REFF - Faculty of Philosophy Repository
University of Belgrade - Faculty of Philosophy
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   REFF
  • Pedagogija / Pedagogy
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za pedagogiju
  • View Item
  •   REFF
  • Pedagogija / Pedagogy
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za pedagogiju
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Značaj razgranate strukture školskih aktivnosti

The importance of extended structure of school activities

Thumbnail
2011
1251.pdf (5.932Mb)
Authors
Hebib, Emina
Spasenović, Vera
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
U radu se razmatra pitanje potrebe i značaja organizovanja i realizovanja brojnih i raznovrsnih školskih aktivnosti ko je pored nastavnih aktivnosti treba da čine sastavni deo školskog programa, odnosno celinu strukture aktivnosti škole. Dat je pregled i objašnjenje većeg broja školskih aktivnosti koje su svrstane u sledeće kategorije: (a) školske aktivnosti namenjene učenicima (nastavne aktivnosti i druge vaspitno-obrazovne aktivnosti koje se realizuju u školi i van nje); (b) kulturno-obrazovne aktivnosti namenjene različitim kategorijama potencijalnih korisnika; (c) aktivnosti indirektno povezane sa nastavnim, vaspitno-obrazovnim radom i kulturnim delovanjem škole kojima se obezbeđuju pretpostavke uspešnog školskog rada. Posebna pažnja posvećena je sagledavanju mogućih efekata vaspitno-obrazovnih vannastavnih aktivnosti i to sa aspekta doprinosa koji one mogu imati na rad i razvoj učenika, profesionalne delovanje i ponašanje nastavnika i razvoj škole kao institucije. Ističe se da raz...granata struktura školskih aktivnosti doprinosi uspešnijem ostvarivanju predviđenih ciljeva i ishoda vaspitno-obrazovnog rada, profesionalnom razvoju nastavnika i ostalih zaposlenih u školi, kao i profilisanju programske specifičnosti škole.

The article elaborates the issue of the need and importance of organizing Abstract and realizing various school activities which, beside teaching/learning activities, should be a part of a school programme, i.e. the totality of the school activities structure. A review and explanation of a number of school activities are presented. The activities are listed in the following categories: (a) school activities for students (educational activities performed in and out of school); (b) cultural-educational activities for different categories of potential users; (c) activities indirectly related to educational and cultural roles of school as presuppositions of successful school work. Special attention is paid to possible effects educational outdoor activities may have on students' engage­ment and development, professional activities and behaviour of teachers and the development of the school as institution. The outstretched structure of school activities contributes successful completion of t...he planned educational goals and outcomes, stimulates further professional teacher development and other employees, and aids establishing a specific educational profile of the school.

Keywords:
struktura školskih aktivnosti / klasifikacija školskih aktivnosti / efekti vannastavnih aktivnosti / school activity structure / school activity classification / outdoor activity effect
Source:
Nastava i vaspitanje, 2011, 60, 1, 65-80
Publisher:
  • Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd

ISSN: 0547-3330

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1254
URI
http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/1254
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications - Odeljenje za pedagogiju
Institution/Community
Pedagogija / Pedagogy
TY  - JOUR
AU  - Hebib, Emina
AU  - Spasenović, Vera
PY  - 2011
UR  - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/1254
AB  - U radu se razmatra pitanje potrebe i značaja organizovanja i realizovanja brojnih i raznovrsnih školskih aktivnosti ko je pored nastavnih aktivnosti treba da čine sastavni deo školskog programa, odnosno celinu strukture aktivnosti škole. Dat je pregled i objašnjenje većeg broja školskih aktivnosti koje su svrstane u sledeće kategorije: (a) školske aktivnosti namenjene učenicima (nastavne aktivnosti i druge vaspitno-obrazovne aktivnosti koje se realizuju u školi i van nje); (b) kulturno-obrazovne aktivnosti namenjene različitim kategorijama potencijalnih korisnika; (c) aktivnosti indirektno povezane sa nastavnim, vaspitno-obrazovnim radom i kulturnim delovanjem škole kojima se obezbeđuju pretpostavke uspešnog školskog rada. Posebna pažnja posvećena je sagledavanju mogućih efekata vaspitno-obrazovnih vannastavnih aktivnosti i to sa aspekta doprinosa koji one mogu imati na rad i razvoj učenika, profesionalne delovanje i ponašanje nastavnika i razvoj škole kao institucije. Ističe se da razgranata struktura školskih aktivnosti doprinosi uspešnijem ostvarivanju predviđenih ciljeva i ishoda vaspitno-obrazovnog rada, profesionalnom razvoju nastavnika i ostalih zaposlenih u školi, kao i profilisanju programske specifičnosti škole.
AB  - The article elaborates the issue of the need and importance of organizing Abstract and realizing various school activities which, beside teaching/learning activities, should be a part of a school programme, i.e. the totality of the school activities structure. A review and explanation of a number of school activities are presented. The activities are listed in the following categories: (a) school activities for students (educational activities performed in and out of school); (b) cultural-educational activities for different categories of potential users; (c) activities indirectly related to educational and cultural roles of school as presuppositions of successful school work. Special attention is paid to possible effects educational outdoor activities may have on students' engage­ment and development, professional activities and behaviour of teachers and the development of the school as institution. The outstretched structure of school activities contributes successful completion of the planned educational goals and outcomes, stimulates further professional teacher development and other employees, and aids establishing a specific educational profile of the school.
PB  - Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd
T2  - Nastava i vaspitanje
T1  - Značaj razgranate strukture školskih aktivnosti
T1  - The importance of extended structure of school activities
EP  - 80
IS  - 1
SP  - 65
VL  - 60
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1254
ER  - 
@article{
author = "Hebib, Emina and Spasenović, Vera",
year = "2011",
abstract = "U radu se razmatra pitanje potrebe i značaja organizovanja i realizovanja brojnih i raznovrsnih školskih aktivnosti ko je pored nastavnih aktivnosti treba da čine sastavni deo školskog programa, odnosno celinu strukture aktivnosti škole. Dat je pregled i objašnjenje većeg broja školskih aktivnosti koje su svrstane u sledeće kategorije: (a) školske aktivnosti namenjene učenicima (nastavne aktivnosti i druge vaspitno-obrazovne aktivnosti koje se realizuju u školi i van nje); (b) kulturno-obrazovne aktivnosti namenjene različitim kategorijama potencijalnih korisnika; (c) aktivnosti indirektno povezane sa nastavnim, vaspitno-obrazovnim radom i kulturnim delovanjem škole kojima se obezbeđuju pretpostavke uspešnog školskog rada. Posebna pažnja posvećena je sagledavanju mogućih efekata vaspitno-obrazovnih vannastavnih aktivnosti i to sa aspekta doprinosa koji one mogu imati na rad i razvoj učenika, profesionalne delovanje i ponašanje nastavnika i razvoj škole kao institucije. Ističe se da razgranata struktura školskih aktivnosti doprinosi uspešnijem ostvarivanju predviđenih ciljeva i ishoda vaspitno-obrazovnog rada, profesionalnom razvoju nastavnika i ostalih zaposlenih u školi, kao i profilisanju programske specifičnosti škole., The article elaborates the issue of the need and importance of organizing Abstract and realizing various school activities which, beside teaching/learning activities, should be a part of a school programme, i.e. the totality of the school activities structure. A review and explanation of a number of school activities are presented. The activities are listed in the following categories: (a) school activities for students (educational activities performed in and out of school); (b) cultural-educational activities for different categories of potential users; (c) activities indirectly related to educational and cultural roles of school as presuppositions of successful school work. Special attention is paid to possible effects educational outdoor activities may have on students' engage­ment and development, professional activities and behaviour of teachers and the development of the school as institution. The outstretched structure of school activities contributes successful completion of the planned educational goals and outcomes, stimulates further professional teacher development and other employees, and aids establishing a specific educational profile of the school.",
publisher = "Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd",
journal = "Nastava i vaspitanje",
title = "Značaj razgranate strukture školskih aktivnosti, The importance of extended structure of school activities",
pages = "80-65",
number = "1",
volume = "60",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1254"
}
Hebib, E.,& Spasenović, V.. (2011). Značaj razgranate strukture školskih aktivnosti. in Nastava i vaspitanje
Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd., 60(1), 65-80.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1254
Hebib E, Spasenović V. Značaj razgranate strukture školskih aktivnosti. in Nastava i vaspitanje. 2011;60(1):65-80.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1254 .
Hebib, Emina, Spasenović, Vera, "Značaj razgranate strukture školskih aktivnosti" in Nastava i vaspitanje, 60, no. 1 (2011):65-80,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1254 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About REFF | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutions/communitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About REFF | Send Feedback

OpenAIRERCUB