meaning depending on the context in which it is found (Figs. 1–4b). Particular attention is paid to selected examples of the double-headed eagle motif (Figs. 1–3), which show that in addition to the heraldic meaning, which is emphasized and most often attributed to it, the double-headed eagle motif also carried a strong Christian symbolism, as an emblem and image of paradise and heavenly habitations. | sr |
dc.description.abstract | Мотив двоглавог орла јавља се веома рано у древним културама Оријента одакле је потом пренет у Европу и касније у средњовековну Србију. О овом мотиву је у међународној науци доста писано, будући да су бројни примери очувани. У раду је указано да мотив двоглавог орла у српској средњовековној и византијској уметности носи различито значење у зависности од контекста у којем се налази (сл. 1–4b). Нарочита пажња посвећена је одабраним примерима мотива двоглавог орла (сл. 1–3) који показују да је уз хералдичко значење, које је у литератури истицано и најчешће му приписивано, мотив двоглавог орла такође носио и снажну хришћанску симболику, као амблем и слика раја и рајских насеља | sr |
dc.language.iso | en | sr |
dc.publisher | Filozofski fakultet, Beograd: Odeljenje za klasične nauke | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.source | Lucida intervalla | sr |
dc.subject | double-headed eagle | sr |
dc.subject | Serbian medieval art | sr |
dc.subject | Byzantine art | sr |
dc.subject | symbolism | sr |
dc.subject | emblem of paradise | sr |
dc.subject | двоглави орао | sr |
dc.subject | српска средњовековна уметност | sr |
dc.subject | симболика | sr |
dc.subject | амблем раја | sr |
dc.title | A contribution to the research of the symbolism and the context of the double-headed eagle in Byzantine and Serbian medieval art | sr |
dc.title | Прилог тумачењу значења и изучавању контекста појаве двоглавог орла у византијској и српској средњовековној уметности | sr |
dc.type | article | sr |
dc.rights.license | BY | sr |
dc.citation.epage | 203 | |
dc.citation.issue | 2 | |
dc.citation.spage | 181 | |
dc.citation.volume | 52 | |
dc.identifier.fulltext | http://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/15707/bitstream_15707.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_6185 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |