Приказ основних података о документу

Reading and vocabulary development skills in teaching language for specific purposes at university level

dc.creatorĐorović, Danijela
dc.date.accessioned2021-10-12T11:14:34Z
dc.date.available2021-10-12T11:14:34Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn0353-7919
dc.identifier.urihttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/1146
dc.description.abstractUčenje stranog jezika na univerzitetskom nivou ima svoje opravdanje u specifičnim, stručno orijentisanim jezičkim znanjima i veštinama koje stiču budući stručnjaci kroz pažljivo osmišljenu i programiranu nastavu. U kurikularnoj reformi, značajno mesto pripada izboru sadržaja kurseva jezika struke, a u njima opet važna je uloga veštine čitanja, kao ključne, ali svakako ne jedine veštine neophodne za obrazovanje i usavršavanje savremenog stručnjaka. Cilj ove veštine jeste osposobljavanje studenata da obave određene zadatke (da nauče nešto, dođu do informacija, osposobe se da nešto izvedu ili prikupe potreban materijal za diskusiju, pisanje, učenje). Tekst, kao prenosnik informacija, više nije krajnji cilj, već sredstvo kojim se stiže do cilja. Unapređivanje procesa čitanja i razumevanja stručnog teksta podrazumeva razvijanje kognitivnih i metakognitivnih sposobnosti poput očekivanja, predviđanja, formulisanja hipoteza i zaključaka, kao i korišćenje vanjezičkih resursa. U radu se razmatra specifičnost veštine čitanja i razvijanja vokabulara u nastavi jezika struke i daju primeri konkretnih nastavnih aktivnosti.sr
dc.description.abstractLearning LSP at university level has its justification in specific, discipline-oriented language knowledge and skills developed within a carefully planned and designed curriculum. The importance of LSP course content selection is crucial. An adequate reading syllabus design includes teaching reading for specific purposes: reading for specific assignment oriented information, reading for studying etc. Text is no longer an end in itself, but a means of acquiring knowledge. When it comes to LSP and academic texts, developing reading skills means enhancing cognitive and metacognitive abilities such as prediction, guessing, inferencing, hypothesizing. This paper examines some relevant issues involved in teaching academic and LSP reading and vocabulary development at tertiary level. Finally, some examples of activities easily implemented in any classroom are offered.en
dc.publisherUniverzitet u Nišu, Niš
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceTeme
dc.subjectrazvijanje vokabularasr
dc.subjectjezik struke na univerzitetusr
dc.subjectjezičke veštinesr
dc.subjectčitanjesr
dc.subjectvocabulary developmenten
dc.subjectreadingen
dc.subjectLSP at universityen
dc.subjectlanguage skillsen
dc.titleVeštine čitanja i razvijanja vokabulara za specifične potrebe u nastavi jezika struke na univerzitetskom nivousr
dc.titleReading and vocabulary development skills in teaching language for specific purposes at university levelen
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-NC-ND
dc.citation.epage836
dc.citation.issue3
dc.citation.other35(3): 819-836
dc.citation.rankM24
dc.citation.spage819
dc.citation.volume35
dc.identifier.fulltexthttp://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/139/1143.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1146
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу