Upotreba medija među mladima u Srbiji
Media use among young people in Serbia
Abstract
Cilj rada je da pokaže kako su štampani i elektronski mediji korišćeni među mladima u Srbiji. Analizom ćemo pokušati da prikažemo različite modalitete korišćenja medija u odnosu na demografske i socioekonomske osobine mladih, sa pretpostavkom da godine, pol, mesto stanovanja, obrazovanje, zanimanje, i dr. utiču na izbor medija, sadržaje koje mladi preferiraju, kao i količinu vremena koju posvećuju konzumaciji istih. Pitanje koje je najviše potaklo našu pažnju je mogućnost pristupa različitim vrstama medija - štampi, televiziji i internetu - jer mediji predstavljaju i jednu od ključnih pretpostavki društvene participacije.
The aim of this paper is to present how the electronic and print media have been used among the youth in Serbia. The analysis aims to show diverse modes of media usage in relation to the demographic and socio-economic characteristics of the youth, on the assumption that age, sex, residence, education, occupation, etc. influence the choice of media, the contents that young people prefer, as well as the amount of time spent on their usage. The issue that prompted our attention most is access to different types of media (print, television and internet) because the media also represent one of the key preconditions of social participation.
Keywords:
televizija / štampani mediji / mladi / internet / informaciono društvo / youth / television / print media / internet / information societySource:
Sociologija, 2012, 54, 2, 369-385Publisher:
- Sociološko udruženje Srbije i Crne Gore, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za sociološka istraživanja, Beograd
Funding / projects:
Institution/Community
Sociologija / SociologyTY - JOUR AU - Stanojević, Dragan PY - 2012 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/1481 AB - Cilj rada je da pokaže kako su štampani i elektronski mediji korišćeni među mladima u Srbiji. Analizom ćemo pokušati da prikažemo različite modalitete korišćenja medija u odnosu na demografske i socioekonomske osobine mladih, sa pretpostavkom da godine, pol, mesto stanovanja, obrazovanje, zanimanje, i dr. utiču na izbor medija, sadržaje koje mladi preferiraju, kao i količinu vremena koju posvećuju konzumaciji istih. Pitanje koje je najviše potaklo našu pažnju je mogućnost pristupa različitim vrstama medija - štampi, televiziji i internetu - jer mediji predstavljaju i jednu od ključnih pretpostavki društvene participacije. AB - The aim of this paper is to present how the electronic and print media have been used among the youth in Serbia. The analysis aims to show diverse modes of media usage in relation to the demographic and socio-economic characteristics of the youth, on the assumption that age, sex, residence, education, occupation, etc. influence the choice of media, the contents that young people prefer, as well as the amount of time spent on their usage. The issue that prompted our attention most is access to different types of media (print, television and internet) because the media also represent one of the key preconditions of social participation. PB - Sociološko udruženje Srbije i Crne Gore, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za sociološka istraživanja, Beograd T2 - Sociologija T1 - Upotreba medija među mladima u Srbiji T1 - Media use among young people in Serbia EP - 385 IS - 2 SP - 369 VL - 54 DO - 10.2298/SOC1202369S ER -
@article{ author = "Stanojević, Dragan", year = "2012", abstract = "Cilj rada je da pokaže kako su štampani i elektronski mediji korišćeni među mladima u Srbiji. Analizom ćemo pokušati da prikažemo različite modalitete korišćenja medija u odnosu na demografske i socioekonomske osobine mladih, sa pretpostavkom da godine, pol, mesto stanovanja, obrazovanje, zanimanje, i dr. utiču na izbor medija, sadržaje koje mladi preferiraju, kao i količinu vremena koju posvećuju konzumaciji istih. Pitanje koje je najviše potaklo našu pažnju je mogućnost pristupa različitim vrstama medija - štampi, televiziji i internetu - jer mediji predstavljaju i jednu od ključnih pretpostavki društvene participacije., The aim of this paper is to present how the electronic and print media have been used among the youth in Serbia. The analysis aims to show diverse modes of media usage in relation to the demographic and socio-economic characteristics of the youth, on the assumption that age, sex, residence, education, occupation, etc. influence the choice of media, the contents that young people prefer, as well as the amount of time spent on their usage. The issue that prompted our attention most is access to different types of media (print, television and internet) because the media also represent one of the key preconditions of social participation.", publisher = "Sociološko udruženje Srbije i Crne Gore, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za sociološka istraživanja, Beograd", journal = "Sociologija", title = "Upotreba medija među mladima u Srbiji, Media use among young people in Serbia", pages = "385-369", number = "2", volume = "54", doi = "10.2298/SOC1202369S" }
Stanojević, D.. (2012). Upotreba medija među mladima u Srbiji. in Sociologija Sociološko udruženje Srbije i Crne Gore, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za sociološka istraživanja, Beograd., 54(2), 369-385. https://doi.org/10.2298/SOC1202369S
Stanojević D. Upotreba medija među mladima u Srbiji. in Sociologija. 2012;54(2):369-385. doi:10.2298/SOC1202369S .
Stanojević, Dragan, "Upotreba medija među mladima u Srbiji" in Sociologija, 54, no. 2 (2012):369-385, https://doi.org/10.2298/SOC1202369S . .