Igra, stvaralaštvo, otvoreni vaspitni sistem - šta ih povezuje?
Play, creativity, open educational system: What links them?
Апстракт
Pitanje odnosa igre, stvaralaštva i otvorenog vaspitnog sistema može biti koncipirano kao pitanje stvaranja ' prostora' (fizičkih, imaginarnih) gde deca i odrasli mogu zajedno razvijati i usklađivati potencijal za promenu i gde se mogu susretati u zajedničkom istraživanju. Razvoj stvaralaštva, igre i otvorenog vaspitnog sistema koji se razvija kroz akciono istraživanje čine procesi istog kapaciteta fleksibilnosti. Funkcije istraživanja i stvaralaštva dece i odraslih u zajedničkim prostorima su povezivanje zajednice, očuvanje i razvijanje dogovornih, stvaralačkih načina razmišljanja i delanja u grupi. Istraživački prostori dece i odraslih osnažuju razvijanje odnosa 'moći sa' kao ko-konstrukciju delova istog procesa na principima diskontinuiteta, specifičnosti, preokretanja, kreiranja konteksta kao celine zasnovane na kapacitetu za promenu. U tom kontekstu deca i odrasli izražavaju suštinu ljudskih moći da deluju na osnovu 'mogućeg' i samim tim otkrivaju potencijal razvijanja stvaralačke... moći čoveka.
The issue of the relationship between play, creativity and an open educational system can be conceived as a question of creating, 'space' (physical, imaginary) where children and adults can together develop and adjust their potentials for change and where they can meet and explore things together. The development of creativity, play and open educational system which can be developed through action research is the process of the same capacity for flexibility. The functions of children's and adults' research and creativity in common surrounding are: strengthening family relations, and preserving and developing selected creative modes of thinking and acting in group. Research surroundings of children and adults enhance the development of the relations, 'be able with' as a co-construction of the parts of the same process on the principles of discontinuity, specificity, turn-over and creation of the context as an entity based on the capacity for change. In this context children and adults ...express the essence of human powers to act on the basis of the ,'possible' and so disover the potential of the creative power of man.
Кључне речи:
stvaralaštvo / otvoreni vaspitni sistem / igra / dečji razvoj / akciono istraživanje / play / open educational system / creativity / child development / action researchИзвор:
Nastava i vaspitanje, 2010, 59, 2, 264-277Издавач:
- Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd
Финансирање / пројекти:
- Образовање и учење - претпоставке европских интеграција (RS-MESTD-MPN2006-2010-149015)
Институција/група
Pedagogija / PedagogyTY - JOUR AU - Krnjaja, Živka PY - 2010 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/1023 AB - Pitanje odnosa igre, stvaralaštva i otvorenog vaspitnog sistema može biti koncipirano kao pitanje stvaranja ' prostora' (fizičkih, imaginarnih) gde deca i odrasli mogu zajedno razvijati i usklađivati potencijal za promenu i gde se mogu susretati u zajedničkom istraživanju. Razvoj stvaralaštva, igre i otvorenog vaspitnog sistema koji se razvija kroz akciono istraživanje čine procesi istog kapaciteta fleksibilnosti. Funkcije istraživanja i stvaralaštva dece i odraslih u zajedničkim prostorima su povezivanje zajednice, očuvanje i razvijanje dogovornih, stvaralačkih načina razmišljanja i delanja u grupi. Istraživački prostori dece i odraslih osnažuju razvijanje odnosa 'moći sa' kao ko-konstrukciju delova istog procesa na principima diskontinuiteta, specifičnosti, preokretanja, kreiranja konteksta kao celine zasnovane na kapacitetu za promenu. U tom kontekstu deca i odrasli izražavaju suštinu ljudskih moći da deluju na osnovu 'mogućeg' i samim tim otkrivaju potencijal razvijanja stvaralačke moći čoveka. AB - The issue of the relationship between play, creativity and an open educational system can be conceived as a question of creating, 'space' (physical, imaginary) where children and adults can together develop and adjust their potentials for change and where they can meet and explore things together. The development of creativity, play and open educational system which can be developed through action research is the process of the same capacity for flexibility. The functions of children's and adults' research and creativity in common surrounding are: strengthening family relations, and preserving and developing selected creative modes of thinking and acting in group. Research surroundings of children and adults enhance the development of the relations, 'be able with' as a co-construction of the parts of the same process on the principles of discontinuity, specificity, turn-over and creation of the context as an entity based on the capacity for change. In this context children and adults express the essence of human powers to act on the basis of the ,'possible' and so disover the potential of the creative power of man. PB - Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd T2 - Nastava i vaspitanje T1 - Igra, stvaralaštvo, otvoreni vaspitni sistem - šta ih povezuje? T1 - Play, creativity, open educational system: What links them? EP - 277 IS - 2 SP - 264 VL - 59 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1023 ER -
@article{ author = "Krnjaja, Živka", year = "2010", abstract = "Pitanje odnosa igre, stvaralaštva i otvorenog vaspitnog sistema može biti koncipirano kao pitanje stvaranja ' prostora' (fizičkih, imaginarnih) gde deca i odrasli mogu zajedno razvijati i usklađivati potencijal za promenu i gde se mogu susretati u zajedničkom istraživanju. Razvoj stvaralaštva, igre i otvorenog vaspitnog sistema koji se razvija kroz akciono istraživanje čine procesi istog kapaciteta fleksibilnosti. Funkcije istraživanja i stvaralaštva dece i odraslih u zajedničkim prostorima su povezivanje zajednice, očuvanje i razvijanje dogovornih, stvaralačkih načina razmišljanja i delanja u grupi. Istraživački prostori dece i odraslih osnažuju razvijanje odnosa 'moći sa' kao ko-konstrukciju delova istog procesa na principima diskontinuiteta, specifičnosti, preokretanja, kreiranja konteksta kao celine zasnovane na kapacitetu za promenu. U tom kontekstu deca i odrasli izražavaju suštinu ljudskih moći da deluju na osnovu 'mogućeg' i samim tim otkrivaju potencijal razvijanja stvaralačke moći čoveka., The issue of the relationship between play, creativity and an open educational system can be conceived as a question of creating, 'space' (physical, imaginary) where children and adults can together develop and adjust their potentials for change and where they can meet and explore things together. The development of creativity, play and open educational system which can be developed through action research is the process of the same capacity for flexibility. The functions of children's and adults' research and creativity in common surrounding are: strengthening family relations, and preserving and developing selected creative modes of thinking and acting in group. Research surroundings of children and adults enhance the development of the relations, 'be able with' as a co-construction of the parts of the same process on the principles of discontinuity, specificity, turn-over and creation of the context as an entity based on the capacity for change. In this context children and adults express the essence of human powers to act on the basis of the ,'possible' and so disover the potential of the creative power of man.", publisher = "Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd", journal = "Nastava i vaspitanje", title = "Igra, stvaralaštvo, otvoreni vaspitni sistem - šta ih povezuje?, Play, creativity, open educational system: What links them?", pages = "277-264", number = "2", volume = "59", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1023" }
Krnjaja, Ž.. (2010). Igra, stvaralaštvo, otvoreni vaspitni sistem - šta ih povezuje?. in Nastava i vaspitanje Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd., 59(2), 264-277. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1023
Krnjaja Ž. Igra, stvaralaštvo, otvoreni vaspitni sistem - šta ih povezuje?. in Nastava i vaspitanje. 2010;59(2):264-277. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1023 .
Krnjaja, Živka, "Igra, stvaralaštvo, otvoreni vaspitni sistem - šta ih povezuje?" in Nastava i vaspitanje, 59, no. 2 (2010):264-277, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1023 .