Pešić, Jelena

Link to this page

Authority KeyName Variants
44251b81-7ec9-4375-b952-40eb2d81823f
  • Pešić, Jelena (1)
Projects
No records found.

Author's Bibliography

Svakodnevne aktivnosti srednjoškolaca u Srbiji: poređenje vremena provedenog u obrazovnim aktivnostima pre i nakon pojavljivanja društvenih mreža

Mojović, Kristina; Videnović, Marina; Pešić, Jelena

(2020)

TY  - CONF
AU  - Mojović, Kristina
AU  - Videnović, Marina
AU  - Pešić, Jelena
PY  - 2020
UR  - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/5772
AB  - U radu su analizirane aktivnosti kojima se mladi u Srbiji bave tokom radnih dana, sa
posebnim fokusom na strukturisane aktivnosti koje se tiču učenja. Početkom 2018. godine
sprovedeno je obimno istraživanje čiji su učesnici bili učenici prvog i trećeg razreda 26
srednjih škola u Srbiji, a rezultate smo poredili sa prethodnim istraživanjem iz 2007. godine u
kojem su učestvovali učenici istih škola. U oba istraživanja primenjivan je metod budžeta
vremena: u retrospektivnom 24-časovnom vremenskom dnevniku ispitanici su opisivali
aktivnosti u koje su bili uključeni, mesta na kojima su se aktivnosti obavljale i osobe s kojima
su učestvovali u interakciji. Cilj istraživanja bio je poređenje količine vremena koje su
provodili u obrazovnim aktivnostima srednjoškolci 2007. u odnosu na srednjoškolce 2018.
godine, odnosno pre i nakon pojavljivanja društvenih mreža. Rezultati pokazuju da učenici iz
novijeg istraživanja u proseku provode manje vremena u učenju (M = 70.01min; SD = 80.57)
u odnosu na srednjoškolce koji su učestvovali u istraživanju 2007. godine (M = 93.66 min;
SD = 84.33; t (876) = 5.451, p < .01). Treba napomenuti da postoji razlika i u broju učenika
koji nisu navodili učenje kao jednu od aktivnosti tokom dana (25% u 2007. i 37% učenika u
2018. godini), kao i da 4% učenika u talasu iz 2018. godine navodi da uči dok su istovremeno
na društvenim mrežama. Kada su u pitanju ostale strukturisane aktivnosti povezane sa
učenjem, nema značajnih razlika između učesnika dva talasa istraživanja u vremenu
provedenom u vannastavnim aktivnostima, pohađanju privatnih časova i treniranju. Manje
ukupnog vremena provedeno u učenju, najzastupljenijoj mentalno angažujućoj aktivnosti,
govori u prilog tome da je svakodnevica današnjih srednjoškolaca okrenutija pasivnim i
relaksirajućim aktivnostima nego što je to bio slučaj pre deset godina. Korišćenje društvenih
mreža - nova aktivnost koja se pojavila u vremenskim dnevnicima učenika u novijem
istraživanju u odnosu na staro, spominje se u vremenskim dnevnicima 38% učenika i
izveštavaju da u ovoj aktivnosti u proseku provode 27 minuta tokom radnih dana. Rezultati
će se porediti imajući u vidu promene i u drugim aktivnostima koje čine svakodnevni život
srednjoškolaca u Srbiji.
AB  - The study aimed to compare the time spent in educational activities between 2007 and 2018 or before and after the advent of social networks. Participants in both studies were high school students (1st and 3rd grade) from the same 26 schools. The 24-hour time diary method was used: students described the activities they were involved in during the day, the places where they were engaged, and the people they interacted with. The results show that students in recent research spent on average less time in learning (M=70.01min; SD=80.57) than 2007 survey participants (M=93.66min; SD=84.33; t(876)=5.45, p<0.01). Around every third student (38%) reported using social networks (on average 27 minutes) while 4% used social networks while learning. The results are compared considering other changes in the structure of adolescents’ everyday life.
C3  - Book of Abstracts, XXVI Scientific Conference Empirical Studies in Psychology, May 13-16, Faculty of Philosophy, University of Belgrade
T1  - Svakodnevne aktivnosti srednjoškolaca u Srbiji: poređenje vremena provedenog u obrazovnim aktivnostima pre i nakon pojavljivanja društvenih mreža
T1  - Everyday activities of high school students in serbia: Educational activities before and after social networks emerged
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5772
ER  - 
@conference{
author = "Mojović, Kristina and Videnović, Marina and Pešić, Jelena",
year = "2020",
abstract = "U radu su analizirane aktivnosti kojima se mladi u Srbiji bave tokom radnih dana, sa
posebnim fokusom na strukturisane aktivnosti koje se tiču učenja. Početkom 2018. godine
sprovedeno je obimno istraživanje čiji su učesnici bili učenici prvog i trećeg razreda 26
srednjih škola u Srbiji, a rezultate smo poredili sa prethodnim istraživanjem iz 2007. godine u
kojem su učestvovali učenici istih škola. U oba istraživanja primenjivan je metod budžeta
vremena: u retrospektivnom 24-časovnom vremenskom dnevniku ispitanici su opisivali
aktivnosti u koje su bili uključeni, mesta na kojima su se aktivnosti obavljale i osobe s kojima
su učestvovali u interakciji. Cilj istraživanja bio je poređenje količine vremena koje su
provodili u obrazovnim aktivnostima srednjoškolci 2007. u odnosu na srednjoškolce 2018.
godine, odnosno pre i nakon pojavljivanja društvenih mreža. Rezultati pokazuju da učenici iz
novijeg istraživanja u proseku provode manje vremena u učenju (M = 70.01min; SD = 80.57)
u odnosu na srednjoškolce koji su učestvovali u istraživanju 2007. godine (M = 93.66 min;
SD = 84.33; t (876) = 5.451, p < .01). Treba napomenuti da postoji razlika i u broju učenika
koji nisu navodili učenje kao jednu od aktivnosti tokom dana (25% u 2007. i 37% učenika u
2018. godini), kao i da 4% učenika u talasu iz 2018. godine navodi da uči dok su istovremeno
na društvenim mrežama. Kada su u pitanju ostale strukturisane aktivnosti povezane sa
učenjem, nema značajnih razlika između učesnika dva talasa istraživanja u vremenu
provedenom u vannastavnim aktivnostima, pohađanju privatnih časova i treniranju. Manje
ukupnog vremena provedeno u učenju, najzastupljenijoj mentalno angažujućoj aktivnosti,
govori u prilog tome da je svakodnevica današnjih srednjoškolaca okrenutija pasivnim i
relaksirajućim aktivnostima nego što je to bio slučaj pre deset godina. Korišćenje društvenih
mreža - nova aktivnost koja se pojavila u vremenskim dnevnicima učenika u novijem
istraživanju u odnosu na staro, spominje se u vremenskim dnevnicima 38% učenika i
izveštavaju da u ovoj aktivnosti u proseku provode 27 minuta tokom radnih dana. Rezultati
će se porediti imajući u vidu promene i u drugim aktivnostima koje čine svakodnevni život
srednjoškolaca u Srbiji., The study aimed to compare the time spent in educational activities between 2007 and 2018 or before and after the advent of social networks. Participants in both studies were high school students (1st and 3rd grade) from the same 26 schools. The 24-hour time diary method was used: students described the activities they were involved in during the day, the places where they were engaged, and the people they interacted with. The results show that students in recent research spent on average less time in learning (M=70.01min; SD=80.57) than 2007 survey participants (M=93.66min; SD=84.33; t(876)=5.45, p<0.01). Around every third student (38%) reported using social networks (on average 27 minutes) while 4% used social networks while learning. The results are compared considering other changes in the structure of adolescents’ everyday life.",
journal = "Book of Abstracts, XXVI Scientific Conference Empirical Studies in Psychology, May 13-16, Faculty of Philosophy, University of Belgrade",
title = "Svakodnevne aktivnosti srednjoškolaca u Srbiji: poređenje vremena provedenog u obrazovnim aktivnostima pre i nakon pojavljivanja društvenih mreža, Everyday activities of high school students in serbia: Educational activities before and after social networks emerged",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5772"
}
Mojović, K., Videnović, M.,& Pešić, J.. (2020). Svakodnevne aktivnosti srednjoškolaca u Srbiji: poređenje vremena provedenog u obrazovnim aktivnostima pre i nakon pojavljivanja društvenih mreža. in Book of Abstracts, XXVI Scientific Conference Empirical Studies in Psychology, May 13-16, Faculty of Philosophy, University of Belgrade.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5772
Mojović K, Videnović M, Pešić J. Svakodnevne aktivnosti srednjoškolaca u Srbiji: poređenje vremena provedenog u obrazovnim aktivnostima pre i nakon pojavljivanja društvenih mreža. in Book of Abstracts, XXVI Scientific Conference Empirical Studies in Psychology, May 13-16, Faculty of Philosophy, University of Belgrade. 2020;.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5772 .
Mojović, Kristina, Videnović, Marina, Pešić, Jelena, "Svakodnevne aktivnosti srednjoškolaca u Srbiji: poređenje vremena provedenog u obrazovnim aktivnostima pre i nakon pojavljivanja društvenih mreža" in Book of Abstracts, XXVI Scientific Conference Empirical Studies in Psychology, May 13-16, Faculty of Philosophy, University of Belgrade (2020),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_5772 .