Roditeljstvo i institucije u Srbiji - studija slučaja usluge dnevnog boravka u osnovnoj školi
Parenting and institutions in Serbia: Case study of day care services in primary school
Abstract
Tekst analizira postojeću uslugu produženog boravka u osnovnim školama iz perspektive roditelja kao društvenih aktera. U savremenom društvu Srbije roditelji su izloženi različitim društvenim pritiscima koji proističu iz njihovih različitih strukturnih pozicija. Analiza pokušava da rekonstruiše: (a) iz kojih razloga se roditelji opredeljuju za ovu institucionalnu uslugu kao podršku sopstvenom projektu roditeljstva, a ne neku drugu, (b) na koji način je oni percipiraju (u smislu zadovoljstva), (c) na koji način bi želeli da ova usluga u budućnosti bude organizovana, kao i (d) da li određena specifična strukturna obeležja roditelja na to utiču. Suprotno istraživačkim očekivanjima analiza je pokazala da rod nije distinktivna varijabla, za razliku od obrazovanja i mesta stanovanja roditelja.
The text analyzes the existing day care service in primary schools from the perspective of parents as social actors. In contemporary Serbian society, parents are exposed to different social pressures arising from their different structural positions. The analysis tries to reconstruct: (a) the reasons why parents opt for this service, instead of other as institutional support for their own project of parenting, (b) the way in which they perceive this service (in the sense of satisfaction) and (c) how they would like that this service be organized in the future, and (d) whether certain specific parents' structural characteristics influence that. Contrary to the research presumptions analysis showed that gender is not distinctive variable, in contrast to the education and place of residence of parents.
Keywords:
Srbija / škola / roditeljstvo / produženi boravak / Serbia / school / parenting / day care serviceSource:
Sociologija, 2014, 56, 4, 545-564Publisher:
- Sociološko udruženje Srbije i Crne Gore, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za sociološka istraživanja, Beograd
Funding / projects:
Institution/Community
Sociologija / SociologyTY - JOUR AU - Jarić, Isidora PY - 2014 UR - http://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/1857 AB - Tekst analizira postojeću uslugu produženog boravka u osnovnim školama iz perspektive roditelja kao društvenih aktera. U savremenom društvu Srbije roditelji su izloženi različitim društvenim pritiscima koji proističu iz njihovih različitih strukturnih pozicija. Analiza pokušava da rekonstruiše: (a) iz kojih razloga se roditelji opredeljuju za ovu institucionalnu uslugu kao podršku sopstvenom projektu roditeljstva, a ne neku drugu, (b) na koji način je oni percipiraju (u smislu zadovoljstva), (c) na koji način bi želeli da ova usluga u budućnosti bude organizovana, kao i (d) da li određena specifična strukturna obeležja roditelja na to utiču. Suprotno istraživačkim očekivanjima analiza je pokazala da rod nije distinktivna varijabla, za razliku od obrazovanja i mesta stanovanja roditelja. AB - The text analyzes the existing day care service in primary schools from the perspective of parents as social actors. In contemporary Serbian society, parents are exposed to different social pressures arising from their different structural positions. The analysis tries to reconstruct: (a) the reasons why parents opt for this service, instead of other as institutional support for their own project of parenting, (b) the way in which they perceive this service (in the sense of satisfaction) and (c) how they would like that this service be organized in the future, and (d) whether certain specific parents' structural characteristics influence that. Contrary to the research presumptions analysis showed that gender is not distinctive variable, in contrast to the education and place of residence of parents. PB - Sociološko udruženje Srbije i Crne Gore, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za sociološka istraživanja, Beograd T2 - Sociologija T1 - Roditeljstvo i institucije u Srbiji - studija slučaja usluge dnevnog boravka u osnovnoj školi T1 - Parenting and institutions in Serbia: Case study of day care services in primary school EP - 564 IS - 4 SP - 545 VL - 56 DO - 10.2298/SOC1404545J ER -
@article{ author = "Jarić, Isidora", year = "2014", abstract = "Tekst analizira postojeću uslugu produženog boravka u osnovnim školama iz perspektive roditelja kao društvenih aktera. U savremenom društvu Srbije roditelji su izloženi različitim društvenim pritiscima koji proističu iz njihovih različitih strukturnih pozicija. Analiza pokušava da rekonstruiše: (a) iz kojih razloga se roditelji opredeljuju za ovu institucionalnu uslugu kao podršku sopstvenom projektu roditeljstva, a ne neku drugu, (b) na koji način je oni percipiraju (u smislu zadovoljstva), (c) na koji način bi želeli da ova usluga u budućnosti bude organizovana, kao i (d) da li određena specifična strukturna obeležja roditelja na to utiču. Suprotno istraživačkim očekivanjima analiza je pokazala da rod nije distinktivna varijabla, za razliku od obrazovanja i mesta stanovanja roditelja., The text analyzes the existing day care service in primary schools from the perspective of parents as social actors. In contemporary Serbian society, parents are exposed to different social pressures arising from their different structural positions. The analysis tries to reconstruct: (a) the reasons why parents opt for this service, instead of other as institutional support for their own project of parenting, (b) the way in which they perceive this service (in the sense of satisfaction) and (c) how they would like that this service be organized in the future, and (d) whether certain specific parents' structural characteristics influence that. Contrary to the research presumptions analysis showed that gender is not distinctive variable, in contrast to the education and place of residence of parents.", publisher = "Sociološko udruženje Srbije i Crne Gore, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za sociološka istraživanja, Beograd", journal = "Sociologija", title = "Roditeljstvo i institucije u Srbiji - studija slučaja usluge dnevnog boravka u osnovnoj školi, Parenting and institutions in Serbia: Case study of day care services in primary school", pages = "564-545", number = "4", volume = "56", doi = "10.2298/SOC1404545J" }
Jarić, I.. (2014). Roditeljstvo i institucije u Srbiji - studija slučaja usluge dnevnog boravka u osnovnoj školi. in Sociologija Sociološko udruženje Srbije i Crne Gore, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za sociološka istraživanja, Beograd., 56(4), 545-564. https://doi.org/10.2298/SOC1404545J
Jarić I. Roditeljstvo i institucije u Srbiji - studija slučaja usluge dnevnog boravka u osnovnoj školi. in Sociologija. 2014;56(4):545-564. doi:10.2298/SOC1404545J .
Jarić, Isidora, "Roditeljstvo i institucije u Srbiji - studija slučaja usluge dnevnog boravka u osnovnoj školi" in Sociologija, 56, no. 4 (2014):545-564, https://doi.org/10.2298/SOC1404545J . .