Lični i društveni ciljevi studenata u kontekstu njihovog profesionalnog usmerenja
Personal and social goals of students in the context of their professional orientation
Abstract
Osnovni cilj ovog istraživanja bio je da se utvrdi koliko su studenti različitih fakulteta slični, odnosno koliko se razlikuju u stepenu prihvatanja različitih ličnih i društvenih ciljeva. Pošlo se od pretpostavke da se studenti sa određenim ličnim ciljevima i opredeljenjima za određene društvene ciljeve usmeravaju na određene fakultete, kao i da same studije utiču na to da se prihvataju i učvršćuju određeni ciljevi. U tom kontekstu je posebna pažnja bila usmerena na studente andragogije. Istraživanje je izvedeno 2010. godine na 481 studentu sa 10 različitih fakulteta i odeljenja (grupa) Univerziteta u Beogradu. Studenti su procenjivali važnost 18 društvenih (povećanje zaposlenosti, borba protiv korupcije, čuvanje tradicije, ulazak u EU i drugi) i 18 ličnih ciljeva (sticanje prijatelja, ostvarenje ljubavi, društvena moć, hedonističke težnje, i drugi). Statistički značajne razlike, među studentima različitih grupa, su ustanovljene na 14 društvenih ciljeva i 10 ličnih. Moguće je da je ve...za između vrednosnog sistema i izbora profesije uzajamna, ali taj odnos za sada ostaje otvoreno pitanje.
The aim of this study was to determine how much are the students of different universities alike and how they differ in acceptance of different personal and social goals. We start from the assumption that students with certain personal goals and with a focus on specific social goals are directed to specific colleges, and that studies influence the acceptance and reinforcement of certain goals. In this context, special attention was focused on adult education students. The study was conducted in 2010 with 481 students from 10 different faculties and departments (groups) of the University of Belgrade. Students evaluated the impact of 18 social goals (employment growth, combating corruption, preservation of tradition, EU and others) and 18 personal goals (making friends, love, achievement, social power, hedonistic tendencies, and others). Statistically, significant differences among students of different groups were established in relation to 14 social and 10 personal goals. It is possibl...e that the relationship between value systems and choice of profession is mutual, but this relationship for now remains an open question.
Keywords:
vrednosti / studenti / profesionalno usmerenje / lični ciljevi / društveni ciljevi / ciljevi studenata andragogije / values / students / social goals / personal goals / career orientation / adult education students' goalSource:
Andragoške studije, 2013, 1, 49-72Publisher:
- Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd
Funding / projects:
Institution/Community
Psihologija / PsychologyTY - JOUR AU - Kuzmanović, Bora AU - Petrović, Nebojša PY - 2013 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/1647 AB - Osnovni cilj ovog istraživanja bio je da se utvrdi koliko su studenti različitih fakulteta slični, odnosno koliko se razlikuju u stepenu prihvatanja različitih ličnih i društvenih ciljeva. Pošlo se od pretpostavke da se studenti sa određenim ličnim ciljevima i opredeljenjima za određene društvene ciljeve usmeravaju na određene fakultete, kao i da same studije utiču na to da se prihvataju i učvršćuju određeni ciljevi. U tom kontekstu je posebna pažnja bila usmerena na studente andragogije. Istraživanje je izvedeno 2010. godine na 481 studentu sa 10 različitih fakulteta i odeljenja (grupa) Univerziteta u Beogradu. Studenti su procenjivali važnost 18 društvenih (povećanje zaposlenosti, borba protiv korupcije, čuvanje tradicije, ulazak u EU i drugi) i 18 ličnih ciljeva (sticanje prijatelja, ostvarenje ljubavi, društvena moć, hedonističke težnje, i drugi). Statistički značajne razlike, među studentima različitih grupa, su ustanovljene na 14 društvenih ciljeva i 10 ličnih. Moguće je da je veza između vrednosnog sistema i izbora profesije uzajamna, ali taj odnos za sada ostaje otvoreno pitanje. AB - The aim of this study was to determine how much are the students of different universities alike and how they differ in acceptance of different personal and social goals. We start from the assumption that students with certain personal goals and with a focus on specific social goals are directed to specific colleges, and that studies influence the acceptance and reinforcement of certain goals. In this context, special attention was focused on adult education students. The study was conducted in 2010 with 481 students from 10 different faculties and departments (groups) of the University of Belgrade. Students evaluated the impact of 18 social goals (employment growth, combating corruption, preservation of tradition, EU and others) and 18 personal goals (making friends, love, achievement, social power, hedonistic tendencies, and others). Statistically, significant differences among students of different groups were established in relation to 14 social and 10 personal goals. It is possible that the relationship between value systems and choice of profession is mutual, but this relationship for now remains an open question. PB - Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd T2 - Andragoške studije T1 - Lični i društveni ciljevi studenata u kontekstu njihovog profesionalnog usmerenja T1 - Personal and social goals of students in the context of their professional orientation EP - 72 IS - 1 SP - 49 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1647 ER -
@article{ author = "Kuzmanović, Bora and Petrović, Nebojša", year = "2013", abstract = "Osnovni cilj ovog istraživanja bio je da se utvrdi koliko su studenti različitih fakulteta slični, odnosno koliko se razlikuju u stepenu prihvatanja različitih ličnih i društvenih ciljeva. Pošlo se od pretpostavke da se studenti sa određenim ličnim ciljevima i opredeljenjima za određene društvene ciljeve usmeravaju na određene fakultete, kao i da same studije utiču na to da se prihvataju i učvršćuju određeni ciljevi. U tom kontekstu je posebna pažnja bila usmerena na studente andragogije. Istraživanje je izvedeno 2010. godine na 481 studentu sa 10 različitih fakulteta i odeljenja (grupa) Univerziteta u Beogradu. Studenti su procenjivali važnost 18 društvenih (povećanje zaposlenosti, borba protiv korupcije, čuvanje tradicije, ulazak u EU i drugi) i 18 ličnih ciljeva (sticanje prijatelja, ostvarenje ljubavi, društvena moć, hedonističke težnje, i drugi). Statistički značajne razlike, među studentima različitih grupa, su ustanovljene na 14 društvenih ciljeva i 10 ličnih. Moguće je da je veza između vrednosnog sistema i izbora profesije uzajamna, ali taj odnos za sada ostaje otvoreno pitanje., The aim of this study was to determine how much are the students of different universities alike and how they differ in acceptance of different personal and social goals. We start from the assumption that students with certain personal goals and with a focus on specific social goals are directed to specific colleges, and that studies influence the acceptance and reinforcement of certain goals. In this context, special attention was focused on adult education students. The study was conducted in 2010 with 481 students from 10 different faculties and departments (groups) of the University of Belgrade. Students evaluated the impact of 18 social goals (employment growth, combating corruption, preservation of tradition, EU and others) and 18 personal goals (making friends, love, achievement, social power, hedonistic tendencies, and others). Statistically, significant differences among students of different groups were established in relation to 14 social and 10 personal goals. It is possible that the relationship between value systems and choice of profession is mutual, but this relationship for now remains an open question.", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd", journal = "Andragoške studije", title = "Lični i društveni ciljevi studenata u kontekstu njihovog profesionalnog usmerenja, Personal and social goals of students in the context of their professional orientation", pages = "72-49", number = "1", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1647" }
Kuzmanović, B.,& Petrović, N.. (2013). Lični i društveni ciljevi studenata u kontekstu njihovog profesionalnog usmerenja. in Andragoške studije Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd.(1), 49-72. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1647
Kuzmanović B, Petrović N. Lični i društveni ciljevi studenata u kontekstu njihovog profesionalnog usmerenja. in Andragoške studije. 2013;(1):49-72. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1647 .
Kuzmanović, Bora, Petrović, Nebojša, "Lični i društveni ciljevi studenata u kontekstu njihovog profesionalnog usmerenja" in Andragoške studije, no. 1 (2013):49-72, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1647 .