Приказ основних података о документу

Uroven' i kačestvo aktivnosti v processe intellektual'nogo vospitanija

dc.creatorAntonijević, Radovan
dc.creatorMitrović, Milica
dc.date.accessioned2021-10-12T11:42:06Z
dc.date.available2021-10-12T11:42:06Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn0547-3330
dc.identifier.urihttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/1580
dc.description.abstractPojedina kognitivna svojstva učenika razvijaju se u procesu intelektualnog vaspitanja u nastavi upražnjavanjem različitih organizovanih aktivnosti nastavnika i učenika, koje imaju ulogu da omoguće razvoj tih istih svojstava. Od školskih nastavnih predmeta matematika predstavlja potencijalno najbolji model osmišljenog uticaja na razvoj i unapređivanje pojedinih kognitivnih sposobnosti i veština. Na mikroplanu, u procesu intelektualnog vaspitanja aktivnosti učenika treba da budu usmerene na savladavanje konstituisanih kognitivnih prepreka (rešavanjem zadataka, traženjem odgovora na pitanja i ispunjavanjem drugih zahteva koji iniciraju misaone aktivnosti), što omogućava razvoj i unapređivanje kognitivnih sposobnosti i veština. Oblici, sadržaj, nivo i kvalitet aktivnosti koje se upražnjavaju pri savladavanju kognitivne prepreke zavise od specifičnosti individue koja se suočava sa kognitivnom preprekom, kao i od složenosti i težine same kognitivne prepreke. Svaka situacija uspešno savladane kognitivne prepreke u procesu intelektualnog vaspitanja predstavlja bar minimalno unapređivanje nekog kognitivnog svojstva učenika, odnosno dostizanje nekog naprednijeg stanja u procesu razvoja tog svojstva. .sr
dc.description.abstractCertain cognitive features are developed in the process of intellectual education by the use of teachers and students' various organized activities aimed at enhancing the development of these features. Among school subjects mathematics is potentially the best model of sophisticated influence on the development and enhancement of certain cognitive abilities and skills. At the micro level, in the process of intellectual education the activities of the students should be directed to overcoming constituted cognitive barriers (task solving, seeking answers to set questions and fulfilling other requirements which initiate thinking activities) The forms, contents, level and quality of the activities which are applied in the process of overcoming a barrier depend upon the specificity of the individual that faces a cognitive barrier, and the complexity and difficulty of the barrier. Each situation in which a cognitive barrier is successfully overcome means at least a minimal improvement of a particular cognitive feature, i.e. reaching a more advanced state in the process of the development of that feature.en
dc.publisherPedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179060/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceNastava i vaspitanje
dc.subjectuticaj na razvojsr
dc.subjectkognitivna preprekasr
dc.subjectintelektualno vaspitanjesr
dc.subjectaktivnostsr
dc.subjectintellectual educationen
dc.subjectinfluence upon developmenten
dc.subjectcognitive barrieren
dc.subjectactivityen
dc.titleNivo i kvalitet aktivnosti u procesu intelektualnog vaspitanjasr
dc.titleUroven' i kačestvo aktivnosti v processe intellektual'nogo vospitanijaru
dc.titleThe level and quality of activities in the process of intellectual educationen
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage478
dc.citation.issue3
dc.citation.other62(3): 465-478
dc.citation.rankM24
dc.citation.spage465
dc.citation.volume62
dc.identifier.fulltexthttp://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/498/1577.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1580
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу