Prikaz osnovnih podataka o dokumentu
Između tradicije i modernosti: Jovan Bijelić i portreti Karađorđevića u međuratnom periodu
dc.contributor | Kadijević, Aleksandar | |
dc.contributor | Ilijevski, Aleksandra | |
dc.creator | Borozan, Igor | |
dc.date.accessioned | 2024-02-26T12:45:06Z | |
dc.date.available | 2024-02-26T12:45:06Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-6427-141-7 | |
dc.identifier.uri | http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/6221 | |
dc.description.abstract | O sllikaru Jovanu Bijeliću je podrobno pisano u istoriografskim i kritičkim pregledima moderne umetnosti. Važan protagonista srpske klasične moderne, osnivač grupe Oblik, član Slobodnih i Nezavisnih, i neupitni nosilac modernih likovnih izraza, imao je zapaženu ulogu u vizuelizaciji javnih prostora zajednice. Portretisanje članova doma Karađorđević, osim analize portreta u crkvi Svetog Aleksandra Nevskog u Beogradu (1930–1931), nije bilo predmet podrobnijeg istraživanja. Godine 1926. je za potrebe ukrašavanja salona i hola Doma kraljevske garde u Topčideru izveo niz reprezentativnih vladarskih portreta vladajuće dinastije (Karađorđe, kralj Petar I, kraljica Marija, kralj Petar II, knez Arsen...). Spoj tradicionalnih ikonografskih obrazaca i aktuelne stilske tendencije su uslovili smeštanje portreta u međuprostor između poštovanja tradicionalne vladarske predstave i aktuelnih likovnih iskaza modernosti. Godine 1935. je učestvovao na konkursu Udruženja likovnih umetnika za izradu portreta kralja Petra II i kneza Pavla, koji predstavlja prvi zvanični javni konkurs za izradu vladarskih portreta Kraljevskog doma. Reprezentativni portret mladog monarha dopunjuje Bijelićev ciklus vladarskih portreta, potvrđuje značaj slikareve zvanične epizode u međuratnom periodu, i nagoveštava njegov konačni doprinos vizuelnoj reprezentaciji dinastije Karađorđević 1940. godine. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Institut za istoriju umetnosti Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu | sr |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/inst-2020/200163/RS// | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.source | Zbornik rezimea Međunarodna naučna konferencija Arhitektonske ustanove i udruženja, umetničke grupe i časopisi u Kraljevini SHS/Jugoslaviji (1918-1941) | sr |
dc.subject | Jovan Bijelić | sr |
dc.subject | vladarski portret | sr |
dc.subject | reprezentativna kultura | sr |
dc.subject | dinastija Karađorđević | sr |
dc.subject | Gardijski dom u Topcideru | sr |
dc.subject | Udruženje likovnih umetnika | sr |
dc.title | Između tradicije i modernosti: Jovan Bijelić i portreti Karađorđevića u međuratnom periodu | sr |
dc.type | conferenceObject | sr |
dc.rights.license | BY | sr |
dc.rights.holder | Beograd : Institut za istoriju umetnosti, Filozofski fakultet Univerziteta, 2019 | sr |
dc.citation.epage | 10 | |
dc.citation.spage | 10 | |
dc.identifier.fulltext | http://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/15843/bitstream_15843.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_6221 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |
dc.identifier.cobiss | 531169175 |