Opačić, Snežana

Link to this page

Authority KeyName Variants
71691dd9-441f-478d-a239-df21a3e887ad
  • Opačić, Snežana (1)
Projects
No records found.

Author's Bibliography

Ja, drugi i stid: doživljaj stida studenata u edukaciji za geštalt psihoterapeute

Opačić, Snežana; Jovanović, Olja

(Institut za pedagogiju i andragogiju, Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, 2022)

TY  - JOUR
AU  - Opačić, Snežana
AU  - Jovanović, Olja
PY  - 2022
UR  - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/4074
AB  - Internalizovani stid je doživljaj da sa celim našim bićem „nešto nije u redu”, da
nije vredno postojanja, ni pripadanja. Iako se stid najčešće doživljava kao usamljeni bol,
on je uvek relacion. Stid je neizbežan pratilac procesa učenja u edukaciji budućih psihoterapeuta
jer specifični načini iskustvenog učenja i zahtevi za kvalitetom čine pogodno
tle za generisanje stida među učesnicima tog procesa. Trajnija reparacija doživljaja selfa
može doći samo uz iskustvo autentične zainteresovanosti druge osobe za naš unutrašnji
svet i doživljaj prepoznavanja i prihvatanja. Cilj istraživanja je da doprinese razumevanju
uloge drugih u pojavljivanju i dinamici stida u kontekstu edukativno-iskustvene grupe.
U istraživanju je učestvovalo 15 studenata I, III i IV godine edukacije za geštalt terapeute.
Podaci su prikupljeni korišćenjem tehnike kritičnog događaja. Tematskom refleksivnom
analizom izdvojili smo dve kvalitativno različite teme: Ja-To i Stid i Ja-Ti i Stid. Dobijeni
nalazi su razmatrani iz dve perspektive – relacione paradigme stida i transformativnog
učenja odraslih.
PB  - Institut za pedagogiju i andragogiju, Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet
T2  - Andragoške studije
T1  - Ja, drugi i stid: doživljaj stida studenata u edukaciji za geštalt psihoterapeute
EP  - 126
IS  - 1
SP  - 105
DO  - 10.5937/AndStud2201105O
ER  - 
@article{
author = "Opačić, Snežana and Jovanović, Olja",
year = "2022",
abstract = "Internalizovani stid je doživljaj da sa celim našim bićem „nešto nije u redu”, da
nije vredno postojanja, ni pripadanja. Iako se stid najčešće doživljava kao usamljeni bol,
on je uvek relacion. Stid je neizbežan pratilac procesa učenja u edukaciji budućih psihoterapeuta
jer specifični načini iskustvenog učenja i zahtevi za kvalitetom čine pogodno
tle za generisanje stida među učesnicima tog procesa. Trajnija reparacija doživljaja selfa
može doći samo uz iskustvo autentične zainteresovanosti druge osobe za naš unutrašnji
svet i doživljaj prepoznavanja i prihvatanja. Cilj istraživanja je da doprinese razumevanju
uloge drugih u pojavljivanju i dinamici stida u kontekstu edukativno-iskustvene grupe.
U istraživanju je učestvovalo 15 studenata I, III i IV godine edukacije za geštalt terapeute.
Podaci su prikupljeni korišćenjem tehnike kritičnog događaja. Tematskom refleksivnom
analizom izdvojili smo dve kvalitativno različite teme: Ja-To i Stid i Ja-Ti i Stid. Dobijeni
nalazi su razmatrani iz dve perspektive – relacione paradigme stida i transformativnog
učenja odraslih.",
publisher = "Institut za pedagogiju i andragogiju, Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet",
journal = "Andragoške studije",
title = "Ja, drugi i stid: doživljaj stida studenata u edukaciji za geštalt psihoterapeute",
pages = "126-105",
number = "1",
doi = "10.5937/AndStud2201105O"
}
Opačić, S.,& Jovanović, O.. (2022). Ja, drugi i stid: doživljaj stida studenata u edukaciji za geštalt psihoterapeute. in Andragoške studije
Institut za pedagogiju i andragogiju, Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet.(1), 105-126.
https://doi.org/10.5937/AndStud2201105O
Opačić S, Jovanović O. Ja, drugi i stid: doživljaj stida studenata u edukaciji za geštalt psihoterapeute. in Andragoške studije. 2022;(1):105-126.
doi:10.5937/AndStud2201105O .
Opačić, Snežana, Jovanović, Olja, "Ja, drugi i stid: doživljaj stida studenata u edukaciji za geštalt psihoterapeute" in Andragoške studije, no. 1 (2022):105-126,
https://doi.org/10.5937/AndStud2201105O . .