Етичко-политичко у естетском: савремена уметност у филмовима "Квадрат" и "Човек који је продао своју кожу"
Abstract
У раду ће се анализирати како су у филмовима Квадрат (Square) из
2017. године редитеља Рубена Остлунда (Ruben Östlund) и Човек који је продао своју кожу
(L’homme qui a vendu sa peau) из 2020. године редитељке Котер Бен Ханија (Kaouther
Ben Hania) представљени и интерпретирани глобални свет уметности и етичко-политичка димензија концепта релационе естетике и делегираног перформанса или живог
уметничког ’објекта’. Фабуле ових филмова фокусирају се како на функционисање и политике институција света уметности (музеја, тржишта, галерија), у првом случају на готово
документаристички прецизан, а у другом на понешто симплификован, једнодимензионалан, готово карикатуралан начин, тако и на контроверзе око смисла уметничког предмета, те етичке и (био)политичке димензије релационе уметности и различитих облика
партиципативних уметничких пракси и њиховог критичког потенцијала у промишљању политика различитости подељених и недовршених субјеката, антагонизмима структурираних односа међу људима,... релација једних према другима и према свету.
Keywords:
партиципативна уметност / релациона уметност / политике различитости / институционална критика / етичко / (био)политичкоSource:
Зборник Матице српске за ликовне уметности/Recherches sur l'art, 2022, 50, 391-406Publisher:
- Нови Сад : Матица српска, Одељење за ликовне уметности
Funding / projects:
- Пројекат „Човек и друштво у време кризе“, финансиран од стране Филозофског факултета Универзитета у Београду
Institution/Community
Istorija umetnosti / History of ArtTY - JOUR AU - Чубрило, Јасмина Ђ. PY - 2022 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/6315 AB - У раду ће се анализирати како су у филмовима Квадрат (Square) из 2017. године редитеља Рубена Остлунда (Ruben Östlund) и Човек који је продао своју кожу (L’homme qui a vendu sa peau) из 2020. године редитељке Котер Бен Ханија (Kaouther Ben Hania) представљени и интерпретирани глобални свет уметности и етичко-политичка димензија концепта релационе естетике и делегираног перформанса или живог уметничког ’објекта’. Фабуле ових филмова фокусирају се како на функционисање и политике институција света уметности (музеја, тржишта, галерија), у првом случају на готово документаристички прецизан, а у другом на понешто симплификован, једнодимензионалан, готово карикатуралан начин, тако и на контроверзе око смисла уметничког предмета, те етичке и (био)политичке димензије релационе уметности и различитих облика партиципативних уметничких пракси и њиховог критичког потенцијала у промишљању политика различитости подељених и недовршених субјеката, антагонизмима структурираних односа међу људима, релација једних према другима и према свету. PB - Нови Сад : Матица српска, Одељење за ликовне уметности T2 - Зборник Матице српске за ликовне уметности/Recherches sur l'art T1 - Етичко-политичко у естетском: савремена уметност у филмовима "Квадрат" и "Човек који је продао своју кожу" EP - 406 IS - 50 SP - 391 DO - 10.18485/ms_zmslu.2022.50.22 ER -
@article{ author = "Чубрило, Јасмина Ђ.", year = "2022", abstract = "У раду ће се анализирати како су у филмовима Квадрат (Square) из 2017. године редитеља Рубена Остлунда (Ruben Östlund) и Човек који је продао своју кожу (L’homme qui a vendu sa peau) из 2020. године редитељке Котер Бен Ханија (Kaouther Ben Hania) представљени и интерпретирани глобални свет уметности и етичко-политичка димензија концепта релационе естетике и делегираног перформанса или живог уметничког ’објекта’. Фабуле ових филмова фокусирају се како на функционисање и политике институција света уметности (музеја, тржишта, галерија), у првом случају на готово документаристички прецизан, а у другом на понешто симплификован, једнодимензионалан, готово карикатуралан начин, тако и на контроверзе око смисла уметничког предмета, те етичке и (био)политичке димензије релационе уметности и различитих облика партиципативних уметничких пракси и њиховог критичког потенцијала у промишљању политика различитости подељених и недовршених субјеката, антагонизмима структурираних односа међу људима, релација једних према другима и према свету.", publisher = "Нови Сад : Матица српска, Одељење за ликовне уметности", journal = "Зборник Матице српске за ликовне уметности/Recherches sur l'art", title = "Етичко-политичко у естетском: савремена уметност у филмовима "Квадрат" и "Човек који је продао своју кожу"", pages = "406-391", number = "50", doi = "10.18485/ms_zmslu.2022.50.22" }
Чубрило, Ј. Ђ.. (2022). Етичко-политичко у естетском: савремена уметност у филмовима "Квадрат" и "Човек који је продао своју кожу". in Зборник Матице српске за ликовне уметности/Recherches sur l'art Нови Сад : Матица српска, Одељење за ликовне уметности.(50), 391-406. https://doi.org/10.18485/ms_zmslu.2022.50.22
Чубрило ЈЂ. Етичко-политичко у естетском: савремена уметност у филмовима "Квадрат" и "Човек који је продао своју кожу". in Зборник Матице српске за ликовне уметности/Recherches sur l'art. 2022;(50):391-406. doi:10.18485/ms_zmslu.2022.50.22 .
Чубрило, Јасмина Ђ., "Етичко-политичко у естетском: савремена уметност у филмовима "Квадрат" и "Човек који је продао своју кожу"" in Зборник Матице српске за ликовне уметности/Recherches sur l'art, no. 50 (2022):391-406, https://doi.org/10.18485/ms_zmslu.2022.50.22 . .