Osnovne dimenzije kvaliteta obrazovnih sistema
Essential dimensions of education system quality
Apstrakt
Tema ovog rada je konceptualizacija kvaliteta obrazovnih sistema. Relevantna literatura iz ove oblasti upućuje na pet ključnih dimenzija kvaliteta obrazovnih sistema: efektivnost, efikasnost, pravičnost, relevantnost i održivost. Prve dve dimenzije proizlaze prevashodno iz ekonomskog pristupa konceptualizaciji kvaliteta, a preostale tri iz tzv. humanističko-progresivističkog pristupa. U skladu sa ciljem definisanja svake pojedinačne dimenzije, rad je strukturiran u pet manjih celina. Proučavanje međusobnog odnosa ovih dimenzija je veliki izazov za buduća istraživanja.
The theme of this paper is conceptualization of the quality of educational systems. The relevant literature in this field indicates five crucial dimensions of the education system quality: effectiveness, efficiency, equity, relevance and sustainability. The first two dimensions originate primarily from the economic approach to the conceptualization of quality and the subsequent three from the so-called humanistic-progressivistic approach. In accord with our goal to define each single dimension, the article contains five sections. The study of interrelatedness of these dimensions poses is a big challenge to future research.
Ključne reči:
relevantnost i održivost / pravičnost / obrazovni sistem / efikasnost / efektivnost / sustainability / relevance / equity / efficiency / effectivenessIzvor:
Nastava i vaspitanje, 2010, 59, 4, 618-631Izdavač:
- Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd
Institucija/grupa
Pedagogija / PedagogyTY - JOUR AU - Bodroški-Spariosu, Biljana PY - 2010 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/1028 AB - Tema ovog rada je konceptualizacija kvaliteta obrazovnih sistema. Relevantna literatura iz ove oblasti upućuje na pet ključnih dimenzija kvaliteta obrazovnih sistema: efektivnost, efikasnost, pravičnost, relevantnost i održivost. Prve dve dimenzije proizlaze prevashodno iz ekonomskog pristupa konceptualizaciji kvaliteta, a preostale tri iz tzv. humanističko-progresivističkog pristupa. U skladu sa ciljem definisanja svake pojedinačne dimenzije, rad je strukturiran u pet manjih celina. Proučavanje međusobnog odnosa ovih dimenzija je veliki izazov za buduća istraživanja. AB - The theme of this paper is conceptualization of the quality of educational systems. The relevant literature in this field indicates five crucial dimensions of the education system quality: effectiveness, efficiency, equity, relevance and sustainability. The first two dimensions originate primarily from the economic approach to the conceptualization of quality and the subsequent three from the so-called humanistic-progressivistic approach. In accord with our goal to define each single dimension, the article contains five sections. The study of interrelatedness of these dimensions poses is a big challenge to future research. PB - Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd T2 - Nastava i vaspitanje T1 - Osnovne dimenzije kvaliteta obrazovnih sistema T1 - Essential dimensions of education system quality EP - 631 IS - 4 SP - 618 VL - 59 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1028 ER -
@article{ author = "Bodroški-Spariosu, Biljana", year = "2010", abstract = "Tema ovog rada je konceptualizacija kvaliteta obrazovnih sistema. Relevantna literatura iz ove oblasti upućuje na pet ključnih dimenzija kvaliteta obrazovnih sistema: efektivnost, efikasnost, pravičnost, relevantnost i održivost. Prve dve dimenzije proizlaze prevashodno iz ekonomskog pristupa konceptualizaciji kvaliteta, a preostale tri iz tzv. humanističko-progresivističkog pristupa. U skladu sa ciljem definisanja svake pojedinačne dimenzije, rad je strukturiran u pet manjih celina. Proučavanje međusobnog odnosa ovih dimenzija je veliki izazov za buduća istraživanja., The theme of this paper is conceptualization of the quality of educational systems. The relevant literature in this field indicates five crucial dimensions of the education system quality: effectiveness, efficiency, equity, relevance and sustainability. The first two dimensions originate primarily from the economic approach to the conceptualization of quality and the subsequent three from the so-called humanistic-progressivistic approach. In accord with our goal to define each single dimension, the article contains five sections. The study of interrelatedness of these dimensions poses is a big challenge to future research.", publisher = "Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd", journal = "Nastava i vaspitanje", title = "Osnovne dimenzije kvaliteta obrazovnih sistema, Essential dimensions of education system quality", pages = "631-618", number = "4", volume = "59", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1028" }
Bodroški-Spariosu, B.. (2010). Osnovne dimenzije kvaliteta obrazovnih sistema. in Nastava i vaspitanje Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd., 59(4), 618-631. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1028
Bodroški-Spariosu B. Osnovne dimenzije kvaliteta obrazovnih sistema. in Nastava i vaspitanje. 2010;59(4):618-631. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1028 .
Bodroški-Spariosu, Biljana, "Osnovne dimenzije kvaliteta obrazovnih sistema" in Nastava i vaspitanje, 59, no. 4 (2010):618-631, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1028 .