Приказ основних података о документу

Civic education attendance as a factor of youth political knowledge, pro-democratic beliefs and political activism

dc.creatorPavlović, Zoran
dc.date.accessioned2021-10-12T11:31:32Z
dc.date.available2021-10-12T11:31:32Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn0352-7379
dc.identifier.urihttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/1414
dc.description.abstractPredmet rada je analiza relativne važnosti nastave građanskog vaspitanja kao činioca nekih političkih orijentacija. Analizirana je značajnost (ne)pohađanja građanskog vaspitanja kao jednog od prediktora političkog znanja, političke efikasnosti, političke tolerancije, političkog aktivizma i odnosa prema demokratskom sistemu. Istraživanje anketnog tipa sprovedeno je u 25 srednjih škola s teritorije grada Beograda, na uzorku od 788 učenika četvrtog razreda. Rezultati analize ukazuju na to da je (ne)pohađanje građanskog vaspitanja najznačajniji prediktor uopštenog odnosa prema demokratskom političkom sistemu, dok u svim ostalim slučajevima nema značajnih razlika između učenika koji pohađaju ovaj predmet i onih koji ga ne pohađaju. U zaključnom delu diskutuju se neka ograničenja nastave građanskog vaspitanja, kao i značaj šireg školskog i društvenog konteksta za ostvarivanje propagiranih obrazovnih ciljeva.sr
dc.description.abstractThe paper explores the relative importance of civic education courses as the factor of some pro-democratic orientations. The significance of civic education (non) attendance as a predictor of political knowledge, political efficacy, political tolerance, political activism and support for democratic political system is analyzed. The survey was conducted in 25 secondary schools from the territory of the city of Belgrade on the sample of 788 final year students. The results indicate that civic education (non) attendance is the most important predictor of the support for democratic political system, while in all other cases the differences between those who attend it and those who do not are not significant. The concluding section discusses some shortcomings of civic education courses as well as the role of the wider school and social context in the accomplishment of the propagated educational goals.en
dc.publisherUniverzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za psihologiju, Beograd
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Integrated and Interdisciplinary Research (IIR or III)/47010/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourcePsihološka istraživanja
dc.subjectSrbijasr
dc.subjectprodemokratska uverenjasr
dc.subjectpolitičko znanjesr
dc.subjectpolitički aktivizamsr
dc.subjectmladisr
dc.subjectgrađansko vaspitanjesr
dc.subjectyouthen
dc.subjectSerbiaen
dc.subjectpro-democratic beliefsen
dc.subjectpolitical knowledgeen
dc.subjectpolitical activismen
dc.subjectcivic educationen
dc.titlePohađanje nastave građanskog vaspitanja kao činilac političkog znanja, prodemokratskih uverenja i političkog aktivizma mladihsr
dc.titleCivic education attendance as a factor of youth political knowledge, pro-democratic beliefs and political activismen
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage184
dc.citation.issue2
dc.citation.other15(2): 169-184
dc.citation.rankM52
dc.citation.spage169
dc.citation.volume15
dc.identifier.doi10.5937/PsIstra1202169P
dc.identifier.fulltexthttp://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/367/1411.pdf
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу