Приказ основних података о документу

Kak škol'nye psihologi v Serbii otnosjatsja k svoej professional'noj roli

dc.creatorPetrović, Danijela
dc.creatorDimitrijević, Bojana M.
dc.date.accessioned2021-10-12T11:42:02Z
dc.date.available2021-10-12T11:42:02Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn0547-3330
dc.identifier.urihttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/1579
dc.description.abstractU ovom istraživanju nastojali smo da ustanovimo kako školski psiholozi u Srbiji vide svoju profesionalnu ulogu u kontekstu reforme obrazovanja i zakonskih promena. U istraživanju je učestvovalo 105 školskih psihologa iz osnovnih škola sa teritorije Srbije. Podaci o različitim aspektima uloge psihologa prikupljeni su pomoću upitnika. Kao izuzetno značajne delatnosti školskog psihologa procenjene su individualno i grupno savetovanje učenika, profesionalno usavršavanje, saradnja sa roditeljima i pomoć u učenju i podrška razvoju učenika. Školski psiholozi smatraju da u svom radu da više vremena treba da posvete upravo onim delatnostima koje su ocenili kao izuzetno značajne. Kao specifično psihološke delatnosti, psiholozi izdvajaju psihološku procenu, individualno i grupno savetovanje i pružanje konsultativnih usluga. Na osnovu dobijenih rezultata može se zaključiti da školski psiholozi kao najznačajnije delatnosti u svom radu percipiraju upravo one delatnosti koje su u Pravilniku o programu svih oblika rada stručnih saradnika iz 2012. godine navedene kao specifični stručni poslovi za psihologe u obrazovanju. Ujedno to su delatnosti kojima ispitivani školski psiholozi žele da posvete najveći deo radnog vremena, što pokazuje da novi pravilnih odgovara aktuelnim potrebama školskih psihologa. .sr
dc.description.abstractIn this research we tried to determine how school psychologists in Serbia perceive their professional role in the context of the educational reforms and legal changes. The sample included 105 elementary school psychologists from Serbia. The data were gathered by the use of a questionnaire. Individual and group counseling were estimated as the most important activities of a school psychologist. Then follow professional in-service training, cooperation with parents and assistance in studying together with supporting the development of the student. School psychologists think that they should pay more attention to the activities labeled as the most important. As a specifically psychological the respondents stressed psychological assessment, individual and group counseling and consultancy services. Based on the obtained results it can be concluded that school psychologists perceive as the most important those activities which are cited in the Regulations of All Forms of Work of Professional School Counselors from 2012 as specific expert activities of psychologists in education. At the same time these are the activities to which the psychologists want to devote most of their working time, which means that the new Regulations meet the current needs of the psychologists.en
dc.publisherPedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179018/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceNastava i vaspitanje
dc.subjectuloga psihologasr
dc.subjectškolski psiholozisr
dc.subjectsamoprocenasr
dc.subjectobrazovanjesr
dc.subjectdelatnostisr
dc.subjectself-assessmenten
dc.subjectschool psychologistsen
dc.subjectrole of psychologisten
dc.subjecteducationen
dc.subjectactivitiesen
dc.titleKako školski psiholozi u Srbiji vide svoju profesionalnu ulogu?sr
dc.titleKak škol'nye psihologi v Serbii otnosjatsja k svoej professional'noj roliru
dc.titleHow school psychologists see their professional role?en
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage437
dc.citation.issue3
dc.citation.other62(3): 421-437
dc.citation.rankM24
dc.citation.spage421
dc.citation.volume62
dc.identifier.fulltexthttp://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/497/1576.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1579
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу