Ćosić, Ilija

Link to this page

Authority KeyName Variants
4fb51248-9a6b-467a-b6fa-34eb7f5e3657
  • Ćosić, Ilija (1)
Projects
No records found.

Author's Bibliography

Ispitivanje efektivnosti modela višefrontalne nastave na strukovnim studijama iz oblasti tehnologije

Novković, Dragan; Ćosić, Ilija; Petrović, Nebojša; Jovanović, Olja

(Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd, 2015)

TY  - JOUR
AU  - Novković, Dragan
AU  - Ćosić, Ilija
AU  - Petrović, Nebojša
AU  - Jovanović, Olja
PY  - 2015
UR  - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/1926
AB  - Orijentacija obrazovnog sistema ka pravednosti i kvalitetu obrazovanja je nametnula potrebu za individualizovanim pristupom učeniku/studentu. Ovo je posebno naglašeno u visokoobrazovnim institucijama strukovnih studija u oblasti tehnologije, koje često za primarni cilj imaju individualni trening studenata za upotrebu visokospecijalizovanih softverskih i hardverskih oruđa. Imajući to u vidu, ove studije zahtevaju pomeranje od frontalne nastave na kreiranje okruženja za učenje/nastavu koje je usmereno na studenta. Višefrontalni metod, kojim se bavimo u ovom radu, je do sada eksperimentalno istraživan u osnovnim i srednjim školama u Srbiji, gde je pokazao značajne rezultate koji su ukazali na potrebu za daljim istraživanjima. Istraživanje koje će biti predstavljeno je imalo za cilj ispitivanje efektivnosti modela višefrontalne nastave na strukovnim studijama iz oblasti tehnologije. Rezultati ukazuju da primena višefrontalnog metoda nastave pokazuje pozitivan efekat na studentska postignuća, samoefikasnost i opšti osećaj lične dobiti i zadovoljstva.
AB  - The orientation towards equity and quality in education clearly imposes the need for individual approach to each student separately. This situation is especially pronounced in the higher education institutions of applied studies in the field of technology, whose primary goal is very often individual training for use of highly specialized software and hardware tools. In such a situation it is necessary to move away from classical ex-cathedra methodology, and to develop student-centred learning environments. The multi-frontal teaching method was until now experimentally analyzed at the level of primary and secondary education in Serbia, where it shows results that suggest additional research is warranted. The research presented in this paper aims to investigate the effectiveness of this method applied in higher education institution of applied studies in the domain of technology. Results of the conducted research indicate that the application of the multi-frontal teaching method shows a positive effect on students' performance, self-efficacy and overall sense of personal gain and satisfaction.
PB  - Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd
T2  - Nastava i vaspitanje
T1  - Ispitivanje efektivnosti modela višefrontalne nastave na strukovnim studijama iz oblasti tehnologije
T1  - The influence of multi-frontal teaching method on the effectiveness of the teaching process in the applied studies in technical sciences
EP  - 312
IS  - 2
SP  - 301
VL  - 64
DO  - 10.5937/nasvas1502301N
ER  - 
@article{
author = "Novković, Dragan and Ćosić, Ilija and Petrović, Nebojša and Jovanović, Olja",
year = "2015",
abstract = "Orijentacija obrazovnog sistema ka pravednosti i kvalitetu obrazovanja je nametnula potrebu za individualizovanim pristupom učeniku/studentu. Ovo je posebno naglašeno u visokoobrazovnim institucijama strukovnih studija u oblasti tehnologije, koje često za primarni cilj imaju individualni trening studenata za upotrebu visokospecijalizovanih softverskih i hardverskih oruđa. Imajući to u vidu, ove studije zahtevaju pomeranje od frontalne nastave na kreiranje okruženja za učenje/nastavu koje je usmereno na studenta. Višefrontalni metod, kojim se bavimo u ovom radu, je do sada eksperimentalno istraživan u osnovnim i srednjim školama u Srbiji, gde je pokazao značajne rezultate koji su ukazali na potrebu za daljim istraživanjima. Istraživanje koje će biti predstavljeno je imalo za cilj ispitivanje efektivnosti modela višefrontalne nastave na strukovnim studijama iz oblasti tehnologije. Rezultati ukazuju da primena višefrontalnog metoda nastave pokazuje pozitivan efekat na studentska postignuća, samoefikasnost i opšti osećaj lične dobiti i zadovoljstva., The orientation towards equity and quality in education clearly imposes the need for individual approach to each student separately. This situation is especially pronounced in the higher education institutions of applied studies in the field of technology, whose primary goal is very often individual training for use of highly specialized software and hardware tools. In such a situation it is necessary to move away from classical ex-cathedra methodology, and to develop student-centred learning environments. The multi-frontal teaching method was until now experimentally analyzed at the level of primary and secondary education in Serbia, where it shows results that suggest additional research is warranted. The research presented in this paper aims to investigate the effectiveness of this method applied in higher education institution of applied studies in the domain of technology. Results of the conducted research indicate that the application of the multi-frontal teaching method shows a positive effect on students' performance, self-efficacy and overall sense of personal gain and satisfaction.",
publisher = "Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd",
journal = "Nastava i vaspitanje",
title = "Ispitivanje efektivnosti modela višefrontalne nastave na strukovnim studijama iz oblasti tehnologije, The influence of multi-frontal teaching method on the effectiveness of the teaching process in the applied studies in technical sciences",
pages = "312-301",
number = "2",
volume = "64",
doi = "10.5937/nasvas1502301N"
}
Novković, D., Ćosić, I., Petrović, N.,& Jovanović, O.. (2015). Ispitivanje efektivnosti modela višefrontalne nastave na strukovnim studijama iz oblasti tehnologije. in Nastava i vaspitanje
Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd., 64(2), 301-312.
https://doi.org/10.5937/nasvas1502301N
Novković D, Ćosić I, Petrović N, Jovanović O. Ispitivanje efektivnosti modela višefrontalne nastave na strukovnim studijama iz oblasti tehnologije. in Nastava i vaspitanje. 2015;64(2):301-312.
doi:10.5937/nasvas1502301N .
Novković, Dragan, Ćosić, Ilija, Petrović, Nebojša, Jovanović, Olja, "Ispitivanje efektivnosti modela višefrontalne nastave na strukovnim studijama iz oblasti tehnologije" in Nastava i vaspitanje, 64, no. 2 (2015):301-312,
https://doi.org/10.5937/nasvas1502301N . .
1