Приказ основних података о документу

University lecturers in transition towards sustainable development: A concept and numerous questions

dc.creatorOrlović Lovren, Violeta
dc.date.accessioned2021-10-12T12:16:35Z
dc.date.available2021-10-12T12:16:35Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn0352-2334
dc.identifier.urihttp://reff.f.bg.ac.rs/handle/123456789/2116
dc.description.abstractIdeje o odgovornosti univerzitetskog obrazovanja i nastavnika u tranziciji društva ka održivosti kao idealu utkanom u okvir za budućnost 'posle 2015' služe i kao vodilje u koncipiranju strategija za integrisanje održivosti u univerzitet, sa direktnim implikacijama na pristup nastavi. Slika o osvešćenim i aktivnim građanima budućnosti projektuje se i na ovom platnu - na zahteve za refleksivnim i inovativnim nastavnicima. Istovremeno, kako govore istraživanja i praksa, ovi zahtevi inspirišu i zbunjuju. Između vlastitog poimanja održivosti i pojačanih zahteva za reformulisanjem odnosa među svim akterima i elementima u nastavi, nastavnici su suočeni sa brojnim pitanjima koja se u većini slučajeva svode na kako, ali još uvek neretko i na pitanja šta, pa i zašto. U radu su predstavljeni aktuelni trendovi i strategije primene koncepta održivosti na univerzitetu. Analiziraju se relevantna literatura i rezultati istraživanja, uključujući i empirijske nalaze autora, na uzorku nastavnika Univerziteta u Beogradu. Među rezultatima istraživanja, preduzetog sa ciljem da se sagledaju lične definicije održivog razvoja koje su dali univerzitetski nastavnici, izdvaja se povezanost između zastupljenosti sadržaja i principa održivog razvoja u inicijalnom obrazovanju nastavnika i integracije ovih pitanja u predmete koje oni danas kreiraju. Takođe se uočava relacija između oskudnog iskustva nastavnika po pitanju obrazovanja za održivi razvoj i uskosti određenja ovog koncepta. Rezultati ovog i drugih navođenih istraživanja jasno upućuju na potrebu da se kreira i sprovede program profesionalnog usavršavanja nastavnika Univerziteta u Beogradu za primenu koncepta održivog razvoja.sr
dc.description.abstractIdeas about responsibility of university education and teachers in the transition of society towards sustainability as an ideal incorporated into the future 'after 2015', represent a guideline in conceptualizing strategies for integrating sustainability into the university, with direct implication to teaching approach. The picture of aware and active citizens of future is projected at this stage - the requirements for reflexive and innovative teachers. At the same time, as research and praxis tell, these requirements inspire and puzzle. Teachers face numerous questions, which in many cases mean what and why and this is based on their own comprehension of sustainability and strong requirements for reformulating relations between these actors and elements in teaching. In the paper, we have presented actual trends and strategies of application of the concept of sustainability at University. Relevant literature is analyzed as well as the results of the research, including empirical analyses of authors, with the sample of lecturers of the University of Belgrade. Among the results of the research, taken with the aim to identify university lecturers' personal definitions of sustainable development, there is connectivity between the contents and principles of sustainable development in initial education of teachers and integration of these issues into the subjects they create nowadays. We can also spot the relation between scarce experience of teachers considering sustainable development and narrowness of determination of this concept. Results of this and other stated research clearly point at the need to create and maintain the programme of professional development of teachers at the University of Belgrade for application of the concept of sustainable development.en
dc.publisherUniverzitet u Beogradu - Učiteljski fakultet, Beograd
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceInovacije u nastavi
dc.subjectuniverzitetsr
dc.subjectstrategije poučavanjasr
dc.subjectodrživostsr
dc.subjectnastavnicisr
dc.subjectuniversityen
dc.subjectteachersen
dc.subjectsustainabilityen
dc.subjectstrategies of teachingen
dc.titleUniverzitetski nastavnici u tranziciji ka održivom razvoju - jedan koncept i brojna pitanjasr
dc.titleUniversity lecturers in transition towards sustainable development: A concept and numerous questionsen
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY
dc.citation.epage139
dc.citation.issue4
dc.citation.other29(4): 123-139
dc.citation.rankM51
dc.citation.spage123
dc.citation.volume29
dc.identifier.doi10.5937/inovacije1604123O
dc.identifier.fulltexthttp://reff.f.bg.ac.rs/bitstream/id/907/2113.pdf
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу