Komercijalizacija i različiti oblici visokoškolskog obrazovanja
Commercialization and different forms of higher education
Апстракт
Cilj ovog rada jeste sagledavanje odnosa komercijalizacije i različitih oblika visokoškolskog obrazovanja (akademsko, strukovno visoko obrazovanje, stručna obuka). Komercijalizacija, u širem smislu, shvaćena kao tesna povezanost visokoškolskog obrazovanja i ekonomskog sektora i, u užem smislu, kao obezbeđivanje obrazovanja sa primarnim ciljem ostvarivanja profita je uglavnom ograničena na različite vidove stručne obuke i obrazovne programe profesionalnog obrazovanja nižih i kraćih obrazovnih stepena za kojima postoji potražnja na tržištu rada. Za univerzitetsko obrazovanje koje zadržava orijentaciju na opšte obrazovanje i fundamentalna naučna istraživanja komercijalizacija predstavlja veliki rizik žrtvovanja akademskih sloboda i vrednosti.
The goal of this abstract is to tap into the relationship between commercialization and different forms of higher education (academic, vocational higher education, vocational training). In wider sense, commercialization, seen as a tight connection between higher education and economic sector, and more concretely, as a provision of education with primary goal to gain profit, is mainly limited to different forms of vocational training and educational programs for professional education in lower and shorter educational levels demanded at the labor market. University education is still oriented towards general education and fundamental scientific research presents a big risk of sacrificing academic freedom and values.
Кључне речи:
univerzitetsko obrazovanje kao javno dobro / neprofitne i profitne institucije visokoškolskog obrazovanja / komercijalizacija visokoškolskog obrazovanja / university education as public good / non-profit and profit institutions of higher education / commercialization of higher educationИзвор:
Andragoške studije, 2012, 2, 59-70Издавач:
- Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd
Институција/група
Pedagogija / PedagogyTY - JOUR AU - Bodroški-Spariosu, Biljana PY - 2012 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/1479 AB - Cilj ovog rada jeste sagledavanje odnosa komercijalizacije i različitih oblika visokoškolskog obrazovanja (akademsko, strukovno visoko obrazovanje, stručna obuka). Komercijalizacija, u širem smislu, shvaćena kao tesna povezanost visokoškolskog obrazovanja i ekonomskog sektora i, u užem smislu, kao obezbeđivanje obrazovanja sa primarnim ciljem ostvarivanja profita je uglavnom ograničena na različite vidove stručne obuke i obrazovne programe profesionalnog obrazovanja nižih i kraćih obrazovnih stepena za kojima postoji potražnja na tržištu rada. Za univerzitetsko obrazovanje koje zadržava orijentaciju na opšte obrazovanje i fundamentalna naučna istraživanja komercijalizacija predstavlja veliki rizik žrtvovanja akademskih sloboda i vrednosti. AB - The goal of this abstract is to tap into the relationship between commercialization and different forms of higher education (academic, vocational higher education, vocational training). In wider sense, commercialization, seen as a tight connection between higher education and economic sector, and more concretely, as a provision of education with primary goal to gain profit, is mainly limited to different forms of vocational training and educational programs for professional education in lower and shorter educational levels demanded at the labor market. University education is still oriented towards general education and fundamental scientific research presents a big risk of sacrificing academic freedom and values. PB - Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd T2 - Andragoške studije T1 - Komercijalizacija i različiti oblici visokoškolskog obrazovanja T1 - Commercialization and different forms of higher education EP - 70 IS - 2 SP - 59 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1479 ER -
@article{ author = "Bodroški-Spariosu, Biljana", year = "2012", abstract = "Cilj ovog rada jeste sagledavanje odnosa komercijalizacije i različitih oblika visokoškolskog obrazovanja (akademsko, strukovno visoko obrazovanje, stručna obuka). Komercijalizacija, u širem smislu, shvaćena kao tesna povezanost visokoškolskog obrazovanja i ekonomskog sektora i, u užem smislu, kao obezbeđivanje obrazovanja sa primarnim ciljem ostvarivanja profita je uglavnom ograničena na različite vidove stručne obuke i obrazovne programe profesionalnog obrazovanja nižih i kraćih obrazovnih stepena za kojima postoji potražnja na tržištu rada. Za univerzitetsko obrazovanje koje zadržava orijentaciju na opšte obrazovanje i fundamentalna naučna istraživanja komercijalizacija predstavlja veliki rizik žrtvovanja akademskih sloboda i vrednosti., The goal of this abstract is to tap into the relationship between commercialization and different forms of higher education (academic, vocational higher education, vocational training). In wider sense, commercialization, seen as a tight connection between higher education and economic sector, and more concretely, as a provision of education with primary goal to gain profit, is mainly limited to different forms of vocational training and educational programs for professional education in lower and shorter educational levels demanded at the labor market. University education is still oriented towards general education and fundamental scientific research presents a big risk of sacrificing academic freedom and values.", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd", journal = "Andragoške studije", title = "Komercijalizacija i različiti oblici visokoškolskog obrazovanja, Commercialization and different forms of higher education", pages = "70-59", number = "2", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1479" }
Bodroški-Spariosu, B.. (2012). Komercijalizacija i različiti oblici visokoškolskog obrazovanja. in Andragoške studije Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd.(2), 59-70. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1479
Bodroški-Spariosu B. Komercijalizacija i različiti oblici visokoškolskog obrazovanja. in Andragoške studije. 2012;(2):59-70. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1479 .
Bodroški-Spariosu, Biljana, "Komercijalizacija i različiti oblici visokoškolskog obrazovanja" in Andragoške studije, no. 2 (2012):59-70, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1479 .