Koliko je 'srpski' srpski film? - konceptualizacija kulturno normalnog i nenormalnog u savremenoj Srbiji
Le Film serbe à quel point est-il 'serbe'? La conceptualisation du culturellement normal et anormal dans la Serbie contemporaine
Abstract
Predmet rada jeste konstruisanje kulturnog kognitivnog modela normalnosti, a cilj pokazivanje shvatanja date kognitivne kategorije u savremenoj srpskoj kulturi od strane ispitaničke grupe, koja je formirana na osnovu sledećih parametara: dobi - između 24 i 37 godina; obrazovanja - kompletirano visoko ili više obrazovanje, ili studiraju još uvek; da su gledali 'Srpski film'. Pretpostavka od koje se pošlo u istraživanju bila je da će implikacije odgovora na pitanje o tome zašto se film zove tako, kako se zove, konotirati koncept kulturno nenormalnog, a da će ići, u osnovi, za pronalaženjem kulturnog kognitivnog modela društva u kojem se živi i načina na koji bi to trebalo da se čini - gde bi potonje predstavljalo posredno koncipiranje toga šta bi trebalo da bude kulturno normalno u tom pogledu.
The paper seeks to construct a cultural cognitive model of normality, with the aim of showing how this cognitive category is perceived in present-day Serbian culture by a respondent group consisting of university or college graduates or students, aged between 24 and 37, who have watched A Serbian Movie. The hypothesis of the study was that the implications of the replies to the question of why the movie is entitled as it is, would connote a concept of the culturally abnormal, and would, in essence, represent an attempt on the part of respondents to formulate a cultural cognitive model of the society in - which they live and the way that life in that society should be lived, the latter being an indirect conceptualization of what should be culturally normal.
Keywords:
Srbija / popularna kultura - film / normalno i nenormalno / kulturni kognitivni modeli / kulturna konceptualizacija / antropologija / Serbia / popular culture - film / normal and abnormal / cultural conceptualization / cultural cognitive models / anthropologySource:
Etnoantropološki problemi, 2011, 6, 2, 381-412Publisher:
- Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd
Funding / projects:
Collections
Institution/Community
Etnologija i antropologija / Ethnology and AnthropologyTY - JOUR AU - Žikić, Bojan PY - 2011 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/1238 AB - Predmet rada jeste konstruisanje kulturnog kognitivnog modela normalnosti, a cilj pokazivanje shvatanja date kognitivne kategorije u savremenoj srpskoj kulturi od strane ispitaničke grupe, koja je formirana na osnovu sledećih parametara: dobi - između 24 i 37 godina; obrazovanja - kompletirano visoko ili više obrazovanje, ili studiraju još uvek; da su gledali 'Srpski film'. Pretpostavka od koje se pošlo u istraživanju bila je da će implikacije odgovora na pitanje o tome zašto se film zove tako, kako se zove, konotirati koncept kulturno nenormalnog, a da će ići, u osnovi, za pronalaženjem kulturnog kognitivnog modela društva u kojem se živi i načina na koji bi to trebalo da se čini - gde bi potonje predstavljalo posredno koncipiranje toga šta bi trebalo da bude kulturno normalno u tom pogledu. AB - The paper seeks to construct a cultural cognitive model of normality, with the aim of showing how this cognitive category is perceived in present-day Serbian culture by a respondent group consisting of university or college graduates or students, aged between 24 and 37, who have watched A Serbian Movie. The hypothesis of the study was that the implications of the replies to the question of why the movie is entitled as it is, would connote a concept of the culturally abnormal, and would, in essence, represent an attempt on the part of respondents to formulate a cultural cognitive model of the society in - which they live and the way that life in that society should be lived, the latter being an indirect conceptualization of what should be culturally normal. PB - Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd T2 - Etnoantropološki problemi T1 - Koliko je 'srpski' srpski film? - konceptualizacija kulturno normalnog i nenormalnog u savremenoj Srbiji T1 - Le Film serbe à quel point est-il 'serbe'? La conceptualisation du culturellement normal et anormal dans la Serbie contemporaine T1 - How Serbian is a Serbian movie?: The conceptualization of the culturally normal and abnormal in present-day Serbia EP - 412 IS - 2 SP - 381 VL - 6 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1238 ER -
@article{ author = "Žikić, Bojan", year = "2011", abstract = "Predmet rada jeste konstruisanje kulturnog kognitivnog modela normalnosti, a cilj pokazivanje shvatanja date kognitivne kategorije u savremenoj srpskoj kulturi od strane ispitaničke grupe, koja je formirana na osnovu sledećih parametara: dobi - između 24 i 37 godina; obrazovanja - kompletirano visoko ili više obrazovanje, ili studiraju još uvek; da su gledali 'Srpski film'. Pretpostavka od koje se pošlo u istraživanju bila je da će implikacije odgovora na pitanje o tome zašto se film zove tako, kako se zove, konotirati koncept kulturno nenormalnog, a da će ići, u osnovi, za pronalaženjem kulturnog kognitivnog modela društva u kojem se živi i načina na koji bi to trebalo da se čini - gde bi potonje predstavljalo posredno koncipiranje toga šta bi trebalo da bude kulturno normalno u tom pogledu., The paper seeks to construct a cultural cognitive model of normality, with the aim of showing how this cognitive category is perceived in present-day Serbian culture by a respondent group consisting of university or college graduates or students, aged between 24 and 37, who have watched A Serbian Movie. The hypothesis of the study was that the implications of the replies to the question of why the movie is entitled as it is, would connote a concept of the culturally abnormal, and would, in essence, represent an attempt on the part of respondents to formulate a cultural cognitive model of the society in - which they live and the way that life in that society should be lived, the latter being an indirect conceptualization of what should be culturally normal.", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd", journal = "Etnoantropološki problemi", title = "Koliko je 'srpski' srpski film? - konceptualizacija kulturno normalnog i nenormalnog u savremenoj Srbiji, Le Film serbe à quel point est-il 'serbe'? La conceptualisation du culturellement normal et anormal dans la Serbie contemporaine, How Serbian is a Serbian movie?: The conceptualization of the culturally normal and abnormal in present-day Serbia", pages = "412-381", number = "2", volume = "6", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1238" }
Žikić, B.. (2011). Koliko je 'srpski' srpski film? - konceptualizacija kulturno normalnog i nenormalnog u savremenoj Srbiji. in Etnoantropološki problemi Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Odeljenje za etnologiju i antropologiju, Beograd., 6(2), 381-412. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1238
Žikić B. Koliko je 'srpski' srpski film? - konceptualizacija kulturno normalnog i nenormalnog u savremenoj Srbiji. in Etnoantropološki problemi. 2011;6(2):381-412. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1238 .
Žikić, Bojan, "Koliko je 'srpski' srpski film? - konceptualizacija kulturno normalnog i nenormalnog u savremenoj Srbiji" in Etnoantropološki problemi, 6, no. 2 (2011):381-412, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1238 .