Učenik u razvijajućoj nastavi
The student in developing teaching
Апстракт
U radu se razmatraju stavovi predstavnika razvijajuće nastave o položaju učenika u nastavi. Kroz kritiku i poređenje s tradicionalnom nastavom predstavljen je jedan teorijski koncept koji nudi drugačiju sliku deteta i njegove uloge u nastavi. Ukazano je na to da učenik u saradnji sa nastavnikom može biti ravnopravan i aktivan učesnik na svim etapama nastavnog procesa. Poseban akcenat u radu je na refleksivnoj sposobnosti i delatnosti koju učenik obavlja u nastavi kao značajnijim pitanjima koja su neposredno povezana sa problemom učenikove samostalnosti.
The paper offers a discussion on the attitudes of the proponents of developing teaching towards the position of the student in the teaching process. Through a critical review and comparison with the traditional approach a theoretical concept is presented which offers a different image of the child and his position in the teaching process. It is highlighted that students can be their teachers' equals in all stages of the teaching process. Reflective abilities and activities that the student performs in class are emphasized as important issues relevant for the development of the student' independence.
Кључне речи:
učenik / samostalnost / razvijajuća nastava / nastavnik / teacher / student / independence / developing teachingИзвор:
Nastava i vaspitanje, 2010, 59, 4, 525-535Издавач:
- Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd
Институција/група
Pedagogija / PedagogyTY - JOUR AU - Dubljanin, Saša PY - 2010 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/1006 AB - U radu se razmatraju stavovi predstavnika razvijajuće nastave o položaju učenika u nastavi. Kroz kritiku i poređenje s tradicionalnom nastavom predstavljen je jedan teorijski koncept koji nudi drugačiju sliku deteta i njegove uloge u nastavi. Ukazano je na to da učenik u saradnji sa nastavnikom može biti ravnopravan i aktivan učesnik na svim etapama nastavnog procesa. Poseban akcenat u radu je na refleksivnoj sposobnosti i delatnosti koju učenik obavlja u nastavi kao značajnijim pitanjima koja su neposredno povezana sa problemom učenikove samostalnosti. AB - The paper offers a discussion on the attitudes of the proponents of developing teaching towards the position of the student in the teaching process. Through a critical review and comparison with the traditional approach a theoretical concept is presented which offers a different image of the child and his position in the teaching process. It is highlighted that students can be their teachers' equals in all stages of the teaching process. Reflective abilities and activities that the student performs in class are emphasized as important issues relevant for the development of the student' independence. PB - Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd T2 - Nastava i vaspitanje T1 - Učenik u razvijajućoj nastavi T1 - The student in developing teaching EP - 535 IS - 4 SP - 525 VL - 59 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1006 ER -
@article{ author = "Dubljanin, Saša", year = "2010", abstract = "U radu se razmatraju stavovi predstavnika razvijajuće nastave o položaju učenika u nastavi. Kroz kritiku i poređenje s tradicionalnom nastavom predstavljen je jedan teorijski koncept koji nudi drugačiju sliku deteta i njegove uloge u nastavi. Ukazano je na to da učenik u saradnji sa nastavnikom može biti ravnopravan i aktivan učesnik na svim etapama nastavnog procesa. Poseban akcenat u radu je na refleksivnoj sposobnosti i delatnosti koju učenik obavlja u nastavi kao značajnijim pitanjima koja su neposredno povezana sa problemom učenikove samostalnosti., The paper offers a discussion on the attitudes of the proponents of developing teaching towards the position of the student in the teaching process. Through a critical review and comparison with the traditional approach a theoretical concept is presented which offers a different image of the child and his position in the teaching process. It is highlighted that students can be their teachers' equals in all stages of the teaching process. Reflective abilities and activities that the student performs in class are emphasized as important issues relevant for the development of the student' independence.", publisher = "Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd", journal = "Nastava i vaspitanje", title = "Učenik u razvijajućoj nastavi, The student in developing teaching", pages = "535-525", number = "4", volume = "59", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1006" }
Dubljanin, S.. (2010). Učenik u razvijajućoj nastavi. in Nastava i vaspitanje Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd., 59(4), 525-535. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1006
Dubljanin S. Učenik u razvijajućoj nastavi. in Nastava i vaspitanje. 2010;59(4):525-535. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1006 .
Dubljanin, Saša, "Učenik u razvijajućoj nastavi" in Nastava i vaspitanje, 59, no. 4 (2010):525-535, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1006 .