Приказ основних података о документу

Pre-service teacher training in Serbia: The analysis of teacher college curricula compatibility

dc.creatorZlatković, Blagica
dc.creatorPetrović, Danijela
dc.date.accessioned2021-10-12T11:23:04Z
dc.date.available2021-10-12T11:23:04Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn0547-3330
dc.identifier.urihttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/1281
dc.description.abstractU akreditacionom ciklusu završenom 2008. godine fakulteti za obrazovanje učitelja u Srbiji nastojali su da zadovolje kriterijume postavljene Bolonjskom deklaracijom, pa su u tim nastojanjima početni, relativno usaglašeni programi i planovi učiteljskih fakulteta modifikovani u okviru svake institucije pojedinačno, bez jasno definisanog nacionalnog okvira. Zbog toga je neophodno preispitivanje kompatibilnosti sistema inicijalnog obrazovanja učitelja u Srbiji. Cilj ovog rada je bio da ispitamo usaglašenost studijskih programa na šest državnih fakulteta za obrazovanje učitelja u Srbiji. U radu je korišćena komparativna metoda, tj. uporedna analiza planova i programa učiteljskih fakulteta. Analiza je sprovedena na osnovu sledećih parametara: ukupan broj predmeta na studijskom programu za obrazovanje učitelja i broj predmeta po godinama studija; broj zastupljenih predmeta u pojedinim naučnim oblastima; broj zastupljenih predmeta prema kategorizaciji nastavnih predmeta akreditacione komisije i bodovna vrednost pojedinih nastavnih predmeta. Analizom je utvrđeno da se studijski planovi i programi učiteljskih fakulteta u Srbiji razlikuju po većini posmatranih parametara. Postojeća nekompatibilnost studijskih programa i planova učiteljskih fakulteta u Srbiji može se tolerisati ukoliko fakulteti i pored izraženih programskih razlika ostvaruju iste obrazovne ishode, odnosno obrazuju učitelje približno istih kompetencija.sr
dc.description.abstractIn the accreditation cycle which was completed in 2008, teacher colleges in Serbia strived to meet the criteria determined in the Bologna Declaration. Initially unified to a considerable degree these curricula have subsequently been modified in each institution separately without a clearly defined national framework. Hence the necessity for reexamination of the compatibility of the pre-service teacher training system in Serbia. Our research included six state-owned pre-service teacher colleges in Serbia. In our analysis we used the comparative method, i.e. the comparative analysis of pre-service teacher college curricula based on the following parameters: the total number of the subjects taught, the number of subjects in each study year; the number of subjects within specific scientific fields; the number of subjects categorized by the Accreditation Committee and the credits value of individual subjects. The analysis confirmed that there are differences between the pre-service teacher college curricula across the majority of the parameters. The existing incompatibility of the curricula for teacher training faculties in Serbia can be tolerated if these institutions, despite the perceived differences, achieve the same educational outcomes and equip the teachers with approximately the same competencies.en
dc.publisherPedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179018/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceNastava i vaspitanje
dc.subjectstudijski planovi i programi učiteljskih fakultetasr
dc.subjectmobilnostsr
dc.subjectkompetencije budućih učiteljasr
dc.subjectinicijalno obrazovanje učiteljasr
dc.subjectBolonjski processr
dc.subjectthe Bologna processen
dc.subjectteacher training college curriculaen
dc.subjectpre-service teacher trainingen
dc.subjectmobilityen
dc.subjectfuture teacher competenciesen
dc.titleInicijalno obrazovanje učitelja u Srbiji - analiza kompatibilnosti planova i programa učiteljskih fakultetasr
dc.titlePre-service teacher training in Serbia: The analysis of teacher college curricula compatibilityen
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage663
dc.citation.issue4
dc.citation.other60(4): 651-663
dc.citation.rankM24
dc.citation.spage651
dc.citation.volume60
dc.identifier.fulltexthttp://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/262/1278.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1281
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу