@article{
author = "Opačić, Snežana and Jovanović, Olja",
year = "2022",
abstract = "Internalizovani stid je doživljaj da sa celim našim bićem „nešto nije u redu”, da
nije vredno postojanja, ni pripadanja. Iako se stid najčešće doživljava kao usamljeni bol,
on je uvek relacion. Stid je neizbežan pratilac procesa učenja u edukaciji budućih psihoterapeuta
jer specifični načini iskustvenog učenja i zahtevi za kvalitetom čine pogodno
tle za generisanje stida među učesnicima tog procesa. Trajnija reparacija doživljaja selfa
može doći samo uz iskustvo autentične zainteresovanosti druge osobe za naš unutrašnji
svet i doživljaj prepoznavanja i prihvatanja. Cilj istraživanja je da doprinese razumevanju
uloge drugih u pojavljivanju i dinamici stida u kontekstu edukativno-iskustvene grupe.
U istraživanju je učestvovalo 15 studenata I, III i IV godine edukacije za geštalt terapeute.
Podaci su prikupljeni korišćenjem tehnike kritičnog događaja. Tematskom refleksivnom
analizom izdvojili smo dve kvalitativno različite teme: Ja-To i Stid i Ja-Ti i Stid. Dobijeni
nalazi su razmatrani iz dve perspektive – relacione paradigme stida i transformativnog
učenja odraslih.",
publisher = "Institut za pedagogiju i andragogiju, Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet",
journal = "Andragoške studije",
title = "Ja, drugi i stid: doživljaj stida studenata u edukaciji za geštalt psihoterapeute",
pages = "126-105",
number = "1",
doi = "10.5937/AndStud2201105O"
}