Politika doživotnog učenja u Evropi - EU, Škotska, Danska i Srbija
Lifelong learning policy in Europe: EU, Scotland, Denmark and Serbia
Апстракт
Cilj rada je da prikaže sličnosti i razlike ciljeva strategija doživotnog učenja i obrazovanja odraslih Škotske, Danske i Srbije u kontekstu Evropske unije. Nova direkcija komparativnih istraživanja ide u pravcu višeslojnih jedinica analize koje uključuju globalni, internacionalni i mikronivo poređenja te je stoga akcenat stavljen na hronološku analizu Evropske unije kao supranacionalnog kreatora obrazovnih politika. Rezultati analize su pokazali da kada se posmatra politika kao diskurs, a ne kao praksa, ciljevi strategija su prilično ujednačeni i usaglašeni sa dokumentima EU, koji se odnose na doživotno učenje. Značajne razlike u ciljevima uglavnom proizilaze, pored socio-ekonomskih karakteristika država i njihovog odnosa prema EU, iz različitih modela kreiranja obrazovnih politika i upravljanja.
The goal of this paper is to point out to similarities and differences between goals in lifelong learning and adult education strategies of Scotland, Denmark and Serbia in the European Union context. The new direction of comparative research is headed towards multilayer units of analysis that include global, international and micro level of comparison and thus place the accent to chronological analysis of European Union as a supranational creator of educational policies. Results of the analysis have shown that when we look at the policy as a discourse and not as a practice, goals in the strategies are quite aligned and compatible with EU documents related to lifelong learning. Significant differences between goals, besides socio-economic characteristic of the states and their relationship towards EU, are mainly derived from different models of creation and management of educational policies.
Кључне речи:
strategije doživotnog učenja / modeli kreiranja politika / Evropska unija / models of policy making / lifelong learning strategies / European UnionИзвор:
Andragoške studije, 2011, 1, 47-70Издавач:
- Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd
Финансирање / пројекти:
- Модели процењивања и стратегије унапређивања квалитета образовања у Србији (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-179060)
Институција/група
Andragogija / AndragogyTY - JOUR AU - Maksimović, Maja PY - 2011 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/1145 AB - Cilj rada je da prikaže sličnosti i razlike ciljeva strategija doživotnog učenja i obrazovanja odraslih Škotske, Danske i Srbije u kontekstu Evropske unije. Nova direkcija komparativnih istraživanja ide u pravcu višeslojnih jedinica analize koje uključuju globalni, internacionalni i mikronivo poređenja te je stoga akcenat stavljen na hronološku analizu Evropske unije kao supranacionalnog kreatora obrazovnih politika. Rezultati analize su pokazali da kada se posmatra politika kao diskurs, a ne kao praksa, ciljevi strategija su prilično ujednačeni i usaglašeni sa dokumentima EU, koji se odnose na doživotno učenje. Značajne razlike u ciljevima uglavnom proizilaze, pored socio-ekonomskih karakteristika država i njihovog odnosa prema EU, iz različitih modela kreiranja obrazovnih politika i upravljanja. AB - The goal of this paper is to point out to similarities and differences between goals in lifelong learning and adult education strategies of Scotland, Denmark and Serbia in the European Union context. The new direction of comparative research is headed towards multilayer units of analysis that include global, international and micro level of comparison and thus place the accent to chronological analysis of European Union as a supranational creator of educational policies. Results of the analysis have shown that when we look at the policy as a discourse and not as a practice, goals in the strategies are quite aligned and compatible with EU documents related to lifelong learning. Significant differences between goals, besides socio-economic characteristic of the states and their relationship towards EU, are mainly derived from different models of creation and management of educational policies. PB - Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd T2 - Andragoške studije T1 - Politika doživotnog učenja u Evropi - EU, Škotska, Danska i Srbija T1 - Lifelong learning policy in Europe: EU, Scotland, Denmark and Serbia EP - 70 IS - 1 SP - 47 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1145 ER -
@article{ author = "Maksimović, Maja", year = "2011", abstract = "Cilj rada je da prikaže sličnosti i razlike ciljeva strategija doživotnog učenja i obrazovanja odraslih Škotske, Danske i Srbije u kontekstu Evropske unije. Nova direkcija komparativnih istraživanja ide u pravcu višeslojnih jedinica analize koje uključuju globalni, internacionalni i mikronivo poređenja te je stoga akcenat stavljen na hronološku analizu Evropske unije kao supranacionalnog kreatora obrazovnih politika. Rezultati analize su pokazali da kada se posmatra politika kao diskurs, a ne kao praksa, ciljevi strategija su prilično ujednačeni i usaglašeni sa dokumentima EU, koji se odnose na doživotno učenje. Značajne razlike u ciljevima uglavnom proizilaze, pored socio-ekonomskih karakteristika država i njihovog odnosa prema EU, iz različitih modela kreiranja obrazovnih politika i upravljanja., The goal of this paper is to point out to similarities and differences between goals in lifelong learning and adult education strategies of Scotland, Denmark and Serbia in the European Union context. The new direction of comparative research is headed towards multilayer units of analysis that include global, international and micro level of comparison and thus place the accent to chronological analysis of European Union as a supranational creator of educational policies. Results of the analysis have shown that when we look at the policy as a discourse and not as a practice, goals in the strategies are quite aligned and compatible with EU documents related to lifelong learning. Significant differences between goals, besides socio-economic characteristic of the states and their relationship towards EU, are mainly derived from different models of creation and management of educational policies.", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd", journal = "Andragoške studije", title = "Politika doživotnog učenja u Evropi - EU, Škotska, Danska i Srbija, Lifelong learning policy in Europe: EU, Scotland, Denmark and Serbia", pages = "70-47", number = "1", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1145" }
Maksimović, M.. (2011). Politika doživotnog učenja u Evropi - EU, Škotska, Danska i Srbija. in Andragoške studije Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd.(1), 47-70. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1145
Maksimović M. Politika doživotnog učenja u Evropi - EU, Škotska, Danska i Srbija. in Andragoške studije. 2011;(1):47-70. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1145 .
Maksimović, Maja, "Politika doživotnog učenja u Evropi - EU, Škotska, Danska i Srbija" in Andragoške studije, no. 1 (2011):47-70, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1145 .