Приказ основних података о документу

Constructivist metatheory: Characteristics of constructivist trends and criteria of their classification

dc.creatorStojnov, Dušan
dc.date.accessioned2021-10-12T10:15:01Z
dc.date.available2021-10-12T10:15:01Z
dc.date.issued1996
dc.identifier.issn0579-6431
dc.identifier.urihttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/204
dc.description.abstractKonstruktivistički pokret, poznatiji kao konstruktivistička metateorija, u poslednje vreme snažno utiče na mnoge discipline primenjene psihologije, a pre svih na oblast psihoterapije, obrazovanja i vaspitanja. Međutim, u okviru ovog pokreta pojavili su se brojni različiti pravci. Ovaj rad predstavlja pokušaj doprinosa sistematizaciji osnovnih sržnih karakteristika koje su zajedničke svim pravcima koji obrazuju konstruktivističku metateoriju, a koji se, pre svega, odnose na shvatanja o prirodi znanja, kao i o epistemičkim vrednostima koje zamenjuju klasična internalistička i justifikacionistička shvatanja o istini kao korespondenciji. Za konstruktiviste nije od presudne važnosti da daju jedan 'pravi' i 'istinit' odgovor na neko pitanje, već da vide gde različiti načini postavljanja pitanja vode, odnosno da preispitaju implikacije postojećih dimenzija značenja u savremenoj nauci, filozofiji i filozofiji nauke, na osnovu kojih se vode najvažnije savremene raspre. U drugom delu rada (koji predstoji), govoriće se o primeni ovih načela na oblast obrazovanja i vaspitanjasr
dc.description.abstractConstructivist movement, better known as constructivist metatheory, recently has strongly influenced many disciplines of applied psychology, first of all, psychotherapy, education. However, within the framework of this movement numerous different trends have appeared. The present paper is an attempt at making contribution to systematizing basic core characteristics, common for all trends shaping constructivist metatheory, which primarily relate to the views on nature of knowledge and to epistemic values replacing traditional internalist and justificationist views on truth as a correspondance. It is not of crucial importance for constructivists to provide one 'genuine' and 'truthful' answer to some question, but to see where different ways of posing questions lead to, that is, to reexamine the implications of existing aspects of meanings in modern science, philosophy and philosophy of science, which are the basis of numerous current discussions. In the second part of this paper (in preparation) the application of these principles in education will be discusseden
dc.publisherInstitut za pedagoška istraživanja, Beograd
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceZbornik Instituta za pedagoška istraživanja
dc.subjectposmatranjesr
dc.subjectmetateorijasr
dc.subjectkonstruktivizamsr
dc.subjectkonstrukcijasr
dc.subjectjustifikacionizamsr
dc.subjectepistemičke vrednostisr
dc.subjectobservationen
dc.subjectmetatheoryen
dc.subjectjustificationismen
dc.subjectepistemic valuesen
dc.subjectconstructivismen
dc.subjectconstructionen
dc.titleKonstruktivistička metateorija: karakteristike konstruktivističkih pravaca i merila za njihovo razvrstavanjesr
dc.titleConstructivist metatheory: Characteristics of constructivist trends and criteria of their classificationen
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-NC-ND
dc.citation.epage431
dc.citation.issue28
dc.citation.other(28): 412-431
dc.citation.spage412
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_reff_204
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

ДатотекеВеличинаФорматПреглед

Уз овај запис нема датотека.

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу