Verbalni iskaz ispitanika - izvor podataka u pedagoškim istraživanjima
Slovesnoe vyskazyvanie kak istočnik dannyh v pedagogičeskih issledovanijah
Abstract
U radu se analizira verbalni iskaz ispitanika kao jedan od izvora podataka u pedagoškim istraživanjima. Polazi se od razmatranja shvatanja termina podatak, sa posebnim osvrtom na njegovo značenje u oblasti metodologije, preciznije rečeno, u oblasti prikupljanja podataka u empirijskim istraživanjima. Priroda i osobenosti ovog izvora podataka analiziraju se u kontekstu sagledavanja karakteristika tehnika zasnovanih na verbalnoj komunikaciji, kognitivne osnove na kojoj počiva proces odgovaranja na pitanja i potencijalnih izvora grešaka u procesu odgovaranja na pitanja. Na osnovu razmatranja navedenih pitanja, ukazuje se na mogućnosti i ograničenja korišćenja verbalnog iskaza ispitanika kao izvora podataka u pedagoškim istraživanjima. Jedan od glavnih argumenata u prilog potrebi i opravdanosti upotrebe ovog izvora podataka u istraživanju sadržan je u činjenici da on, za većinu pojava u pedagogiji, omogućava prikupljanje podataka iz primarnog i relevantnog izvora, tj. od čoveka. .
The paper deals with verbal statements of respondents as one of data sources in pedagogic research. First the term data is discussed and attention is paid to the meaning of data in the field of methodology, or more precisely, in the field of collecting data for empirical research. The nature and specifities of this source are analyzed in the context of considering the characteristics of the techniques based on verbal communication, cognitive basis on which the process of answering questions lies and potential sources of errors in the process of question answering. Based on the consideration of the cited issues suggestions are made related to the possibilities and limitations of using verbal statements of the respondents as a source of data in pedagogical research. One of the main arguments in favor of the need and justification of the use of this source of data lies in the fact that it enables data collecting, for the majority of pedagogic issues, from the primary and relevant source, ...i.e. man.
Keywords:
verbalni iskaz ispitanika / tehnike zasnovane na verbalnoj komunikaciji / podatak / techniques based on verbal communication / respondent's verbal statement / dataSource:
Nastava i vaspitanje, 2013, 62, 3, 525-538Publisher:
- Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd
Funding / projects:
Institution/Community
Pedagogija / PedagogyTY - JOUR AU - Matović, Nataša PY - 2013 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/1582 AB - U radu se analizira verbalni iskaz ispitanika kao jedan od izvora podataka u pedagoškim istraživanjima. Polazi se od razmatranja shvatanja termina podatak, sa posebnim osvrtom na njegovo značenje u oblasti metodologije, preciznije rečeno, u oblasti prikupljanja podataka u empirijskim istraživanjima. Priroda i osobenosti ovog izvora podataka analiziraju se u kontekstu sagledavanja karakteristika tehnika zasnovanih na verbalnoj komunikaciji, kognitivne osnove na kojoj počiva proces odgovaranja na pitanja i potencijalnih izvora grešaka u procesu odgovaranja na pitanja. Na osnovu razmatranja navedenih pitanja, ukazuje se na mogućnosti i ograničenja korišćenja verbalnog iskaza ispitanika kao izvora podataka u pedagoškim istraživanjima. Jedan od glavnih argumenata u prilog potrebi i opravdanosti upotrebe ovog izvora podataka u istraživanju sadržan je u činjenici da on, za većinu pojava u pedagogiji, omogućava prikupljanje podataka iz primarnog i relevantnog izvora, tj. od čoveka. . AB - The paper deals with verbal statements of respondents as one of data sources in pedagogic research. First the term data is discussed and attention is paid to the meaning of data in the field of methodology, or more precisely, in the field of collecting data for empirical research. The nature and specifities of this source are analyzed in the context of considering the characteristics of the techniques based on verbal communication, cognitive basis on which the process of answering questions lies and potential sources of errors in the process of question answering. Based on the consideration of the cited issues suggestions are made related to the possibilities and limitations of using verbal statements of the respondents as a source of data in pedagogical research. One of the main arguments in favor of the need and justification of the use of this source of data lies in the fact that it enables data collecting, for the majority of pedagogic issues, from the primary and relevant source, i.e. man. PB - Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd T2 - Nastava i vaspitanje T1 - Verbalni iskaz ispitanika - izvor podataka u pedagoškim istraživanjima T1 - Slovesnoe vyskazyvanie kak istočnik dannyh v pedagogičeskih issledovanijah T1 - Respondents' verbal statements: The source of data in pedagogic research EP - 538 IS - 3 SP - 525 VL - 62 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1582 ER -
@article{ author = "Matović, Nataša", year = "2013", abstract = "U radu se analizira verbalni iskaz ispitanika kao jedan od izvora podataka u pedagoškim istraživanjima. Polazi se od razmatranja shvatanja termina podatak, sa posebnim osvrtom na njegovo značenje u oblasti metodologije, preciznije rečeno, u oblasti prikupljanja podataka u empirijskim istraživanjima. Priroda i osobenosti ovog izvora podataka analiziraju se u kontekstu sagledavanja karakteristika tehnika zasnovanih na verbalnoj komunikaciji, kognitivne osnove na kojoj počiva proces odgovaranja na pitanja i potencijalnih izvora grešaka u procesu odgovaranja na pitanja. Na osnovu razmatranja navedenih pitanja, ukazuje se na mogućnosti i ograničenja korišćenja verbalnog iskaza ispitanika kao izvora podataka u pedagoškim istraživanjima. Jedan od glavnih argumenata u prilog potrebi i opravdanosti upotrebe ovog izvora podataka u istraživanju sadržan je u činjenici da on, za većinu pojava u pedagogiji, omogućava prikupljanje podataka iz primarnog i relevantnog izvora, tj. od čoveka. ., The paper deals with verbal statements of respondents as one of data sources in pedagogic research. First the term data is discussed and attention is paid to the meaning of data in the field of methodology, or more precisely, in the field of collecting data for empirical research. The nature and specifities of this source are analyzed in the context of considering the characteristics of the techniques based on verbal communication, cognitive basis on which the process of answering questions lies and potential sources of errors in the process of question answering. Based on the consideration of the cited issues suggestions are made related to the possibilities and limitations of using verbal statements of the respondents as a source of data in pedagogical research. One of the main arguments in favor of the need and justification of the use of this source of data lies in the fact that it enables data collecting, for the majority of pedagogic issues, from the primary and relevant source, i.e. man.", publisher = "Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd", journal = "Nastava i vaspitanje", title = "Verbalni iskaz ispitanika - izvor podataka u pedagoškim istraživanjima, Slovesnoe vyskazyvanie kak istočnik dannyh v pedagogičeskih issledovanijah, Respondents' verbal statements: The source of data in pedagogic research", pages = "538-525", number = "3", volume = "62", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1582" }
Matović, N.. (2013). Verbalni iskaz ispitanika - izvor podataka u pedagoškim istraživanjima. in Nastava i vaspitanje Pedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd., 62(3), 525-538. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1582
Matović N. Verbalni iskaz ispitanika - izvor podataka u pedagoškim istraživanjima. in Nastava i vaspitanje. 2013;62(3):525-538. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1582 .
Matović, Nataša, "Verbalni iskaz ispitanika - izvor podataka u pedagoškim istraživanjima" in Nastava i vaspitanje, 62, no. 3 (2013):525-538, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1582 .