Приказ основних података о документу

Slovesnoe vyskazyvanie kak istočnik dannyh v pedagogičeskih issledovanijah

dc.creatorMatović, Nataša
dc.date.accessioned2021-10-12T11:42:14Z
dc.date.available2021-10-12T11:42:14Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn0547-3330
dc.identifier.urihttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/1582
dc.description.abstractU radu se analizira verbalni iskaz ispitanika kao jedan od izvora podataka u pedagoškim istraživanjima. Polazi se od razmatranja shvatanja termina podatak, sa posebnim osvrtom na njegovo značenje u oblasti metodologije, preciznije rečeno, u oblasti prikupljanja podataka u empirijskim istraživanjima. Priroda i osobenosti ovog izvora podataka analiziraju se u kontekstu sagledavanja karakteristika tehnika zasnovanih na verbalnoj komunikaciji, kognitivne osnove na kojoj počiva proces odgovaranja na pitanja i potencijalnih izvora grešaka u procesu odgovaranja na pitanja. Na osnovu razmatranja navedenih pitanja, ukazuje se na mogućnosti i ograničenja korišćenja verbalnog iskaza ispitanika kao izvora podataka u pedagoškim istraživanjima. Jedan od glavnih argumenata u prilog potrebi i opravdanosti upotrebe ovog izvora podataka u istraživanju sadržan je u činjenici da on, za većinu pojava u pedagogiji, omogućava prikupljanje podataka iz primarnog i relevantnog izvora, tj. od čoveka. .sr
dc.description.abstractThe paper deals with verbal statements of respondents as one of data sources in pedagogic research. First the term data is discussed and attention is paid to the meaning of data in the field of methodology, or more precisely, in the field of collecting data for empirical research. The nature and specifities of this source are analyzed in the context of considering the characteristics of the techniques based on verbal communication, cognitive basis on which the process of answering questions lies and potential sources of errors in the process of question answering. Based on the consideration of the cited issues suggestions are made related to the possibilities and limitations of using verbal statements of the respondents as a source of data in pedagogical research. One of the main arguments in favor of the need and justification of the use of this source of data lies in the fact that it enables data collecting, for the majority of pedagogic issues, from the primary and relevant source, i.e. man.en
dc.publisherPedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179060/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceNastava i vaspitanje
dc.subjectverbalni iskaz ispitanikasr
dc.subjecttehnike zasnovane na verbalnoj komunikacijisr
dc.subjectpodataksr
dc.subjecttechniques based on verbal communicationen
dc.subjectrespondent's verbal statementen
dc.subjectdataen
dc.titleVerbalni iskaz ispitanika - izvor podataka u pedagoškim istraživanjimasr
dc.titleSlovesnoe vyskazyvanie kak istočnik dannyh v pedagogičeskih issledovanijahru
dc.titleRespondents' verbal statements: The source of data in pedagogic researchen
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage538
dc.citation.issue3
dc.citation.other62(3): 525-538
dc.citation.rankM24
dc.citation.spage525
dc.citation.volume62
dc.identifier.fulltexthttp://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/499/1579.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1582
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу