dc.description.abstract | Novi talas predstavlja muzički i kulturni fenomen koji i danas, četrdeset godina kasnije, privlači pažnju svojom zaostavštinom na prostorima bivše Jugoslavije, ponajviše u urbanim centrima nekadašnje zajedničke države, a sada prestonicama dve nezavisne republike - Beogradu i Zagrebu. Vremenom je pojam novi talas prerastao svoju muzičku potku i postao kulturni, stoga i relevantni antropološki fenomen, koji sa određenom grupom ljudi komunicira na širem planu i koji je danas protkan nizom asocijacija poput urbanog duha, društvene, ekonomske i kulturne pozicije naše tadašnje zemlje u svetu, karakteristične vizuelne samoreprezentacije, kulture oličene u interesovanju za strip, književnost, likovnu umetnost, film.Termin novi talas u ovoj monografiji istražujem i upotrebljavam u kontekstu onoga što bi moglo da se označi kao „lokalni“, „domaći“ ili „jugoslovenski“ novotalasni i pank zvuk, odnosno posmatram svu muziku koja se etiketira kao novi talas i koja je nastala (i nestala) na prostorima bivše Jugoslavije. Istraživački fokus stavljam na narative i predstave koje je o novom talasu moguće pronaći u jugoslovenskoj štampi koja je izlazila tokom osamdesetih godina. Osnovni materijal za analizu čine dostupni novinski tekstovi koji se tiču određenih izvođača i događaja, kao i oni koji su na bilo koji način „obratili pažnju“ na pank i novotalasnu scenu. | sr |