REFF - Faculty of Philosophy Repository
University of Belgrade - Faculty of Philosophy
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   REFF
  • Psihologija / Psychology
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za psihologiju
  • View Item
  •   REFF
  • Psihologija / Psychology
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za psihologiju
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rešavanje matematičkih problema u realnom kontekstu - kvalitativna i kvantitativna analiza postignuća

Solving mathematical problems in real context: Qualitative and quantitative analysis of achievement

Thumbnail
2011
1248.pdf (3.393Mb)
Authors
Anić, Ivan
Pavlović-Babić, Dragica
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Osnovno istraživačko pitanje kojim se bavi ovaj rad je pitanje identifikovanja osnovnih prepreka na koje učenici nailaze pri rešavanju zadataka iz matematike, kako bi se definisali tipični koraci u ovladavanju matematičkim veštinama potrebnim za rešavanje primenjenih zadataka. U konceptualnom pogledu, rad je uklopljen u savremena određenja matematičke pismenosti kao kompetencije koja omogućava pojedincu da razume svet u kojem živi i da je osposobljen da donosi zasnovane odluke (npr. OECD/PISA). Istraživanje je realizovano u dve faze. Kvalitativnim istraživanjem, u uslovima individualnog ili interaktivnog rada na zadatku, nastojali smo da utvrdimo na koje načine učenici greše i na koje poteškoće nailaze pri rešavanju zadataka smeštenih u realan kontekst, kao i da utvrdimo koje su od tih grešaka i poteškoća tipične. Analizom sadržaja verbalnih iskaza učenika tokom rešavanja zadataka izdvojeni su problemi koji čine strategije rešavanja neefikasnim. Kvantitativnim istraživanjem proveravali... smo u kojoj meri su greške i poteškoće ustanovljene u prethodnoj fazi tipične, što može biti jasan dijagnostički znak koji ukazuje na sistemski nedostatak u nastavi matematike i instrumentima za procenu postignuća učenika. Uzorak je činilo 379 učenika prvog razreda beogradskih srednjih škola. Rezultati pokazuju da se uklanjanjem suvišnog podatka iz matematičkog zadatka statistički značajno podiže uspešnost u rešavanju, što ukazuje na to da učenici uspešno rešavaju one zadatke u kojima su selektovani podaci koji su potrebni za predviđene matematičke procedure. Preporuka je da se nastavnom praksom podržava i razvija veština selekcije podataka - da se iz velikog broja raspoloživih podataka izdvoje samo oni koji su neophodni u procesu rešavanja zadataka.

The basic research issue that this paper is dealing with relates to the question of identifying major obstacles the students meet when solving mathematical tasks, in order to define typical steps in acquiring mathematical skills necessary for solving applied tasks. Concetualization wise, our work is in accordance with contemporary definitions of mathematical literacy, seen as a competence which enables the individual to understand the world in which they live and to reach sound decisions (e.g. OECD, PISA). The research was conducted in two phases. By a qualitative research, in the conditions of individual and interactive work on the task, we tried to establish the ways in which the students make mistakes and the difficulties they encounter when solving the tasks situated in real context, as well as to determine which of these mistakes and difficulties are typical. By analyzing the students' verbal comments during the performance we singled out the problems which make the selected strat...egies inefficient. Using quantitative analysis we tried to establish which mistakes and difficulties, determined in the previous phase, are typical and might be taken as a clear diagnostic signal indicating a systemic lack in teaching mathematics and instruments for measuring students' achievements. The sample comprised 379 first-grade students from secondary schools in Belgrade. The results show that after removal of redundant data from a mathematical task successfulness in solving it increases statistically significantly, which indicates that students successfully solve those tasks which contain only selected data, necessary for the application of adequate mathematical procedures. Our suggestion is that teaching practice should support and develop the skill of data selection, i.e. from numerous data to select only those which are necessary in the process of task solving.

Keywords:
strategije rešavanja zadataka / rešavanje problema / program PISA / matematička pismenost / kognitivne kompetencije / the PISA programme / task solving strategies / problem solving / maythematical literacy / cognitive competencies
Source:
Nastava i vaspitanje, 2011, 60, 2, 193-205
Publisher:
  • Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd

ISSN: 0547-3330

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1251
URI
http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/1251
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za psihologiju
Institution/Community
Psihologija / Psychology
TY  - JOUR
AU  - Anić, Ivan
AU  - Pavlović-Babić, Dragica
PY  - 2011
UR  - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/1251
AB  - Osnovno istraživačko pitanje kojim se bavi ovaj rad je pitanje identifikovanja osnovnih prepreka na koje učenici nailaze pri rešavanju zadataka iz matematike, kako bi se definisali tipični koraci u ovladavanju matematičkim veštinama potrebnim za rešavanje primenjenih zadataka. U konceptualnom pogledu, rad je uklopljen u savremena određenja matematičke pismenosti kao kompetencije koja omogućava pojedincu da razume svet u kojem živi i da je osposobljen da donosi zasnovane odluke (npr. OECD/PISA). Istraživanje je realizovano u dve faze. Kvalitativnim istraživanjem, u uslovima individualnog ili interaktivnog rada na zadatku, nastojali smo da utvrdimo na koje načine učenici greše i na koje poteškoće nailaze pri rešavanju zadataka smeštenih u realan kontekst, kao i da utvrdimo koje su od tih grešaka i poteškoća tipične. Analizom sadržaja verbalnih iskaza učenika tokom rešavanja zadataka izdvojeni su problemi koji čine strategije rešavanja neefikasnim. Kvantitativnim istraživanjem proveravali smo u kojoj meri su greške i poteškoće ustanovljene u prethodnoj fazi tipične, što može biti jasan dijagnostički znak koji ukazuje na sistemski nedostatak u nastavi matematike i instrumentima za procenu postignuća učenika. Uzorak je činilo 379 učenika prvog razreda beogradskih srednjih škola. Rezultati pokazuju da se uklanjanjem suvišnog podatka iz matematičkog zadatka statistički značajno podiže uspešnost u rešavanju, što ukazuje na to da učenici uspešno rešavaju one zadatke u kojima su selektovani podaci koji su potrebni za predviđene matematičke procedure. Preporuka je da se nastavnom praksom podržava i razvija veština selekcije podataka - da se iz velikog broja raspoloživih podataka izdvoje samo oni koji su neophodni u procesu rešavanja zadataka.
AB  - The basic research issue that this paper is dealing with relates to the question of identifying major obstacles the students meet when solving mathematical tasks, in order to define typical steps in acquiring mathematical skills necessary for solving applied tasks. Concetualization wise, our work is in accordance with contemporary definitions of mathematical literacy, seen as a competence which enables the individual to understand the world in which they live and to reach sound decisions (e.g. OECD, PISA). The research was conducted in two phases. By a qualitative research, in the conditions of individual and interactive work on the task, we tried to establish the ways in which the students make mistakes and the difficulties they encounter when solving the tasks situated in real context, as well as to determine which of these mistakes and difficulties are typical. By analyzing the students' verbal comments during the performance we singled out the problems which make the selected strategies inefficient. Using quantitative analysis we tried to establish which mistakes and difficulties, determined in the previous phase, are typical and might be taken as a clear diagnostic signal indicating a systemic lack in teaching mathematics and instruments for measuring students' achievements. The sample comprised 379 first-grade students from secondary schools in Belgrade. The results show that after removal of redundant data from a mathematical task successfulness in solving it increases statistically significantly, which indicates that students successfully solve those tasks which contain only selected data, necessary for the application of adequate mathematical procedures. Our suggestion is that teaching practice should support and develop the skill of data selection, i.e. from numerous data to select only those which are necessary in the process of task solving.
PB  - Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd
T2  - Nastava i vaspitanje
T1  - Rešavanje matematičkih problema u realnom kontekstu - kvalitativna i kvantitativna analiza postignuća
T1  - Solving mathematical problems in real context: Qualitative and quantitative analysis of achievement
EP  - 205
IS  - 2
SP  - 193
VL  - 60
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1251
ER  - 
@article{
author = "Anić, Ivan and Pavlović-Babić, Dragica",
year = "2011",
abstract = "Osnovno istraživačko pitanje kojim se bavi ovaj rad je pitanje identifikovanja osnovnih prepreka na koje učenici nailaze pri rešavanju zadataka iz matematike, kako bi se definisali tipični koraci u ovladavanju matematičkim veštinama potrebnim za rešavanje primenjenih zadataka. U konceptualnom pogledu, rad je uklopljen u savremena određenja matematičke pismenosti kao kompetencije koja omogućava pojedincu da razume svet u kojem živi i da je osposobljen da donosi zasnovane odluke (npr. OECD/PISA). Istraživanje je realizovano u dve faze. Kvalitativnim istraživanjem, u uslovima individualnog ili interaktivnog rada na zadatku, nastojali smo da utvrdimo na koje načine učenici greše i na koje poteškoće nailaze pri rešavanju zadataka smeštenih u realan kontekst, kao i da utvrdimo koje su od tih grešaka i poteškoća tipične. Analizom sadržaja verbalnih iskaza učenika tokom rešavanja zadataka izdvojeni su problemi koji čine strategije rešavanja neefikasnim. Kvantitativnim istraživanjem proveravali smo u kojoj meri su greške i poteškoće ustanovljene u prethodnoj fazi tipične, što može biti jasan dijagnostički znak koji ukazuje na sistemski nedostatak u nastavi matematike i instrumentima za procenu postignuća učenika. Uzorak je činilo 379 učenika prvog razreda beogradskih srednjih škola. Rezultati pokazuju da se uklanjanjem suvišnog podatka iz matematičkog zadatka statistički značajno podiže uspešnost u rešavanju, što ukazuje na to da učenici uspešno rešavaju one zadatke u kojima su selektovani podaci koji su potrebni za predviđene matematičke procedure. Preporuka je da se nastavnom praksom podržava i razvija veština selekcije podataka - da se iz velikog broja raspoloživih podataka izdvoje samo oni koji su neophodni u procesu rešavanja zadataka., The basic research issue that this paper is dealing with relates to the question of identifying major obstacles the students meet when solving mathematical tasks, in order to define typical steps in acquiring mathematical skills necessary for solving applied tasks. Concetualization wise, our work is in accordance with contemporary definitions of mathematical literacy, seen as a competence which enables the individual to understand the world in which they live and to reach sound decisions (e.g. OECD, PISA). The research was conducted in two phases. By a qualitative research, in the conditions of individual and interactive work on the task, we tried to establish the ways in which the students make mistakes and the difficulties they encounter when solving the tasks situated in real context, as well as to determine which of these mistakes and difficulties are typical. By analyzing the students' verbal comments during the performance we singled out the problems which make the selected strategies inefficient. Using quantitative analysis we tried to establish which mistakes and difficulties, determined in the previous phase, are typical and might be taken as a clear diagnostic signal indicating a systemic lack in teaching mathematics and instruments for measuring students' achievements. The sample comprised 379 first-grade students from secondary schools in Belgrade. The results show that after removal of redundant data from a mathematical task successfulness in solving it increases statistically significantly, which indicates that students successfully solve those tasks which contain only selected data, necessary for the application of adequate mathematical procedures. Our suggestion is that teaching practice should support and develop the skill of data selection, i.e. from numerous data to select only those which are necessary in the process of task solving.",
publisher = "Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd",
journal = "Nastava i vaspitanje",
title = "Rešavanje matematičkih problema u realnom kontekstu - kvalitativna i kvantitativna analiza postignuća, Solving mathematical problems in real context: Qualitative and quantitative analysis of achievement",
pages = "205-193",
number = "2",
volume = "60",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1251"
}
Anić, I.,& Pavlović-Babić, D.. (2011). Rešavanje matematičkih problema u realnom kontekstu - kvalitativna i kvantitativna analiza postignuća. in Nastava i vaspitanje
Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd., 60(2), 193-205.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1251
Anić I, Pavlović-Babić D. Rešavanje matematičkih problema u realnom kontekstu - kvalitativna i kvantitativna analiza postignuća. in Nastava i vaspitanje. 2011;60(2):193-205.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1251 .
Anić, Ivan, Pavlović-Babić, Dragica, "Rešavanje matematičkih problema u realnom kontekstu - kvalitativna i kvantitativna analiza postignuća" in Nastava i vaspitanje, 60, no. 2 (2011):193-205,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1251 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About REFF | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About REFF | Send Feedback

OpenAIRERCUB