Bolonjska reforma visokog školstva u Srbiji - mapiranje faktora niske efikasnosti studiranja
Bologna reform in higher education in Serbia: Mapping factors of low efficiency of studding
Abstract
Tekst analizira način na koji nastavnici i studenti u četiri univerzitetska centara u Srbiji (Beogradski univerzitet, Univerzitet u Novom Sadu Univerzitet u Nišu i Univerzitet u Kragujevcu) percipiraju problem efikasnosti studiranja u novom bolonjskom univerzitetskom okruženju. Empirijska baza podataka na kojoj počiva prezentovana analiza sastoji se iz dve vrste podataka, kvantitativnim i kvalitativnim, koji su prikupljeni uz pomoć dve vrste metodoloških instrumenata - anketnim upitnikom i produbljenim intervjuom, pri čemu je kvantitativni deo istraživanja sproveden na sva četiri univerziteta, a kvalitativni deo samo na Beogradskom univerzitetu. Dobijeni rezultati analize mapiraju ključne faktore koji utiču na efikasnost studiranja kao i neke od prvih strukturnih izmena u odnosima moći između različitih socijalnih aktera koji interaguju unutar novo reformisanog univerzitetskog polja.
This paper provides analysis on how teachers and students of four universities in Serbia (Belgrade, Novi Sad, Nis, and Kragujevac) perceive problems with efficiency of studying, with respect to the new, 'Bologna' organisation of studies. The empirical foundation for this paper is composed of questionnaires distributed to students and teachers of the five aforementioned institutions and a semi-structured in-depth interview with students and teachers of the two faculties of the University of Belgrade. The results presented point to key factors affecting efficiency of studying, as well as structural changes in power relations between different social actors.
Keywords:
univerzitet / studenti / Srbija / obrazovanje / nastavnici / efikasnost studiranja / bolonjska reforma / university / teachers / students / Serbia / efficiency of studying / education / Bologna reformsSource:
Filozofija i društvo, 2009, 20, 2, 119-151Publisher:
- Univerzitet u Beogradu - Institut za filozofiju i društvenu teoriju, Beograd
Funding / projects:
- Regionalni i evropski aspekti integrativnih procesa u Srbiji: civilizacijske pretpostavke, stvarnost i izgledi za budućnost (RS-MESTD-MPN2006-2010-149031)
Institution/Community
Sociologija / SociologyTY - JOUR AU - Jarić, Isidora AU - Vukasović, Martina PY - 2009 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/869 AB - Tekst analizira način na koji nastavnici i studenti u četiri univerzitetska centara u Srbiji (Beogradski univerzitet, Univerzitet u Novom Sadu Univerzitet u Nišu i Univerzitet u Kragujevcu) percipiraju problem efikasnosti studiranja u novom bolonjskom univerzitetskom okruženju. Empirijska baza podataka na kojoj počiva prezentovana analiza sastoji se iz dve vrste podataka, kvantitativnim i kvalitativnim, koji su prikupljeni uz pomoć dve vrste metodoloških instrumenata - anketnim upitnikom i produbljenim intervjuom, pri čemu je kvantitativni deo istraživanja sproveden na sva četiri univerziteta, a kvalitativni deo samo na Beogradskom univerzitetu. Dobijeni rezultati analize mapiraju ključne faktore koji utiču na efikasnost studiranja kao i neke od prvih strukturnih izmena u odnosima moći između različitih socijalnih aktera koji interaguju unutar novo reformisanog univerzitetskog polja. AB - This paper provides analysis on how teachers and students of four universities in Serbia (Belgrade, Novi Sad, Nis, and Kragujevac) perceive problems with efficiency of studying, with respect to the new, 'Bologna' organisation of studies. The empirical foundation for this paper is composed of questionnaires distributed to students and teachers of the five aforementioned institutions and a semi-structured in-depth interview with students and teachers of the two faculties of the University of Belgrade. The results presented point to key factors affecting efficiency of studying, as well as structural changes in power relations between different social actors. PB - Univerzitet u Beogradu - Institut za filozofiju i društvenu teoriju, Beograd T2 - Filozofija i društvo T1 - Bolonjska reforma visokog školstva u Srbiji - mapiranje faktora niske efikasnosti studiranja T1 - Bologna reform in higher education in Serbia: Mapping factors of low efficiency of studding EP - 151 IS - 2 SP - 119 VL - 20 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_869 ER -
@article{ author = "Jarić, Isidora and Vukasović, Martina", year = "2009", abstract = "Tekst analizira način na koji nastavnici i studenti u četiri univerzitetska centara u Srbiji (Beogradski univerzitet, Univerzitet u Novom Sadu Univerzitet u Nišu i Univerzitet u Kragujevcu) percipiraju problem efikasnosti studiranja u novom bolonjskom univerzitetskom okruženju. Empirijska baza podataka na kojoj počiva prezentovana analiza sastoji se iz dve vrste podataka, kvantitativnim i kvalitativnim, koji su prikupljeni uz pomoć dve vrste metodoloških instrumenata - anketnim upitnikom i produbljenim intervjuom, pri čemu je kvantitativni deo istraživanja sproveden na sva četiri univerziteta, a kvalitativni deo samo na Beogradskom univerzitetu. Dobijeni rezultati analize mapiraju ključne faktore koji utiču na efikasnost studiranja kao i neke od prvih strukturnih izmena u odnosima moći između različitih socijalnih aktera koji interaguju unutar novo reformisanog univerzitetskog polja., This paper provides analysis on how teachers and students of four universities in Serbia (Belgrade, Novi Sad, Nis, and Kragujevac) perceive problems with efficiency of studying, with respect to the new, 'Bologna' organisation of studies. The empirical foundation for this paper is composed of questionnaires distributed to students and teachers of the five aforementioned institutions and a semi-structured in-depth interview with students and teachers of the two faculties of the University of Belgrade. The results presented point to key factors affecting efficiency of studying, as well as structural changes in power relations between different social actors.", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Institut za filozofiju i društvenu teoriju, Beograd", journal = "Filozofija i društvo", title = "Bolonjska reforma visokog školstva u Srbiji - mapiranje faktora niske efikasnosti studiranja, Bologna reform in higher education in Serbia: Mapping factors of low efficiency of studding", pages = "151-119", number = "2", volume = "20", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_869" }
Jarić, I.,& Vukasović, M.. (2009). Bolonjska reforma visokog školstva u Srbiji - mapiranje faktora niske efikasnosti studiranja. in Filozofija i društvo Univerzitet u Beogradu - Institut za filozofiju i društvenu teoriju, Beograd., 20(2), 119-151. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_869
Jarić I, Vukasović M. Bolonjska reforma visokog školstva u Srbiji - mapiranje faktora niske efikasnosti studiranja. in Filozofija i društvo. 2009;20(2):119-151. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_869 .
Jarić, Isidora, Vukasović, Martina, "Bolonjska reforma visokog školstva u Srbiji - mapiranje faktora niske efikasnosti studiranja" in Filozofija i društvo, 20, no. 2 (2009):119-151, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_869 .