Muzika između filozofije i nauke: primenljivost rezultata naučnih istraživanja u filozofiji muzike
Music between philosophy and science: the applicability of scientific results to the philosophy of music
2019
Аутори
Srećković, SanjaОстала ауторства
Arsenijević, MilošPopović Mlađenović, Tijana
Jovanović Kozlowski, Radmila
Докторска теза (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Disertacija se bavi odnosom između dva pristupa istraživanju muzike: empirijskog pristupa eksperimentalne psihologije i kognitivne neuronauke, i spekulativnog pristupa filozofske estetike muzike. Cilj disertacije je određivanje odnosa među problemima, teorijskim okvirima i domenima istraživanja ova dva pristupa. Disertacija daje odgovor na pitanje da li se filozofski i empirijski pristup bave istim, ili barem povezivim aspektima muzike. Disertacija bi trebalo i da odgovori da li se rezultati empirijskog istraživanja muzike mogu primeniti u filozofskoj estetici muzike. Disertacija je podeljena u tri poglavlja. Svako poglavlje se bavi jednim problemom u filozofiji muzike: značenjem u muzici, vrednošću muzike, i odnosom muzike i emocija. Za svaki pojedinačni filozofski problem prikazan u disertaciji, pokazuje se da eksperimentalni rezultati donose zanimljive i relevantne uvide za filozofiju muzike. Zaključak disertacije je da analiza eksperimentalnih studija može doneti filozofima značajn...e uvide, ne samo po pitanju konkretnih estetičkih teorija, nego i u metodološkom razmatranju, s obzirom na to da se u tezi višestruko pokazuje da interdisciplinarno istraživanje koje je sprovedeno u samoj disertaciji otkriva metode od velike koristi za filozofe, a koji su nepristupačni uobičajenom spekulativnom filozofskom istraživanju
The dissertation discusses the relationship between two approaches to researching music: the empirical approach of experimental psychology and cognitive neuroscience, and the speculative approach of philosophical aesthetics of music. The aim of the dissertation is to determine the relationship between problems, conceptual frameworks, and domains of inquiry of the two approaches. The dissertation should answer whether the philosophical and the empirical approach deal with the same, or at least relatable aspects of music. In particular, it should answer whether the results of the empirical research contribute to the debates of philosophical aesthetics of music. Each of the three chapters of the dissertation deals with one particular problem in philosophy of music: meaning in music, value of music, and the relationship between music and the emotions. For each particular philosophical problem discussed in these chapters, it is demonstrated that the experimental results provide interesting ...insights for philosophy of music. It is concluded in the dissertation that philosophers can benefit from examining experimental studies, not only regarding the particular aesthetic theories, but also in regard to the methodological consideration, since the dissertation shows that this kind of interdisciplinary approach uncovers methods useful to philosophers, not commonly available to the armchair philosophical approach
Кључне речи:
neuronauka muzike / muzičko značenje / muzička kognicija / kognitivna nauka / interdisciplinarnost / filozofija muzike / estetska vrednost / emocije u muzici / eksperimentalna psihologija / philosophy of music / neuroscience of music / musical meaning / music cognition / interdisciplinarity / experimental psychology / emotions in music / cognitive science / aesthetic valueИзвор:
2019Издавач:
- Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet
Финансирање / пројекти:
- Динамички системи у природи и друштву: Филозофски и емпиријски аспекти (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-179041)
URI
http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=7641http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=51942927
http://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/17487
http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/102
Колекције
Институција/група
Filozofija / PhilosophyTY - THES AU - Srećković, Sanja PY - 2019 UR - http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=7641 UR - http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=51942927 UR - http://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/17487 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/102 AB - Disertacija se bavi odnosom između dva pristupa istraživanju muzike: empirijskog pristupa eksperimentalne psihologije i kognitivne neuronauke, i spekulativnog pristupa filozofske estetike muzike. Cilj disertacije je određivanje odnosa među problemima, teorijskim okvirima i domenima istraživanja ova dva pristupa. Disertacija daje odgovor na pitanje da li se filozofski i empirijski pristup bave istim, ili barem povezivim aspektima muzike. Disertacija bi trebalo i da odgovori da li se rezultati empirijskog istraživanja muzike mogu primeniti u filozofskoj estetici muzike. Disertacija je podeljena u tri poglavlja. Svako poglavlje se bavi jednim problemom u filozofiji muzike: značenjem u muzici, vrednošću muzike, i odnosom muzike i emocija. Za svaki pojedinačni filozofski problem prikazan u disertaciji, pokazuje se da eksperimentalni rezultati donose zanimljive i relevantne uvide za filozofiju muzike. Zaključak disertacije je da analiza eksperimentalnih studija može doneti filozofima značajne uvide, ne samo po pitanju konkretnih estetičkih teorija, nego i u metodološkom razmatranju, s obzirom na to da se u tezi višestruko pokazuje da interdisciplinarno istraživanje koje je sprovedeno u samoj disertaciji otkriva metode od velike koristi za filozofe, a koji su nepristupačni uobičajenom spekulativnom filozofskom istraživanju AB - The dissertation discusses the relationship between two approaches to researching music: the empirical approach of experimental psychology and cognitive neuroscience, and the speculative approach of philosophical aesthetics of music. The aim of the dissertation is to determine the relationship between problems, conceptual frameworks, and domains of inquiry of the two approaches. The dissertation should answer whether the philosophical and the empirical approach deal with the same, or at least relatable aspects of music. In particular, it should answer whether the results of the empirical research contribute to the debates of philosophical aesthetics of music. Each of the three chapters of the dissertation deals with one particular problem in philosophy of music: meaning in music, value of music, and the relationship between music and the emotions. For each particular philosophical problem discussed in these chapters, it is demonstrated that the experimental results provide interesting insights for philosophy of music. It is concluded in the dissertation that philosophers can benefit from examining experimental studies, not only regarding the particular aesthetic theories, but also in regard to the methodological consideration, since the dissertation shows that this kind of interdisciplinary approach uncovers methods useful to philosophers, not commonly available to the armchair philosophical approach PB - Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet T1 - Muzika između filozofije i nauke: primenljivost rezultata naučnih istraživanja u filozofiji muzike T1 - Music between philosophy and science: the applicability of scientific results to the philosophy of music UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_17487 ER -
@phdthesis{ author = "Srećković, Sanja", year = "2019", abstract = "Disertacija se bavi odnosom između dva pristupa istraživanju muzike: empirijskog pristupa eksperimentalne psihologije i kognitivne neuronauke, i spekulativnog pristupa filozofske estetike muzike. Cilj disertacije je određivanje odnosa među problemima, teorijskim okvirima i domenima istraživanja ova dva pristupa. Disertacija daje odgovor na pitanje da li se filozofski i empirijski pristup bave istim, ili barem povezivim aspektima muzike. Disertacija bi trebalo i da odgovori da li se rezultati empirijskog istraživanja muzike mogu primeniti u filozofskoj estetici muzike. Disertacija je podeljena u tri poglavlja. Svako poglavlje se bavi jednim problemom u filozofiji muzike: značenjem u muzici, vrednošću muzike, i odnosom muzike i emocija. Za svaki pojedinačni filozofski problem prikazan u disertaciji, pokazuje se da eksperimentalni rezultati donose zanimljive i relevantne uvide za filozofiju muzike. Zaključak disertacije je da analiza eksperimentalnih studija može doneti filozofima značajne uvide, ne samo po pitanju konkretnih estetičkih teorija, nego i u metodološkom razmatranju, s obzirom na to da se u tezi višestruko pokazuje da interdisciplinarno istraživanje koje je sprovedeno u samoj disertaciji otkriva metode od velike koristi za filozofe, a koji su nepristupačni uobičajenom spekulativnom filozofskom istraživanju, The dissertation discusses the relationship between two approaches to researching music: the empirical approach of experimental psychology and cognitive neuroscience, and the speculative approach of philosophical aesthetics of music. The aim of the dissertation is to determine the relationship between problems, conceptual frameworks, and domains of inquiry of the two approaches. The dissertation should answer whether the philosophical and the empirical approach deal with the same, or at least relatable aspects of music. In particular, it should answer whether the results of the empirical research contribute to the debates of philosophical aesthetics of music. Each of the three chapters of the dissertation deals with one particular problem in philosophy of music: meaning in music, value of music, and the relationship between music and the emotions. For each particular philosophical problem discussed in these chapters, it is demonstrated that the experimental results provide interesting insights for philosophy of music. It is concluded in the dissertation that philosophers can benefit from examining experimental studies, not only regarding the particular aesthetic theories, but also in regard to the methodological consideration, since the dissertation shows that this kind of interdisciplinary approach uncovers methods useful to philosophers, not commonly available to the armchair philosophical approach", publisher = "Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet", title = "Muzika između filozofije i nauke: primenljivost rezultata naučnih istraživanja u filozofiji muzike, Music between philosophy and science: the applicability of scientific results to the philosophy of music", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_17487" }
Srećković, S.. (2019). Muzika između filozofije i nauke: primenljivost rezultata naučnih istraživanja u filozofiji muzike. Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet.. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_17487
Srećković S. Muzika između filozofije i nauke: primenljivost rezultata naučnih istraživanja u filozofiji muzike. 2019;. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_17487 .
Srećković, Sanja, "Muzika između filozofije i nauke: primenljivost rezultata naučnih istraživanja u filozofiji muzike" (2019), https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_17487 .
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
(Re)definisanje tradicije na primeru world music fenomena / (Re)defining tradition: the example of the world music phenomenon
Ajduk, Marija (Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, Odeljenje za etnologiju i antropologiju, 2014) -
Основе јеврејске сефардске музичке традиције у Босни и Херцеговини и world music сцена / The foundation of shepardic musical tradition in Bosnia and Hercegovina and the world music scene
Гуја, Зорана С.; Дражета, Богдан Д. (Филолошко-уметнички факултет, Крагујевац, 2021) -
Proučavanje muzike u antropologiji / The Study of Music in Anthropology
Ajduk, Marija (Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, Odeljenje za etnologiju i antropologiju, 2012)