Novi pogled na istraživanje - izrada naučnog rada kao proces transformativnog učenja
Academic paper from the a different view on the research process: Writing perspective of transformative learning theory
Abstract
Ovaj rad je pokušaj ulaska u neznanje. Nastajao je kroz dijaloški proces dve autorke: naučnice sa dugogodišnjim iskustvom i studentkinje doktorantkinje. Analizirale smo istraživački proces kroz prizmu koncepcije transformativnog učenja. Korišćene su i koncepti dubinske psihologije koja se zasniva na jungijanskoj filozofiji. Dubinska psihologija je omogućila da ne ostanemo u dominaciji kognitivnog diskursa i kreirala je prostor za ulazak duševnog i telesnog u naučni poduhvat. Unutrašnjosti istraživačkog procesa je pristupljeno pisanjem autoetnografskog narativa u kome su iskazane sumnje i dileme koje su nastajale i prevazilazile se tokom istraživačkog procesa. Verujemo da je izrada doktorske teze transformativan proces i da formulisanje istraživačkog pitanja predstavlja ulazak u limanalnu fazu. Izlaganje nevidljivih aspekata naučnog rada omogućava dublje razumevanje tog procesa, ali i postavlja nova pitanja o samoj poziciji istraživača i nauke.
This paper is a view to grasp the unknown. It emerged through a dialog of the two authors: One of them is scholar with vast experience and the other one is a PhD Candidate. We analysed research process through the perspective of transformative learning and the concepts of depth psychology. The interior of the research process is accessed by writing autoetnographic narratives in which the author expressed doubts and dilemmas that have emerged and exceeded during the research process. We believe that writing academic paper is a transformative process, and formulating research questions is an entry to liminal phase. Exposure to invisible aspects of work provides a deeper understanding of the process, but also raises new questions about the position of researchers and science.
Keywords:
transformativno učenje / liminalna faza / istraživački proces / autoetnografija / transformative learning / research process / liminal phase / autoetnographySource:
Andragoške studije, 2014, 1, 119-132Publisher:
- Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd
Funding / projects:
- Models of evaluation and strategies for improvement of education quality in Serbia (RS-179060)
- Crime in Serbia: Phenomenology, Risks and Possibilities of Social Intervention (RS-47011)
Institution/Community
Andragogija / AndragogyTY - JOUR AU - Maksimović, Maja AU - Knežić, Branislava PY - 2014 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/1790 AB - Ovaj rad je pokušaj ulaska u neznanje. Nastajao je kroz dijaloški proces dve autorke: naučnice sa dugogodišnjim iskustvom i studentkinje doktorantkinje. Analizirale smo istraživački proces kroz prizmu koncepcije transformativnog učenja. Korišćene su i koncepti dubinske psihologije koja se zasniva na jungijanskoj filozofiji. Dubinska psihologija je omogućila da ne ostanemo u dominaciji kognitivnog diskursa i kreirala je prostor za ulazak duševnog i telesnog u naučni poduhvat. Unutrašnjosti istraživačkog procesa je pristupljeno pisanjem autoetnografskog narativa u kome su iskazane sumnje i dileme koje su nastajale i prevazilazile se tokom istraživačkog procesa. Verujemo da je izrada doktorske teze transformativan proces i da formulisanje istraživačkog pitanja predstavlja ulazak u limanalnu fazu. Izlaganje nevidljivih aspekata naučnog rada omogućava dublje razumevanje tog procesa, ali i postavlja nova pitanja o samoj poziciji istraživača i nauke. AB - This paper is a view to grasp the unknown. It emerged through a dialog of the two authors: One of them is scholar with vast experience and the other one is a PhD Candidate. We analysed research process through the perspective of transformative learning and the concepts of depth psychology. The interior of the research process is accessed by writing autoetnographic narratives in which the author expressed doubts and dilemmas that have emerged and exceeded during the research process. We believe that writing academic paper is a transformative process, and formulating research questions is an entry to liminal phase. Exposure to invisible aspects of work provides a deeper understanding of the process, but also raises new questions about the position of researchers and science. PB - Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd T2 - Andragoške studije T1 - Novi pogled na istraživanje - izrada naučnog rada kao proces transformativnog učenja T1 - Academic paper from the a different view on the research process: Writing perspective of transformative learning theory EP - 132 IS - 1 SP - 119 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1790 ER -
@article{ author = "Maksimović, Maja and Knežić, Branislava", year = "2014", abstract = "Ovaj rad je pokušaj ulaska u neznanje. Nastajao je kroz dijaloški proces dve autorke: naučnice sa dugogodišnjim iskustvom i studentkinje doktorantkinje. Analizirale smo istraživački proces kroz prizmu koncepcije transformativnog učenja. Korišćene su i koncepti dubinske psihologije koja se zasniva na jungijanskoj filozofiji. Dubinska psihologija je omogućila da ne ostanemo u dominaciji kognitivnog diskursa i kreirala je prostor za ulazak duševnog i telesnog u naučni poduhvat. Unutrašnjosti istraživačkog procesa je pristupljeno pisanjem autoetnografskog narativa u kome su iskazane sumnje i dileme koje su nastajale i prevazilazile se tokom istraživačkog procesa. Verujemo da je izrada doktorske teze transformativan proces i da formulisanje istraživačkog pitanja predstavlja ulazak u limanalnu fazu. Izlaganje nevidljivih aspekata naučnog rada omogućava dublje razumevanje tog procesa, ali i postavlja nova pitanja o samoj poziciji istraživača i nauke., This paper is a view to grasp the unknown. It emerged through a dialog of the two authors: One of them is scholar with vast experience and the other one is a PhD Candidate. We analysed research process through the perspective of transformative learning and the concepts of depth psychology. The interior of the research process is accessed by writing autoetnographic narratives in which the author expressed doubts and dilemmas that have emerged and exceeded during the research process. We believe that writing academic paper is a transformative process, and formulating research questions is an entry to liminal phase. Exposure to invisible aspects of work provides a deeper understanding of the process, but also raises new questions about the position of researchers and science.", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd", journal = "Andragoške studije", title = "Novi pogled na istraživanje - izrada naučnog rada kao proces transformativnog učenja, Academic paper from the a different view on the research process: Writing perspective of transformative learning theory", pages = "132-119", number = "1", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1790" }
Maksimović, M.,& Knežić, B.. (2014). Novi pogled na istraživanje - izrada naučnog rada kao proces transformativnog učenja. in Andragoške studije Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd.(1), 119-132. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1790
Maksimović M, Knežić B. Novi pogled na istraživanje - izrada naučnog rada kao proces transformativnog učenja. in Andragoške studije. 2014;(1):119-132. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1790 .
Maksimović, Maja, Knežić, Branislava, "Novi pogled na istraživanje - izrada naučnog rada kao proces transformativnog učenja" in Andragoške studije, no. 1 (2014):119-132, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1790 .