Приказ основних података о документу

The question of world university rankings, or: On the challenges facing contemporary higher education systems

dc.creatorGačanović, Ivana
dc.date.accessioned2021-10-12T11:02:56Z
dc.date.available2021-10-12T11:02:56Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn0353-1589
dc.identifier.urihttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/963
dc.description.abstractU radu je razmotreno sve popularnije globalno rangiranje univerziteta i njegov uticaj na promenu same ideje univerzitetâ i njihovih društvenih i kulturnih uloga. Jedna od suštinskih posledica ove pojave jeste sve veća potreba da se svojstva, odlike i rezultati upoređuju na globalnom nivou. Sam proces upoređivanja najčešće podrazumeva redukovanje pojava na što manji broj njihovih karakteristika, i ako je moguće, što merljivijih. Sve popularnija, i u političkom smislu sve relevantnija globalna rangiranja univerziteta predstavljaju jedan od pojavnih oblika datog fenomena. U ovom radu sam, dakle, pokušala da ukažem na važnost i kompleksnost implikacija ovog fenomena na opštu ideju visokog obrazovanja, od kojih je jedna od najuočljivijih ta da univerziteti danas podležu svojevrsnoj manipulaciji koja je u funkciji kontrole, efikasnosti, iskoristivosti i drugih pragmatičnih faktora koji nisu u suštinskoj vezi sa kvalitetom visokog obrazovanja u njegovom izvornom značenju.sr
dc.description.abstractIn the context of the interrelatedness of the general methodology of science and the methodology of ethnology and anthropology, on the one hand, and the subject of research of the anthropology of science and the anthropology of education, on the other, as exemplified by the current European and Serbian university reforms, the paper considers one of the fundamental consequences of globalization - the increasing need to compare things on a global level. Comparison often involves the reduction of phenomena to just a few features preferably those that are easily quantifiable. The increasingly popular, and politically increasingly relevant, world university rankings are a case in point. By highlighting the phenomenon of the reduction of comparison to competition and the rehabilitation of positivism, the paper explores the way in which the reduction of criteria for 'quality control' and 'determining the excellence' of institutions of higher education through their ranking leads to the possibly irreversible reconceptualization of the concept of higher education, i.e. of the parameters that define it.en
dc.publisherUniverzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceEtnoantropološki problemi
dc.subjectrangiranje univerzitetasr
dc.subjectkvalitet i kvantitetsr
dc.subjectglobalizacijasr
dc.subjectantropologija obrazovanjasr
dc.subjectantropologija naukesr
dc.subjectuniversitiesen
dc.subjectscientometryen
dc.subjectrankingen
dc.subjectmethodologyen
dc.subjectglobalizationen
dc.subjectanthropology of scienceen
dc.subjectanthropology of educationen
dc.titleProblem globalnog rangiranja univerziteta ili o iskušenjima savremenih visokoobrazovnih sistemasr
dc.titleThe question of world university rankings, or: On the challenges facing contemporary higher education systemsen
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY
dc.citation.epage204
dc.citation.issue2
dc.citation.other5(2): 185-204
dc.citation.rankM24
dc.citation.spage185
dc.citation.volume5
dc.identifier.doi10.21301/eap.v5i2.9
dc.identifier.fulltexthttp://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/2489/960.pdf
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу