Приказ основних података о документу

Ëkspertnoe myšlenie: Myšlenie na osnove sistemy znanij

dc.creatorKrnjaić, Zora
dc.date.accessioned2021-10-12T11:46:22Z
dc.date.available2021-10-12T11:46:22Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn0031-3807
dc.identifier.urihttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/1645
dc.description.abstractPojam ekspertskog mišljenja novi je pojam u savremenoj psihologiji, a u ovom radu razmatra se u kontekstu viših mentalnih funkcija čiji se razvoj odvija kroz obrazovanje. Teorijski je utemeljen i povezan sa opštom teorijom intelektualnog razvoja, a naročito sa socijalno-kulturno-istorijskom teorijom intelektualnog razvoja L. S. Vigotskog i sa savremenim saznanjima o razvoju darovitosti i ekspertize. Na ovaj način, koncept ekspertskog mišljenja izrasta u sklopu razmatranja artificijelnog razvoja mišljenja i viših mentalnih funkcija i uz konceptualizaciju razvoja darovitosti koji se odvija kroz obrazovanje. Struktura i sistem znanja čine srž ekspertize i ekspertskog mišljenja. U osnovi ekspertskog mišljenja u nauci jesu sistemi naučnih znanja. Ono se razvija i oblikuje kroz dugotrajnu obuku i praksu, kroz obrazovanje, sistematsko učenje i izučavanje određene naučne discipline i bavljenje njome u profesionalnom radu. Na ovaj način "formatira" se mentalno funkcionisanje pojedinca, a formativni učinci odvijaju se u skladu sa najdubljim slojevima određene nauke, sa sistemom pojmova, sa strukturalnim znanjima i "mišljenjem" te nauke. . PR Projekat Ministarstva nauke Republike Srbije, br. 179018: Identifikacija, merenje i razvoj kognitivnih i emocionalnih kompetencija važnih društvu orijentisanom na evropske integracije.sr
dc.description.abstractThe term of expert cognition is a new term in contemporary psychology, and in this paper it is being discussed in the context of higher mental functions which development is being realised through education. It is theoretically founded and it is connected with the general theory of intellectual development, and particularly with social cultural-historical theory of intellectual development of L.S. Vygotsky and contemporary knowledge on development of the giftedness and expertise. In this way the concept of expert cognition grows in the context of discussing artificial development of cognition and higher mental functions and with conceptualisation of the development of the gifted which is being developed through education. Structure and system of knowledge are the focus of expertise and expert cognition. In the basis of expert cognition in science, there is the system of scientific knowledge. It is being developed and formed through long training and praxis, through education, systematic learning and studying certain scientific discipline and work in it in professional work. In this way mental functioning of the individual is being "formatted" and formative results are realised in accordance with the deepest layers of the certain science, the term system, structural knowledge and "cognition" of that science.en
dc.publisherForum pedagoga Srbije i Crne Gore, Beograd
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179018/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.sourcePedagogija
dc.subjectstrukturalni nivo znanjasr
dc.subjectnaučno znanjesr
dc.subjectekspertsko mišljenjesr
dc.subjectekspertizasr
dc.subjectdarovitostsr
dc.subjectstructural level of knowledgeen
dc.subjectscientific knowledgeen
dc.subjectgiftednessen
dc.subjectexpertiseen
dc.subjectexpert cognitionen
dc.titleEkspertsko mišljenje - mišljenje zasnovano na sistemu znanjasr
dc.titleËkspertnoe myšlenie: Myšlenie na osnove sistemy znanijru
dc.titleExpert cognition: Cognition based on the system of knowledgeen
dc.typearticle
dc.rights.licenseARR
dc.citation.epage162
dc.citation.issue2
dc.citation.other68(2): 153-162
dc.citation.rankM51
dc.citation.spage153
dc.citation.volume68
dc.identifier.fulltexthttp://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/542/1642.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1645
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу