Različiti pristupi u osmišljavanju koncepcije saznavanja u nastavi matematike
Different approaches in creating concepts of cognition in teaching mathematics
Апстракт
U radu se razmatraju različiti pristupi u osmišljavanju koncepcije saznavanja u nastavi matematike zastupljeni u teoriji razvijajuće nastave i u nekim drugim savremenim teorijskim orijentacijama. U okviru teorije razvijajuće nastave smatra se da ključnu ulogu u učenju i saznavanju u nastavi matematike, koje se odnosi na saznavanje predmeta, pojava i procesa objektivnog sveta, treba da ima sadržaj nastave matematike. Nastava i proces saznavanja treba da budu osmišljeni na takav način da se učenicima omogući otkrivanje unutrašnje suštine predmeta saznavanja, odnosno otkrivanje njihove unutrašnje matematičke suštine. Nastava zasnovana na ovoj koncepciji saznavanja omogućava formiranje stabilnog sistema matematičkih znanja i pojmova, što treba da bude jedna od osnovnih karakteristika efikasne nastave matematike koja vodi određenom nivou i kvalitetu postignuća učenika. Pored toga, savremena shvatanja o ulozi učenja i saznavanja u nastavi matematike ukazuju na činjenicu da važan zadatak nast...ave matematike treba da bude i formiranje matematičkog načina mišljenja kod učenika.
This paper discusses various approaches to the design concept of learning in mathematics represented in the theory of developmental teaching and in other contemporary theoretical orientations. Within the framework of developmental teaching, it is considered that a key role in learning and cognition in mathematics, which refers to knowing subjects, phenomena and processes of the objective world, should have the content of teaching mathematics. Teaching and the process of learning should be designed in such a way to enable students to discover the inner essence of the subject matter, or discover their internal mathematical essence. Teaching based on this concept of learning allows the formation of a stable system of mathematical knowledge and concepts, which should be one of the main characteristics of effective teaching of mathematics that takes a certain level and quality achievement. In addition, contemporary concepts of the role of learning and cognition in mathematics indicate that ...an important task in the teaching of mathematics should be to form a mathematical way of thinking of students.
Кључне речи:
učenje i saznavanje / sistem matematičkih znanja / nastava / matematika / matematički način mišljenja / teaching / mathematics / mathematical way of knowledge / learning and cognition / a system of mathematical knowledgeИзвор:
Inovacije u nastavi, 2011, 24, 1, 84-91Издавач:
- Univerzitet u Beogradu - Učiteljski fakultet, Beograd
Финансирање / пројекти:
- Образовање и учење - претпоставке европских интеграција (RS-MESTD-MPN2006-2010-149015)
Институција/група
Pedagogija / PedagogyTY - JOUR AU - Antonijević, Radovan PY - 2011 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/1189 AB - U radu se razmatraju različiti pristupi u osmišljavanju koncepcije saznavanja u nastavi matematike zastupljeni u teoriji razvijajuće nastave i u nekim drugim savremenim teorijskim orijentacijama. U okviru teorije razvijajuće nastave smatra se da ključnu ulogu u učenju i saznavanju u nastavi matematike, koje se odnosi na saznavanje predmeta, pojava i procesa objektivnog sveta, treba da ima sadržaj nastave matematike. Nastava i proces saznavanja treba da budu osmišljeni na takav način da se učenicima omogući otkrivanje unutrašnje suštine predmeta saznavanja, odnosno otkrivanje njihove unutrašnje matematičke suštine. Nastava zasnovana na ovoj koncepciji saznavanja omogućava formiranje stabilnog sistema matematičkih znanja i pojmova, što treba da bude jedna od osnovnih karakteristika efikasne nastave matematike koja vodi određenom nivou i kvalitetu postignuća učenika. Pored toga, savremena shvatanja o ulozi učenja i saznavanja u nastavi matematike ukazuju na činjenicu da važan zadatak nastave matematike treba da bude i formiranje matematičkog načina mišljenja kod učenika. AB - This paper discusses various approaches to the design concept of learning in mathematics represented in the theory of developmental teaching and in other contemporary theoretical orientations. Within the framework of developmental teaching, it is considered that a key role in learning and cognition in mathematics, which refers to knowing subjects, phenomena and processes of the objective world, should have the content of teaching mathematics. Teaching and the process of learning should be designed in such a way to enable students to discover the inner essence of the subject matter, or discover their internal mathematical essence. Teaching based on this concept of learning allows the formation of a stable system of mathematical knowledge and concepts, which should be one of the main characteristics of effective teaching of mathematics that takes a certain level and quality achievement. In addition, contemporary concepts of the role of learning and cognition in mathematics indicate that an important task in the teaching of mathematics should be to form a mathematical way of thinking of students. PB - Univerzitet u Beogradu - Učiteljski fakultet, Beograd T2 - Inovacije u nastavi T1 - Različiti pristupi u osmišljavanju koncepcije saznavanja u nastavi matematike T1 - Different approaches in creating concepts of cognition in teaching mathematics EP - 91 IS - 1 SP - 84 VL - 24 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1189 ER -
@article{ author = "Antonijević, Radovan", year = "2011", abstract = "U radu se razmatraju različiti pristupi u osmišljavanju koncepcije saznavanja u nastavi matematike zastupljeni u teoriji razvijajuće nastave i u nekim drugim savremenim teorijskim orijentacijama. U okviru teorije razvijajuće nastave smatra se da ključnu ulogu u učenju i saznavanju u nastavi matematike, koje se odnosi na saznavanje predmeta, pojava i procesa objektivnog sveta, treba da ima sadržaj nastave matematike. Nastava i proces saznavanja treba da budu osmišljeni na takav način da se učenicima omogući otkrivanje unutrašnje suštine predmeta saznavanja, odnosno otkrivanje njihove unutrašnje matematičke suštine. Nastava zasnovana na ovoj koncepciji saznavanja omogućava formiranje stabilnog sistema matematičkih znanja i pojmova, što treba da bude jedna od osnovnih karakteristika efikasne nastave matematike koja vodi određenom nivou i kvalitetu postignuća učenika. Pored toga, savremena shvatanja o ulozi učenja i saznavanja u nastavi matematike ukazuju na činjenicu da važan zadatak nastave matematike treba da bude i formiranje matematičkog načina mišljenja kod učenika., This paper discusses various approaches to the design concept of learning in mathematics represented in the theory of developmental teaching and in other contemporary theoretical orientations. Within the framework of developmental teaching, it is considered that a key role in learning and cognition in mathematics, which refers to knowing subjects, phenomena and processes of the objective world, should have the content of teaching mathematics. Teaching and the process of learning should be designed in such a way to enable students to discover the inner essence of the subject matter, or discover their internal mathematical essence. Teaching based on this concept of learning allows the formation of a stable system of mathematical knowledge and concepts, which should be one of the main characteristics of effective teaching of mathematics that takes a certain level and quality achievement. In addition, contemporary concepts of the role of learning and cognition in mathematics indicate that an important task in the teaching of mathematics should be to form a mathematical way of thinking of students.", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Učiteljski fakultet, Beograd", journal = "Inovacije u nastavi", title = "Različiti pristupi u osmišljavanju koncepcije saznavanja u nastavi matematike, Different approaches in creating concepts of cognition in teaching mathematics", pages = "91-84", number = "1", volume = "24", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1189" }
Antonijević, R.. (2011). Različiti pristupi u osmišljavanju koncepcije saznavanja u nastavi matematike. in Inovacije u nastavi Univerzitet u Beogradu - Učiteljski fakultet, Beograd., 24(1), 84-91. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1189
Antonijević R. Različiti pristupi u osmišljavanju koncepcije saznavanja u nastavi matematike. in Inovacije u nastavi. 2011;24(1):84-91. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1189 .
Antonijević, Radovan, "Različiti pristupi u osmišljavanju koncepcije saznavanja u nastavi matematike" in Inovacije u nastavi, 24, no. 1 (2011):84-91, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1189 .