Приказ основних података о документу

Razvitie matematičeskogo myšlenija u učenikov kak aspekt processa intellektual'nogo vospitanija

dc.creatorAntonijević, Radovan
dc.date.accessioned2021-10-12T11:59:12Z
dc.date.available2021-10-12T11:59:12Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn0547-3330
dc.identifier.urihttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/1841
dc.description.abstractJedan od značajnih aspekata intelektualnog vaspitanja jeste razvoj matematičkog mišljenja kod učenika. Ovaj opšti tip mišljenja razvija se u nastavi matematike kroz razvijanje posebnih tipova matematičkog mišljenja, kao što su algebarsko, aritmetičko, prostorno i geometrijsko mišljenje. Odnosi se na razvijanje sistema matematičkih operacija kod učenika koje izražavaju misaono matematičko viđenje objektivne stvarnosti, na osnovu kojeg individua objektivnu stvarnost posmatra i njoj pristupa sa matematičke tačke gledišta. Sadržaji nastave matematike predstavljaju osnovu razvoja različitih operacija matematičkog mišljenja. Strukturirani matematički zadaci i njihovo rešavanje, individualno i kroz druge oblike rada, omogućavaju postepeno ovladavanje različitim operacijama matematičkog mišljenja, kao i njihovo dalje razvijanje, međusobno povezivanje i slično. To se posebno odnosi na sadržaje problemski orijentisane nastave, gde se matematičko mišljenje kod učenika razvija na mikroplanu kao proces savladavanja kognitivnih prepreka i ostvarenja otkrića rešenja problemskih situacija. Značajnu ulogu u procesu razvoja matematičkog mišljenja kod učenika ima pedagoško vođenje od strane nastavnika, koje treba da omogući optimalni razvoj operacija mišljenja u ovoj oblasti.sr
dc.description.abstractOne of important aspects of intellectual education is the development of mathematical thinking of students. This general type of thinking can be developed during math classes by developing specific types of mathematical thinking, such as algebraic, arithmetic, spatial and geometric thinking. It is about the development of the system of mathematical operations in students which express ideational mathematical view of objective reality, based on which the student observes objective reality and approaches it from the mathematical point of view. The contents of mathematics teaching are the basis for the development of various operations of mathematical thinking. Structured mathematical tasks and their solving, both individually and in other forms of work, enable gradual acquisition of different operations of mathematical thinking, their further development, interconnecting and so on. This relates especially to the contents of problem-solving orientation in teaching, where students develop mathematical thinking on a micro plan by overcoming cognitive obstacles and discovering the solution of a problem situation. Pedagogical guidance by the teacher plays an important role in the process of the development of mathematical thinking of students and it should enable optimal development of thinking operations in this area.en
dc.publisherPedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179060/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceNastava i vaspitanje
dc.subjectproblemski orijentisana nastavasr
dc.subjectpedagoško vođenjesr
dc.subjectnastava matematikesr
dc.subjectmatematičko mišljenjesr
dc.subjectintelektualno vaspitanjesr
dc.subjectproblem solving orientation in teachingen
dc.subjectpedagogic guidanceen
dc.subjectmathematics teachingen
dc.subjectmathematical thinkingen
dc.subjectintellectual educationen
dc.titleRazvoj matematičkog mišljenja kod učenika kao aspekt procesa intelektualnog vaspitanjasr
dc.titleRazvitie matematičeskogo myšlenija u učenikov kak aspekt processa intellektual'nogo vospitanijaru
dc.titleThe development of mathematical thinking of students as an aspect of the process of intellectual educationen
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage227
dc.citation.issue2
dc.citation.other63(2): 215-227
dc.citation.rankM24
dc.citation.spage215
dc.citation.volume63
dc.identifier.fulltexthttp://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/691/1838.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_1841
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу